sarasvensson

Alla inlägg under februari 2011

Av Sara - 28 februari 2011 18:49

                         

Jag har inte riktigt skrivit om min bloggbakgrund och min tacksamhet till er, så det tänkte jag att jag gör nu:) Jag började blogga för 2,5 år sedan. Innan min nuvarande blogg, bloggade jag på blogg.se och anledningen till att jag bytte hit till bloggplatsen, var helt enkelt att jag ville ändra "bloggstil" och sätt att skriva, eller vad man ska kalla det. Jag var trött på det gamla vanliga och kände inte riktigt att jag skrev "Sara-aktigt". Men det gör jag verkligen nu känner jag, och det är jag så glad för:) Ja, här har jag iallafall bloggat i snart två år och trivs här jätte bra. Både med alla finesser och er♥ Jag bloggar flera gånger om dagen. När jag har fullt upp, så försöker jag ändå uppdatera minst en gång om dagen. På helgerna blir det som ni märkt flera inlägg, vilket jag både tror och hoppas att ni uppskattar:) När jag är bortrest, så har jag tyvärr inte möjlighet att blogga. Önskar jag kunde det, men tyvärr har jag inte den tillgången. Men man får göra det bästa av situationen:) och ni vet ju att det kommer ordentliga inlägg när jag är hemma igen:) Här i min blogg blir det en hel del bilder. Dels för att jag älskar att fota och för att jag tycker det är så roligt, men dels också för att jag tycker det blir så mycket snyggare med en bild eller flera bilder. Inläggen blir så fina, tycker jag:) Så det är mycket därför, också:)


Jag bjuder er på shopping och modetips, en hel de tankar, insperation och ideér. Det blir också mycket outfits och bilder på mina fina prinsessor, Embla och Troja♥ Lite då och då bjuder jag också på musiktips och så blir det också lite inredning, då och då:) Men jag tycker nog att min blogg främst är baserad på mitt liv och min vardagar, men istället för att bara skriva vad jag gör på dagarna, så är det ju så mycket roligare, speciellt för er, att få ta del utav musik, shopping och modetips, pics på prinsessorna, lite tankar, insperation m.m Det har också dykt upp lite videoklipp/videobloggar lite då och då också:) Många av er uppskattar det, vilket är jätte kul, så det är någonting jag absolut ska fortsätta med:) Var med i omröstningne här på sidan. Vad tycker du ska finnas mer utav i bloggen? Jag vill självklart skriva om det ni vill, eftersom det är till er jag skriver. Jag tycker det är bloggarens skyldighet att göra läsarna nöjda. Nu till er♥ När jag började blogga på min förra blogg, så hade jag inte alls många läsare, men efter att jag bytt hit till bloggplatsen, så har jag fått allt mer läsare, vilket jag är otroligt tacksam för. Ni ska veta hur mycket det betyder att få fina kommentarer och hälsningar utav er♥ Ni uppskattar det jag gör och det är jag så enormt glad för! Det är ni som gör den här fantastiska resa möjlig. Jag bloggar och det är tack vare er♥ Jag vill utveckla min blogg och hela tiden göra den bättre. Det är ni som framför allt gör den bättre, genom era goda tips och kloka råd. Än en gång, tack tack tack, från djupet av mitt hjärta, för att jag får göra det jag verkligen älskar och vill göra♥ Det betyder så oerhört mycket!


All kärlek♥/Sara

Av Sara - 28 februari 2011 17:39

             Ni är underbara!!♥♥♥ Ni som dag efter dag följer mig och mitt liv!

                   Stoooooor måndagskram från mig och prinsessorna♥


Det är måndag, det betyder en ny vecka och tusen nya möjligheter. I love it! Tänk vad mycket vi kan ta vara på demhär sju, nya dagarna i den här påbörjade veckan. Idag har jag haft en bra dag i skolan, dock väldigt lång, vilket inte alltid är så roligt, men det är bara att kämpa på:) Innan jag berättar mer om min dag, så vill jag bara tacka er för alla fina ord och kommentarer ni skickar!! När jag loggade in idag, igår och iförgårr så väntade 4-5 kommentarer/frågor! Det är så jätte roligt att läsa allt fint ni skriver och dessutom få svara på det♥ Ni gör mig så otroligt glad och det är drivkraften till att jag fortsätter blogga!! Det är tack vare er!! Jag får många fina hälsningar om att min blogg är rolig att läsa, att jag skriver bra och att flera av er faktiskt läst bloggen i mer än ett år!! Det är så roligt och höra!!♥♥♥ Tack, fina underbara, ni!!


Nu, tillbaka till min dag:) Jag har nämligen en tendens att spåra ur lite i mina inlägg, när jag är riktigt riktigt glad, som när jag får fina kommenterar utav er, till exempel:) Som sagt, en bra dag har jag haft och det hoppas jag att ni också haft. Nu i eftermiddag har det blivit en herrans massa plugg tillsammans med syster. Både tyska och matte. Härligt och hinna med mycket! Efter läxläsningen begav vi oss ut för en liten promenad och nu har jag precis duschat och strax är det middag. Ikväll blir det slapp och mys framför tvn. Puss, så hörs vi snart! ♥

Av Sara - 27 februari 2011 18:59

    Lite pics på prinsessorna från idag♥ Det var en läsare som undrade vem som är vem. Embla är grå och Troja är brun. Trojas päls skiftar i brunt och grått, så hennes mage går i dem färgerna. Emblas päls, däremot, skiftar i både grått, vitt och lite lite svart. Hennes mage däremot, är kritvit:)


Nu ska jag kila ner till tvn för myyyys!! Igår var det Mello, idag blir det Solsidan och ev. också lite av Minuten:) Vad ser ni på ikväll? Hoppas att ni har en underbar söndag allihopa och tack för denhär veckan!! ♥ Stor kram!!

Av Sara - 27 februari 2011 18:06

Ja, nu ska jag berätta om mitt lilla påbörjade projekt:) Jag ska samla alla Timoteij-tjejernas recepter (både mat och bak) i en stoooor, fin recept-bok, som jag grejat med idag:) Så när jag är sugen på att baka en god Timoteij-kaka, ja, då är det bara att ta fram recept-boken med alla tjejernas recept.Smart va?;))


Jag gjorde framsidan lite extra fin och så eventuellt ska det även prydas lite fina bilder där också:) Innuti, där alla recept ska finnas, ska jag skriva snyggt och prydligt med svart tuschpenna och så blir det även lite bilder, på både godsakerna och på Timoteijtjejen (beroende på vilket recept det är), tex. bild på Cecilia, när det är hennes recept, osv...

Klippte totalt ut 15 st. bokstäver i vanligt, vitt papper. Sedan satte jag upp bokstäverna och skrev "Timoteijs Recept", på framsidan. Visst blev det bra? Som sagt, eventuellt blir det även lite fina bilder på tjejerna nedanför också:)

Någonting jag verkligen älskar, är att titta på massa fina bilder. Har en stor Timoteijmapp på datorn, med massa massa bilder. Bland annat från Melodifestivalen förra året:) Det är så roligt att minnas detta underbara♥ Och självklart är det minst lika roligt att titta på fina sommarbilder, bilder från spelningar och annat härligt:)

                Timoteij är värlens bästa!!♥ Jag kan inte beskriva hur mycket dem betyder för mig och hur mycket glädje och kärlek dem ger mig!! Det är obeskrivligt♥♥♥♥

Av Sara - 27 februari 2011 17:47

Åh, vad jag älskar att bara vara ledig och hinna med en massa, såhär på helgerna:) Min söndag har varit kanonbra! och jag hoppas innerligt att eran dag varit minst lika bra ♥ Min söndag började med sovmorgon och frukost. På förmiddagen var jag först ute en sväng med prinsessorna (bilder i inlägget här nedan) och så pluggade jag tyska. Det blev en god middag med familjen framåt lunch. Klyftpotatis, fläskfilé och sås och efter det en god chokladpaj. Mums!


På eftermiddagen blev det långpromenad med syster, matte-plugg och så prinsessorna igen♥ Här kommer lite bilder från min eftermiddag:)

 

 

 

 

 

Nu har jag precis duschat och gjort iordning mig. Vad har ni hittat på idag? Om en liten stund ska ni få lite fler pics på prinsessorna, från idag och så ska jag visa er ett påbörjat projekt:) Ni missar inte det va? Puss, så hörs vi snart! ♥

Av Sara - 27 februari 2011 14:39

               

Har ätit en god söndagsmiddag med familjen och fortsatt med tyskan. Nu ska syster och jag ut på långpromenad och efter det blir det matte. Senare idag ska vi även ut med prinsessorna igen. Då kommer massa pics, också:) Det missar ni väl inte? Puss och ha en fortsatt underbar dag!! ♥

Av Sara - 27 februari 2011 11:23

Har precis varit ute en sväng med prinsessorna. Så skönt, för både dem och mig, att komma ut i friska luften:) Det är verkligen helt underbart att ha djur! ♥ Mina fina prinsessor! Vad har ni för er idag? Ska ni hitta på någonting kul? Puss!

Av Sara - 27 februari 2011 10:42

Hoppas att ni har en underbar helg och att eran söndag börjar på bästa sätt! ♥ Jag tog mig en sovmorgon idag, till klockan nio ungefär. Skönt! Efter det frukost och sedan kilade jag ut till prinsessorna. Nu har jag precis pluggt tyska tills på tisdag och snart ska jag ut en kort sväng med E och T Lovely!


Idag blir det också en långpromenad och matte-plugg. Ha en underbar söndag, allihopa! Vi hörs senare. Puss!!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards