sarasvensson

Alla inlägg under mars 2012

Av Sara - 31 mars 2012 21:36

 

Håller just nu på att packa iordning det allra sista. Det är mycket som ska med, men i år är jag faktiskt bara i fjällen en kortvecka. Hur som helst så ska det bli hur härligt och roligt som helst, och jag ser så mycket fram emot detta. Nu ska jag snart krypa ner i sängen för att försöka sova så mycket som möjligt innan jag åker tidigt imorgon.


Härligt att kunna säga det här - Vi hörs uppe i Stöten!!! :D Tjoho!!


PUSS!!

Av Sara - 31 mars 2012 17:17

Jag kommer att ägna en del av mitt påsklov uppe i fjällen! Jag älskar fjällvärlden och den vackra naturen. Man känner sig så lugn där uppe, för allt är så tyst och stilla. Och det är just det vi behöver ibland! Att det faktiskt är lungt och tyst omkring oss. Det har varit ett par jobbiga veckor här hemma i Falköping i och med mycket i skolan, men också av andra orsaker. Så jag känner att jag behöver lugnet, och att bara få släppa allting och slippa tänka på vardagen allt för mycket. Så den här semester ser jag fram emot! Jag hoppas på ett fint väder, med strålande sol och härliga backar. Jag har varit på skidsemester i fjällena jättemånga gånger, och det är alltid lika härligt att återvända dit upp. Jag älskar att resa, men att ibland stanna innanför landets gränser är nog så bra i mellanåt. Förra påsklovet befann jag mig i ett soligt London, nu hoppas jag på ett snöigt men soligt fjäll. Jag och min familj kommer att åka till ett ställe som heter Stöten och som ligger i Sälen. Sälen i sin tur ligger i Dalarna, med Mora som närmsta "stad". Där uppe finns det ju egentligen inga städer, med tanke på att alla orter och fjällställen ligger ganska långt ifrån varandra. Men närmaste ort i allfall, är alltså Mora.


Jag har varit i Stöten en gång förut, men då var jag väldigt liten så minns inte så mycket av hur det ser ut. Så jag ser verkligen fram emot att återvända dit upp! Det ska bli jättehärligt och helt fantastiskt. Här kommer lite bilder på hur det ser ut i huset vi kommer att bo i. Superfint!!


           

Jag ser fram emot många fina dagar fyllda av strålande sol, härligt vinterväder och grymma backar!


Dessutom så kommer jag att ha tillgång till internet, i och med att det är trådlöst nätverksanslutning i huset, så jag kommer fatiskt att kunna blogga däruppifrån! Det ska bli jätteroligt :) Ni kommer alltså att få följa mig uppe i fjällen och under min resa där uppe. Det ska bli spännande och jätteroligt! Jag får se hur bra uppdatering det blir, jag ska ju faktiskt ha ledigt och vila upp mig ordentligt, men minst ett inlägg hoppas jag på att jag kan fixa till er :) Så, nu vet ni var jag kommer att befinna mig några dagar framöver. Kläppen - here I come!!!!!


Sara

Av Sara - 31 mars 2012 17:09

Ska ju delta i en fototävling där temat är "Mitt bästa vårtecken". Jag har varit ute och fotat en hel del så fort solen tittat fram nu de senaste helgerna. Det är så roligt, speciellt när det är fint väder. Dessa två bilder har jag just nu som favorit, så en av dessa blir troligen inskickade. Vilken är er favorit?


   


Ha det bra!


Sara

Av Sara - 31 mars 2012 16:43

       

Checkar av min "att göra-lista"!! Rummet är städat, och det är renare och finare än någonsin :D Det är en så härlig känsla att sitta i ett nystädat rum. Jag har hängt ut mina sängkläder, och vädrat både matta, kuddar och mina myskläder. Dammsugaren har använts flitigt och jag har torkat av alla öppna ytor. Det samlar så mycket damm så fort, man blir lite smågalen på det där faktiskt :) Om jag tex. städar rummet på fredagar, så är det redan dammigt dagen efter. Jag har lite av en smuts och damm-fobi, det måste jag erkänna, och jag blir galen när jag inte har ordning på mina saker och när mitt skrivbord ser ut som ett bombnedslag (som jag kan erkänna att det gjorde för mindre än en timma sen.) Men nu så!


Jag har också hunnit med att packa inför semestern! Jag åker redan tidigt imorgon bitti, och kommer in hem fören på torsdag. Tänkte berätta lite mer om dettta i nästa inlägg :) Vi hörs då!


PUSS


Av Sara - 31 mars 2012 14:01

Jag vet att många av er har frågor och funderingar ang. bloggplatsen-appen!! Och det är samma som står fortfarande, appen är ivägskickad för godkännande och kommer att finnas tillgänglig inom 1-2 veckor. Bloggplatsen kommer att skriva stort och tydligt när man kan börja ladda ner och använda appen, så jag kommer naturligtvis också att berätta för er. Så, framöver behöver jag inte ens ha tillgång till dator för att uppdatera bloggen. Tror jag har gjort ett enda mobilinlägg.. haha. Men jag känner mig mycket säkrare att skriva på datorn;) Jag tror faktiskt inte att de små mobilinläggen passar mig så bra. Jag vill kunna ha tillgång till bilder att ladda upp i inläggen, och jag vill kunna skriva långt och ordentligt om jag nu skulle vilja det:) Så, nu vet ni alltså hur det ligger till.


Nu måste rummet städas!! PUSS


 

Bild från förra helgen.. de superfina krokusarna nere vid skolan!! LOVE

Av Sara - 31 mars 2012 13:58

Embla och Troja är ute i hagen, och jag har passat på att städa deras bur så nu är den riktigt ren och fint. Imorgon åker jag på en liten mini-semester söndag-torsdag. Det ska bli skönt att komma iväg lite och slippa tänka på allting. Berättar mer om det snart!


   

Kontigt med vädret idag.. imorses och på förmiddagen hade vi kallt och snöigt, men nu tittar solen fram och det är varmt väder och superhärligt!! Nu måste jag sätta fart här hemma. Det ska packas en massa inför semestern också, phu, hoppas jag hinner med allt. Hoppas att ni har en solig och fin dag!! :) Vi hörs lite senare.


KRAAAMAR!!!

Av Sara - 31 mars 2012 10:07

 

Vaknade till snö imorse!! Det känns jättekonstigt, med tanke på förra veckans vackra vårväder. Igår för en vecka sedan satt jag på altanen utan jacka, njöt av våren och Embla och Troja busade i hagen. Detta är ju helt tvärtom!! Och tänk att det imorgon redan är 1 april!! Då ska det minsann vara vår, kan man ju tycka :) Hoppas ni har en fin lördagsmorgon!! Puss, så hörs vi snart!!! ♥

Av Sara - 31 mars 2012 09:58

   

Mysig fredagsfika blev det med syster igår, i form av smarrig kladdkaka!! PUSS

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards