sarasvensson

Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Sara - 12 februari 2011 21:57

Imorgon bitti åker jag och min familj till Kläppen. Vi ska vara där tills på torsdag och ägna dagarna där uppe åt en massa skidåkning. Att åka slalom är det bästa som finns! Jag tycker det är så roligt och längtar varje år efter att åka på skidsemester uppe i vackra fjällena. Jag har så länge jag minns, varit på skidsemester varje år och tycker fortfarande att det är bland det bästa på året. Det är så roligt och jag blir så glad över det! I år ska vi prova på Kläppen. Vi har aldrig varit där tidigare, så det ska bli roligt att se hur det är:) Både tror och hoppas att det kommer att vara riktigt bra! Som sagt, mycket skidålning kommer det alltså bli och förhoppningsvis även en massa massa solsken!:)


Vi ska bo i en jätte fin stuga med ett mysigt sovloft, där jag och syster ska sova. Idag fixade jag iordning med två tavlor, på Timoteijtjejerna och prinsessorna, som ska få följa med upp till Kläppen:) Jag ska föra det hemtrevligt och lite per personligt med tavlorna:) Det blir lite mer "Sara-stil" över det hela och det tror jag kommer bli jätte bra! Jag har sett fram emot demhär dagarna uppe i Kläppen. Ska fota en massa, så att även ni får följa med upp, fast i efterhand här på bloggen:) Prinsessorna kommer att stanna hemma och skötas utav världens bästa madde! Tack för att du ställer upp! Du är guld värd! Prinsessorna är det finaste och värdefullaste jag har, så självklart kommer jag att sakna mina små skatter. Jag vet att dem mår bäst av att vara hemma och det viktigaste är att dem mår bra. Jag har klarat av att vara ifrån dem i en hel vecka och till och med mer, och nu är det några dagar vi pratar om. Dethär klarar jag! Dem följer ju faktiskt med upp, dem också:) Tavlan, ni vet! Jag ska titta på dem varje kväll, innan jag somnar, glädjas över mina prinsessor och tänka på att dem mår bra och bli sköta utav världens bästa madde!


Jag önskar jag hade tillgång till att uppdatera för er, varje dag uppe i Kläppen, men det har jag tyvärr inte. Men, ni kommer få följa med i efterhand här på bloggen, när jag kommer hem igen. Det kommer massa bilder och kanske till och med ett och annat klipp, från när jag åker:) Jag är glad över er! Ni som följer mig dag efter dag här i bloggen! Just att ni besöker mig och följer med mig här i min vardag, gör mig så otroligt lycklig! Tack fina ni!! Ha det nu så jätte bra, se till att njuta av vintervädret vart ni än kommer befinna er någonstans, och så hörs vi när jag kommer hem igen! Ni är bäst!!


Många stora och varma kramar!!!

Sara

Av Sara - 12 februari 2011 21:38

Dags att sumera kvällens schalgerkväll i Göteborg:) Oj, vilken stämning! Jag tycker att kvällens startfält var lite sisådär. En del veteraner och en del nya ansikten. Jätte kul, tycker jag, att dem som inte är så kända, ändå får vissa upp sig och visa vad dem kan:) Nu, dags att sumera kvällens schlagerkväll. Har ni någon favorit?

Brolle-7 days and 7 nights: Wow, vilken glädje och energi på scenen! Det gillas! För övrigt, så tyckte jag att outfiten var det inget fel på och inte låten heller. Låten blir bättre varje gång man hör den! Det är ett riktigt bra tecken:) Grym kille, måste jag säga!


Loreen-My heart is refusing me: Vad hade hon på sig? Rött...fransar...kunde inte riktigt förstå mig på hennes klädval, men men...frisyren var iallafall riktigt fin! Hade gärna både hört och sett en bättre låt med Loreen. Hon har en fantastiskt fin röst! Bättre låtval nästa gång, tack!


Babsan-Ge mig en spanjor: Har varit väldigt kritisk till ett oseriöst bidrag, som detta, men när jag väl hörde låten så tyckte jag ändå att det svängde, dock ytterst lite...Hade mer än gärna sett någon annan duktig artist istället...


Elisabeth Andreasson-Vaken i en dröm: En av kvällens schlager-veteraner. Vilken otroligt fin röst! Wow! Hade gärna hört en betydligt bättre låt med Elisabeth. Lite mer go i det hela! Annars, snygga örhängen;) Klänningen var väl inte sådär jätte fin...


Sanna Nielsen-I´m in love: Sanna Nielsen!!!! Wow, vilken tjej!! Otroligt vacker och duktig tjejer! Vilken utstrålning och glädje på scenen! Riktigt bra låt och vacker, rosa klänning. Jackan tyckte jag inte riktigt passade in i hennes, annars få fina oufit. Men men, coolt tyckte jag med runt rullband på scenen:) Häftigt! Nej, stjärnstatus på denhär tjejen, alltså!


The Moniker-Oh my god: Trevligt med ett bekant ansikte från Idol:) Scenen var otroligt läcker och Daniel kör sin egna stil, det gillas! Klädvalet gillades dock inte lika mycket....men med allt runt omkring, häftiga musiker, färg, även där ett rullband och så The Moniker själv;) Riktigt coolt!


Anniela-Elektrisk: Super snygg outfit!! Jag tyckte att kläderna passade riktigt bra till numret. Fina Anniela gjorde en annars så tråkig och dålig låt till en riktigt bra låt! Elektrisk....elektrisk...ingen speciellt rolig text, men med Anniela på scenen blev det så bra, tyckte jag! Min favorit ikväll! Tyckte dock att det var tråkigt att hon inte kom vidar....Hoppas iallafall att få se mer av denna grymma tjej!:)


Christian Walz-Like Suicide: Låten var riktigt bra och riktigt cool!! Snyggt runt omkring på scenen, som sagt, bra låt och en duktig artist! Refrängen var ju kanonbra!!:) Dethär tyckte jag om!

Av Sara - 12 februari 2011 19:35

Nu är det dags igen!! Om ungefär tjugo minuter är det dags för den andra deltävlingen i Melodifestivalen 2011. Ni tittar väl då? Ikväll tävlar bla. Brolle och Sanna Nielsen. Dem står inför ett fullproppat Scandinavium, så ikväll blir det massa lördags-sång!!! Efteråt, dvs. klockan halv tio, hörs vi igen. Då ska jag sumera kvällens deltävling:) Var med och sumera du också, vi hörs då!!


Måste bara berätta, för ett år sedan stod mina favorittjejer i Timoteij på Scandinaviums scen. Kvällen förendrade deras liv och tack vare deras medverken i programmet, gör dem det dom älskar och vill göra!! Det är så underbart att tänka tillbaka just på dendär kvällen. Det bjöds på så mycket glädje, värme och kärlek, inte minst av Timoteijtjejerna!!!♥


Ha en jätte mysig kväll, så hörs vi lite senare:) Stor kram!

Av Sara - 12 februari 2011 18:34

               

               

Funderar på om det är dags för lite live-bloggning snart, mån tro:) Det skulle vara så roligt att testa på det och jag har iallafall fått en kommentar ifrån en läsare som var positiv kring idén:) Jätte roligt! Det känns som det är dags att utveckla bloggen lite granna. Jag bloggar på mitt sätt, det jag trivs med och känner att jag når ut till er läsare. Det blir lite video-bloggar då och då, så lite live-bloggning i form av en bild i ungefär varje timme, innehållande vad jag sysslar med, vart jag är och vilka personer som finns runt omkring mig, det skulle nog inte skada;) Jag är verkligen positiv kring idén!


Vad tycker ni? Skulle det vara roligt? Är det en bra idé?

Av Sara - 12 februari 2011 18:18

Åh, dethär är bara så gott!! Ni måste testa det:) Blåbärssoppa med banan. Riktigt riktigt gott!! Ja, det var ett frukost/mellis-tips från mig till er;) Nu blir det lite middag innan mys framför tvn!! Puss!

Av Sara - 12 februari 2011 17:59

Har precis tagit mig en dusch och fortsätter nu att packa. Tror och hoppas verkligen att jag inte glömmer något, när jag är långt hemifrån! Vet iallafall att prinsessorna mår bra och det är det viktigaste!♥ Vad har ni för er, en sånhär kall vinterdag?


Nu måste jag sätta mobilen på ordentlig laddning, så att jag kan fota en massa massa, som ni ska få ta del utav:) Haha, åh, så roligt det kommer bli! Stugan är så fin och syster och jag kommer sova på loftet, så där ska jag göra det hemtrevligt och lite mer personligt i "sara-stil":) Det kommer bli så fint så! Just det, ni ska få ett frukosttips idag också:) Kika in snart, så hörs vi då!!Kramar!!

Av Sara - 12 februari 2011 16:10

Har precis kommit in från dethär otroligt fina väder! Åh, så glad jag blir över all solsken! Det piggar upp en och gör dagen, tycker jag:) Syster, jag och prinsessorna har varit ute i solen och njutit. Imorgon åker jag till Kläppen och träffar inte mina prinsessor förrän på torsdag. Jag ska njuta av vintervädret uppe i fjällena, skidåkning och förhoppningsvis massa solsken även där:) Jag kommer ha det underbart! och jag vet att prinsessorna också kommer ha det♥ Världens bästa madde kommer hit och sköter om dem, de dagar jag är borta. Tack madde, för att du ställer upp! Som sagt, vädret här hemma är så oerhört fint, att jag vill vara ute hela dagen:) Har iallafall tagit vara på den fina dagen, i form av en långpromenad med mamma och utelek med prinsessorna nu i eftermiddag:) 

                 

                

       Syster var snäll och tag massa fina bilder:) Jätte kul! Dem flesta bilderna är tagna utav henne, så det tackar jag för:) Nu ska jag fortsätta njuta utav dagen! Första lördagen på väldigt väldigt länge, som jag är ledig från läxor och plugg!! Åh, det är verkligen underbart!! Hoppas att ni har en underbar helg, fina ni!!!


Förresten, ni hänger väl med mig imorgon? Tyvärr har jag inte tillgång till bloggning, dagarna uppe i Kläppen, men en sak kan ni vara säkra på:) Massa massa bilder kommer i ett dunder-inlägg när jag väl är hemma igen:) Och det vill ni inte missa!! Puss och ha en fortsatt underbar lördag!! Njut av solen!!!♥


Nu ska jag packa ner alla grejer jag ska ha med mig, plocka iordning lite i rummet och sen ska jag ringa till min mormor, och höra hur hon mår, en sånhär underbar dag:) Antar att hon njuter av långa promenader nere vid sjön i Lidköping:) Vill också dit nu!!!


xoxox

Sara

 

                                    

Av Sara - 12 februari 2011 13:13

Japp, tavlor fick det bli! Kände att jag ville ha med något hemtrevligt och personligt till vår fina stuga vi ska bo i, i Kläppen. Tog bort glasen från tavlorna, eftersom jag ska åka bil med dem, så vill jag själklart inte att dem går sönder. Favoritbild på prinsessorna från i somras och så en massa fina, lite mindre bilder från Timoteijväggen. Visst blev det fint? Gillar verkligen när man kan göra det lite mer personligt på ett enkelt sätt. Dessutom så var det jätte kul att sitta och pyssla lite:) Min blåa, fina väckarklocka i gammaldags stil, ska även den få följa med:)


Prinsessorna och Timoteijtjejerna ska få följa med upp till Kläppen! Du hänger väl också med? Puss och ha en fortsatt fin lördag!♥

xoxo

Sara

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards