sarasvensson

Alla inlägg under april 2011

Av Sara - 30 april 2011 18:57

Ha en jätte fin Valborg, allihopa!


Nu vankas det middag här hemma och senare ikväll blir det mys framför tvn med film och massa gott! Idag var ju en sån där riktigt bra dag, som jag skrev tidigare idag:) Hoppas att ni också en nöjda med dagen! Jag har hunnit med mycket. Det har pluggats no, matte och engelska, Embla och Troja har fått vara ute i hagen hela dagen, och så har jag och syster gått på en låång promenad, nu i eftermiddags:) Härligt!


Även imorgon är det ledighet! Skönt. E och T, plugg, långpromenad och städning av rummet, är det som står på schemat :) Hoppas att ni har fina planer på morgondagen! Ha nu en underbar Valborg, så hörs vi imorgon! ♥ Puss!

Av Sara - 30 april 2011 18:55


Okej, jag vet inte om det blev så jätte bra, men men, här kommer iallafall en kort videoblogg, från när jag var ute i landet förut. Puss! 

Av Sara - 30 april 2011 15:27

Jajemen, då var det odlat och klart för i år! Blomsterfröna är på plats under gjorden och jag är klar med årets odling:) Det ska verkligen bli riktigt kul, när alla fina blommor slår ut sen i sommar:)


Dessa blommor fick det bli i år. Som jag skrev tidigare idag, så fungerar dessa blommor utmärkt, till både rabattblommor och snittblommor. Hurra! Då kan jag göra riktigt många och fina buketter i sommar:)


Stövlar är ett måste, när man ska greja i landet! Dessutom är ju gummistövlar så fint, tycker jag! Blommigt, möstrar, enfärgat...ja, gummistövlar finns i dem flesta tänkbara färger och modeller. KUL! Mina nuvarande är ett par vita, med blåa blommor och blå snörning, som kommer ifrån Kinnarps Skor.


 


 

 

 

 

 

Hoppas att ni mår bra och att ni har en riktigt fin lördag! ♥ Innan det var odlingsdags här hemma, var jag i affären och köpte lite gott till ikväll:) Idag är en sån här BRA dag!! En riktigt bra dag :) Embla och Troja mår hur bra som helst och bara njuter av det finfina vädret. Dem har varit ute sen i förmiddags och leker och busar fortfarande. Goaste tjejerna! ♥ Jag har hunnit med både matte, no och engelska idag.


Imorgon är det tyska, engelska, no och matte som gäller! Och så ska det läsas i min sv-bok "Sandor slash Ida", av Sara Kadefors. Nu ska syster och jag ge oss ut på långpromenad! Ha det gott, så hörs vi lite senare igen! Puss och Kram ♥

Av Sara - 30 april 2011 12:11

 

 

Pics på vårat fina trädgårdland:) Nu när våren äntligen kommit och ja, sannerligen på riktigt, så är det dags att odla i landet. Jag tycker det är så himla roligt att odla grönsaker och annat gott och självklart blommor! Här hemma har vi alltid odlat potatis, vilket vi sannerligen fortsätter med! Tänk vad gott det är att grilla på kvällen, göra någon god sallad med grönsaker från landet och sedan egenodlade potatis. Lovely! Jag älskar verkligen sommaren och dess fina färger! Jag tycker att det hör sommaren till att odla och fixa och dona:) Det är så roligt också! Hemma hos mormor i Lidköping, så odlas det också potatis och annat gott, som sallad och blommor. Hon har ett gigantiskt blomsterland, som jag bara älskar! Det är så fint! Hon har också hallonbuskar och smultronplanter OCH en skog full med blåbär utanför sitt hus:) Förstår ni att jag vill vara där på sommaren!? :)


Här hemma fixar vi och grejar med odlingen. Det har krattads och gjorts iordning i landet, så att sättpotatisarna snart ska sättas ner i landet. Sen ska det också odlats blommor! Jag har en påse med lite olika blommor, som går riktigt bra att använda både som odlingsblommor och snittblommor. Olika färger och olika sorter är det alltså, kul! Förra sommaren använde jag röda rosor och mammas vita och blåa blommor, och gjorde en riktigt fin sommarbukett! Och det ska jag göra även i sommar:) Men mina egenodlade blommor, som jag ska sätta om en liten stund! Det kommer bli många buketter i sommar, kan jag lova! Åh, vad jag tycker det är kul! Det är så himla roligt:)


Om en liten stund blir det grill-premiär här hemma!! Härligt! Jag har suttit på altanen och gjort no och matte inför den kommande veckan. Och innan det läste jag eng. Hoppas att ni har en underbar lördag och att ni har sol hos er!! ♥


Vi hörs lite senare! Puss!

Av Sara - 30 april 2011 09:44

 

Godmorgon godmorgon!! Här hemma har våran lördag redan börjat:) Hur är det hos er? Solen skiner och vi tar vara på dagen på bästa möjliga sätt. Jag har tagit ut Embla och Troja i hagen. Det är så skönt för dem att få vara ute så mycket, som dem faktiskt får på helgerna! Mat, vatten, pinnar, lekhus och solskydd är det som mina prinsessor just nu endast behöver:) Och så har dem ju varandra också♥!



Idag har jag mycket att göra, som jag skrev igår, så det kommer självklart i första hand. Men när jag väl har en liten stund över, så lovar jag att uppdatera här på bloggen ♥ Ha en jätte fin lördag, njut av sol och vår!! Puss!


Av Sara - 29 april 2011 21:41

Det känns som det var väldigt längesen jag bloggade på kvällen, så nu kör vi ett "kvälls-inlägg";) Hoppas att ni mår bra, allihopa! Och att ni har en fin kväll. Jag har tillbringat min kväll här hemma tillsammans med familjen ♥ Åh, vad jag älskar hemmakvällar! Att bara vara hemma och ta det lungt! Det blev först en god middag, som faktiskt min syster yster tillagat :) Mycket gott!

Senare under kvällen, närmare bestämt klockan åtta, var det mys framför tvn som gällde! Talang...!! Åh, vad det är spännande! Jag tycker att det är så himla kul att se en massa duktiga människor, som verkligen kan det dem gör. Jag menar, hur många nya talanger har inte upptäckts i det där programmet!? Så roligt! Och det här året är det ju grymt många bra med också!


Om en liten stund ska jag krypa ner och sova gott...♥ Imorgon har jag fullt upp med skolan, djur och massa annat som måste göras. Jag ska försöka hinna med att ge mig ut på en låååång promenad med syster och så ska rummet städas. Det ska pluggas en hel del och Embla och Troja ska självklart få vara ute mycket också. Det är så praktiskt och bra nu när vi har den stooora hagen! Jag släpper ut tjejerna där, och sedan kan jag göra en massa annat, medans dem är ute :) Det är ju perfekt! Nu tackar jag för idag! ♥ Imorgon är en ny dag, en massa nya möjligheter....morgondagen kommer bli kanon!


Sov gott och dröm om allt det vackra! ♥


Av Sara - 29 april 2011 18:36

Med hjälp av fyra bilder, picknick och lite fantasi, lyckades det bli en riktigt fin header, tycker jag. Jag ville ha den ganska enkel, men ändå fin :) Sen vill jag ha den riktigt vårig och somrig, också. Min förra header var väl lite utav en mörk och vintrig header. Jag älskar den!, men nu kände jag att jag ville få in lite ljusa färger och mer sommarkänsla, här i bloggen :) Tycker ni att jag har lyckats? Puss!


 

Av Sara - 29 april 2011 16:51

Jajemen, det stämmer bra!! :) Jag håller just nu på att fixa en ny header. Jag tycker att min nuvarande är lite för vintrig, men ack så fin :) , fram med vårkänsla och glada färger, vet ja! Så fort allt är klart, så dyker den nya headern upp :)

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards