sarasvensson

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Sara - 15 mars 2012 19:34

Vackra, vackra Gotland!! Åhh, vad jag saknar den här ön!! Jag tillbringade en hel vecka på Gotland tillsammans med min familj i somras, då var det andra gången jag åkte dit. Vi bodde i ett hus i Slite på norra Gotland. Huset låg inne i skogen, och det var så himla mysigt! Vi trivdes verkligen jättebra i huset. Varje dag bestod utav en massa äventyr. Kommer man till en av världens absolut finaste öar, så är det väl klart att man ska hinna med och se så mycket som möjligt. Det bästa av allt var att vi faktiskt redan hade sett en hel del förra gången vi besökte ön, så i somras kunde vi mer återvända till våra favoritplatser, vilket var väldigt uppskattat. Vi badade och solade, i och med att vi nästan varje dag hade strålande sol och varmt väder. Hur härligt som helst! Gotland har så oerhört fina sandstränder, och vattnet är blått som om man är utomlands. Det är magiskt. Ett favoritbadställe var helt klart "Blå lagunen". Det är ett gammalt kaltbrottmed turkost blått vatten, det är så fint! Dit återvände vi flera gånger under veckan. Vi tog bilen in till vackra Visby, för att promenera i alla mysiga små gränder. Visby bjuder på härliga små butiker och mysiga restaturanger. Vi åkte till massor av ställen där man kunde besåkada de fantastiska raukarna! De hade vi i och för sig redan sett, men det är alltid roligt att återuppleva saker som är speciellt för ett ställe. Det här är en sådan typisk semester som jag aldrig kommer att glömma! Vi hade sååå himla härligt och vi bara njöt av den fina ön. Gotland - jag kommer tillbaka!!! ♥ 

Av Sara - 15 mars 2012 19:29

Känner att jag ibland saknar fantasi och kreativitet för att skriva här på bloggen. Det känns som att mitt liv just nu ser ut detsamma varje dag, och så är det ju faktiskt. Jag pluggar på som vanligt i skolan och pluggar på som vanligt i skolan. Har sett att flera andra bloggare kört med såna här listor, men, nja..Har faktiskt en helt annan idé på hur min uppdatering kan bli ännu lite bättre!! För det är ju vad jag vill, att ni ska känna er nöjda med bloggen. Det är så roligt att skriva och bloggen är en stor del av livet numera, så självklart ska ni läsare känna er nöjda. Jag tänker såhär, det är väldigt roligt med bilder i ett inlägg (minst 1 bild i varje inlägg försöker jag med), och sen så är det oerhört kul med minnen också :) Så min tanke är att varje dag framöver lägga upp "Dagens bild" här på bloggen.


Jag har ingen aning om hur det kommer funka, i och med att jag vissa dagar bara inte har tiden till att blogga, men vi får se. Det kan ju faktiskt funka oerhört bra ändå :) Det får vi hoppas på! Så framöver kommer 1 bild om dagen dyka upp här på bloggen, eventuellt även fler inlägg per dag beroende på hur mycket tid jag har. Givetvis berättar jag även en bilden, det kan ju exempelvis vara fina minnen som jag vill dela med mig av :)


Hur låter det? Hoppas ni ser fram emot det här, för det gör jag!!! Nu kör vi!!


Pussss!! ♥

Av Sara - 15 mars 2012 19:24

 

Det här är en typisk bild som man bara blir mållös av att se. Den är för fin för att kommentera, och för värdefull för att beskriva. Två av mina änglar, Bodil och Elina ♥

Av Sara - 15 mars 2012 17:22

 

Hej finingar! Hoppas att ni mår bra. Jag kom hem från skolan för en stund sedan, så nu har jag precis ätit. Torsdagar är längsta skoldagen och hela eftermiddagen består av en massa plugg - svenska, matte och engelska! Och dessutom så pluggar jag extra engelska efter skolan, så det är därför jag kommer hem senare :) Men nu har jag i alla fall landat och veckans jobbiga torsdag är över. Fredag imorgon, hur härligt som helst!!! Imorgon blir det dessutom extra roligt att vara i skolan, för vi ska nämligen in till stan för att kika på en konsert som Ållebergsgymnasiets musikprofil och musikskolan satt ihop. Vi var på en sådan konsert även förra året, och det var såå bra! Så nu har man förväntningar ;) Haha!! Men jag tror faktiskt att den här showen kommer vara minst lika bra, om inte bättre :) För eleverna som är med är så otroligt duktiga! Imorgon blir det dessutom en sväng till Skara efter att jag har slutat. Har kortdag så jag kommer redan hem 13.10


Ha det gott!!


Sara ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards