sarasvensson

Alla inlägg under oktober 2010

Av Sara - 31 oktober 2010 19:00

    

                       sitter och myser i min nya fina pyjamas från kappahl


Har haft en riktig mysig hemma-dag. Tog mig en skön sovmorgon till nio-tiden, åt en god frukost och var ute med prinsessorna en stund på förmiddanen. Har storstädat mitt rum och ätit en god middag med familjen. Nu på eftermiddag blev det mer tid med mina fina prinsessor ute i det soliga, fina vädret och så har jag och syster varit ute på en skön långpromenad. Sköna söndag. Vi hörs imorgon! Puss!

Av Sara - 31 oktober 2010 14:37

         

mina prinsessor är det viktigaste jag har - dom är mitt allt och jag är så glad över att jag har dom - embla och troja ♥

Av Sara - 31 oktober 2010 14:01

                             bild från när jag och prinsessorna var ute i morses.


Nu har jag precis ätit middag och sitter nu i mitt nystädade och fina rum. I förmiddags var det söndags-städ hemma hos mig. Hela mitt rum blev rent och fint. Älskar när jag har det snyggt och prydligt omkring mig. Nu ska jag ut en stund med prinsessorna. Puss!

Av Sara - 31 oktober 2010 10:13

        Vilken härlig morgon! Sovmorgon till tio över nio, sedan en god frukost och nu har jag precis varit ute en stund med Embla och Troja. Älskar att vara ute med mina prinsessor. Solen skiner här hemma i dag och det är mycket varmare än vad det var igår. Idag ska jag greja lite här hemma, bla. städa rummet, plugga och så ska Embla och Troja få komma ut mer i det fina vädret under dagen. Ha en härlig söndag! Puss!

Av Sara - 30 oktober 2010 18:48

Är mycket nöjd med dagen. Sovmorgon till ungefär nio, sedan iväg till stan för en liten shopping-runda. Är supernöjd med min nya snygga pyjamas, som jag just nu sitter och myser i. Randigt, randigt, randigt! Är också väldigt nöjd med mina mobil-stickers. Min mobil är nu fint pimpad. Alldeles strax blir det tacos med familjen och sedan mys framför tvn med massa godis. SKÖNA LÖRDAG. Puss!

Av Sara - 30 oktober 2010 15:19

I förmiddags, när jag var i stan, köpte jag lite mobil-stickers så att man kan pimpa mobilen lite extra fint. Älskar att pyssla och pilla, så lite mobil-pimp skadar aldrig. Vad tycker ni? Visst blev det fint? Är själv mycket nöjd   

Av Sara - 30 oktober 2010 14:05

Polly-kakan är ute ur ugnen och färdiggräddad. Här kommer receptet...


Du behöver:

1 påse pollykulor

250 g mörk choklad

175 g smör

3 ägg

2 dl strösocker

1 dl vetemjöl


Gör såhär:

Sätt på ugnen på 175 grader.

Smält smör och choklad tillsammans i ett vattenbad. Funkar också att smälta i en kastrull på spisen.

Vispa ägg och socker poröst

Rör ner chokladblandningen och därefter vetemjölet i smeten

Rör tills det blir en slät smet.


Häll sedan i en påse polly. Rör om försiktigt så att polly-kulorna fördelas jämt i smeten.

Häll sedan smeten i en runt form med löstagbar kant.

Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca. 30-35 minuter.


Servera med en klick grädde. Njuuuut!


        

Nu ska jag ut en stund med prinsessorna och sedan blir det middag. Hoppas att ni har en riktigt härlig lördag och en skön helg!


Puss på er!

Av Sara - 30 oktober 2010 13:55

Har en polly-kaka i ugnen just nu, men nu ska jag iallafall visa er vad det var jag köpte på stan idag.

Pyjamas, 249 kr, KappAhl

Diadam med rosett, 10 kr, KappAhl. Finns i massor av fina färger, bla. vitt, svart, lila och blått. Endast 10 kr!!

Mobil-stickers ca. 20-25 kr/styck, ICA.

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards