sarasvensson

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Sara - 9 februari 2011 19:42

                 

* jeanstights-Cubus * munkjacka-H&M * t-shirt-ginatricot * linne-H&M * halsband-fått * Slänger in en dagens här till er;) Jag lovade ju er, att jag skulle bli bättre på att visa dagens outfit och jag lovar självklart det jag håller:) Även imorgon slänger jag in en dagens outfit:) Det är riktigt snyggt, vill jag lova! Så glöm inte att titta in:)


Idag har jag haft en riktigt rolig dag i skolan. Det är inte varje dag man kan skriva att skoldagen varit rolig;), men idag har den faktiskt varit det! Det började med idrott inne i stan, då vi körde volleyboll. Det hela gör det så mycket roligare, när jag faktiskt spelar i "Timoteij-Cissis" träningslokal, för den tjejen är gryyym på volleyboll!!! Idag har jag också haft engelska, då vi hade vikarie. Och ja, det kanske inte låter så vidare roligt, men oj, vilken vikarie!! haha, mina klasskamrater är nog de enda som vet vad jag syftar på!!;) Okej, jag ska berätta för er andra också:) Det var nämligen så att vi hade en vikarie som hette Stafan. Hela lektionen satt han och spelade på din gitarr och sjöng, medans klassen skrev en engelsk prestentation (den jag redovisar imorgon). Inte nog med det, han gjorde en framåtvolt i klassrummet och kort efter det balanserade han med en gitarr ståendes på pannan (!) Haha, oj, vad jag blev imponerad!! Hur klarade han av det? Gryyyym grabb, måste jag säga, haha;)


Resten av dagen i skolan bjöd på no och ännu ett skojigt labb:) Okej, vi har gjort dethär labbet en gång tidigare, men vi gjorde om det, eftersom vi inte hann klart. Idag var det riktigt kul!! och vi hann klart, vilket vi inte gjorde förra gången;) På matten idag spelade vi bla. det roligt matte-spelet "Set" och hade det lika trevligt, som vi alltid har det när vi har världens bästa vikarie, Sara. Visst har hon ett fint namn?;) Idag hade jag även svenska, då jag fortsatte på min novell, som jag ska skriva. Det är verkligen svårt att komma på vad det är man ska skriva om, innan man faktiskt kan börja skriva. Ibland har sjung lätt för att komma på vad jag vill och ska skriva om. Det dyker bara upp en massa bra ideér i mitt lilla skrivar-huvud;) men ibland, kan det vara riktigt riktigt klurigt. Har inte allt riktigt klart än, men huvudpersonerna i Novellen är så mycket som helt färdiga. Det kommer nog bli jätte bra, dethär!:) Det enda kruxet, är att novellen måste innehålla en dialog...och det är en såndär dialog som inte riktigt kommer att passa in i min typ av novell, men det kommer jag nog fixa ihop bra ändå:)

Just det, jag skulle ju berätta om "live-bloggningen" också:) Har ingen som helst erfaranten av just "live-bloggning", men det vore ändå kul att testa:) Min tanke som kom upp i huvudet, var att jag knäpper en bild en gång i timmen, innhållande vad jag gör, vilka personer som finns omkring mig osv. Vad tycker ni om det? Verkar det roligt och som en bra idé? Förresten, ni glömmer väl inte att "gilla" min blogg på facebook? Kika in allt under frågerutan här på sidan och klicka på "gilla".


Idag fick jag återigen en såndär fin kommentar, som jag blir så jätte glad utav!!♥ Det värmer så oerhört och jag är så tacksam över alla fina ord!!! Ni är underbara!!♥ Hoppas att ni har en underbar onsdag!! Imorgon är det redan torsdag!! Snart helg!!:) Puss och tack för att ni hänger med mig här i min vardag!!!♥

xoxo

Sara

Av Sara - 9 februari 2011 19:24

Nu är jag klar med engelskan!! och oj vad nöjd jag är!!:) Det blev jätte bra! Underbart! Har kämpat och skrivit som en liten iller de senaste två dagarna och nu är jag äntligen klar. Har tränat på uttalet och min redovisning, så nu är jag redo inför morgondagens muntliga presentation:) Härligt!


Nu ska jag plocka iordning lite på rummet, sen ska ni få ta del utav min dag och så berättar jag mer om "live-bloggningen", jag nämde i förra inlägget:) Missa inte det! Vi hörs snart, puss!!♥

Av Sara - 9 februari 2011 16:21

Okej, här kommer en liten lägesrapport från mig;) Sitter och pluggar min engelska tills imorgon. Då ska jag muntligt presentera en speciell person...vem tror ni jag kommer berätta om?;) Kommer att prata i ungefär en minut, lite mer till och med, det kommer bli jätte bra!!:) Nu ska jag bara se till och träna det allra sista, det är många meningar som ska sitta;) Haha, ne, men jag vet att detta kommer att gå jätte bra:)


När jag är klar med engelskan, är det no-plugg med syster som gäller. Sedan blir det också promenad och så ska jag ut en sväng med prinsessorna. Nej, nu får jag sätta fart om jag ska hinna allt!!;)


Tänkte bara höra med er, vad sägs som att jag live-bloggar någon dag?:) Skulle det vara kul? Berättar mer om det sen!! Nu måste jag fortsätta med engelskan. Puss och så hörs vi senare!!:)

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards