sarasvensson

Alla inlägg under januari 2011

Av Sara - 31 januari 2011 19:25

        Oj, vilken dag! Har en liten stund över, innan det är dags att kila ner till tvn för lite slapp och vila. Oj säger jag bara! Vilken dag! Jag har haft fullt upp från morgon till kväll, inte haft någon tid över till varken er eller prinsessorna. Så mycket läxor och plugg! Idag var jag i skolan från klockan halv nio till tjugo i fyra. Efter skolan, kilade jag hemåt tillsammans med syster, åt mellis och sedan dess har jag pluggat. Fick göra det bästa av situationen, även fast jag var riktigt trött.


Idag har jag hunnit med en hel del, vilket alltit är roligt! So, engelska och matte. Härligt! Okej, jag tog allt ett litet "plugg-uppehåll":) Då gick jag en promenad med syster. Kände att det var skönt att röra lite på sig och samtidigt få massa frisk luft, innan det sedan var dags att återgå till pluggandet. Imorgon är det mycket i skolan. Muntligt so-prov, matte-diagnos och tyska-läxa. Nu måste jag packa gymapåsen!! Hoppas att ni haft en bra måndag och att eran vecka börjat på bästa sätt!!♥ Måste kila, ha en jätte mysig kväll!! Tycker om er!♥ Kramar!!

Av Sara - 31 januari 2011 12:25

                                 bild från google


Är hemma på lunchrast och ska om en stund iväg till skolan igen. Det är måndag och det betyder en ny vecka, nya dagar och massa nya möjligheter. Lovely! Min måndag började med en oerhört mumsig frukost:) Hittils har jag haft resurstid, tyska och matte och nu i eftermiddag blir det so, svenska och bild.


Hoppas att eran vecka börjat på bästa sätt!♥ Ni glömmer väl inte att "gilla" min blogg på facebook?:) Kika in allt under frågerutan här på sidan. Ha en fortsatt fin måndag!!♥ Kramar!!

Av Sara - 30 januari 2011 18:25

                 

   

               

Oj, vilken härlig dag jag haft! Hoppas att ni haft en lika bra dag som jag:) Jag började min söndag med en skön sovmorgon till klockan halv tio ungefär. Sedan var det dags för frukost och efter det var jag ute hos prinsessorna. Mina fina tjejer! På förmiddagen satt jag och pluggade engelska, so, tyska och matte. Tog mig ett litet "plugg-uppehåll" och gick ut i det fina vädret tillsammans med familjen. Det blev en skööön och härlig långpromenad:) Återgick sedan till plugget och alla läxor. Älskar att få mycket gjort på helgerna! Det är så skönt att beta av massa läxor, så att man inte behöver sitta lika länge på vardagarna efter skolan.


Idag har jag som sagt pluggat på som en iller och hunnit med riktigt mycket. Rummet har även städats och blivit rent och fint:), prinsessorna fick vara ute i en hel timma nu i eftermiddagen, bara för att det var så fint väder :) Lovely! Deras klor blev också klippta. Jag är så lycklig över mina prinsessor och så glad över att dom är mina!♥ Har ätit en super god söndags-middag här hemma med familjen och tagit till vara på det soliga och underbara vädret. Vad har ni haft för er idag? Ikväll ska jag vila och slappa framför tvn till underbara "Solsidan" och så sista halvtimman av "Minuten":) Två favoritprogram! Förresten, ni har väl inte missat att ni kan gilla min blogg på facebook?:) Kika in klicka på gilla under frågerutan här på sidan. Hoppas att ni haft en underbar söndag, allihopa! Tack för att ni är mina läsare!! Jag är så glad över er!! Ha en mysig kväll!:) Stoor kram♥

Av Sara - 30 januari 2011 16:17

                

Nu i eftermiddag har jag varit ute en hel timma med prinsessorna i det fina, soliga vädret, som har varit här hemma idag. Sköna söndag! Älskar att vara ute med mina älskade små tjejer! Speciellt kul är det naturligtvis när solen skiner och det är ett fint väder. Idag har prinsessorna och även jag njutit av solen riktigt ordentligt. Idag klipptes även klorna och efter det var vi ute i trädgården och njöt av vädret. Härligt!


I fredags städades deras bur, så nu är den ren och fin inför den kommande veckan. Underbart! Buren städar vi alltså varje vecka och klorna klipper vi varje månad. Ne, nu ska jag kila ner och duscha och efter det ska jag plugga det sista. Efter det får ni pics från dagen!:) Puss!

Av Sara - 30 januari 2011 13:20

Oj, så mycket jag hunnit med! Engelska, tyska, so och matte. I förmiddags satte jag mig direkt efter frukosten för att använda energin på bästa sätt. Efter en stunds pluggade, gick jag en solig långpromenad med familjen i det vackra vintervädret som är här hemma idag. Lovely! Nu har jag ätit middag och ska alldeles strax ut en sväng med prinsessorna. Deras klor ska också klippas. Jag har så mycket att göra idag! Rummet ska städas och det ska pluggas mer.


Hoppas att ni har en fantastiskt fin söndag, vart ni än befinner er! Kärlek ♥

Av Sara - 30 januari 2011 09:50

               

Godmorgon på er! Åh, så roligt att hinna med ett morgoninlägg!! :) Det var verkligen på tiden! Tog mig en sovmorgon till halv tio idag. Nu har jag precis gjort iordning mig och varit ute hos prinsessorna. Innan det åt jag en god frukost. Idag ska jag vara hemma och hinna med en massa. Rummet ska storstädas, prinsessornas klor ska klippas, jag ska gå en långpromenad, i det vackra vädret som är här hemma idag:) och så ska jag plugga, plugga, plugga! Ha en underbar söndag, allihopa!! Puss!! 

Av Sara - 29 januari 2011 19:44

Nu ska jag om en liten stund kila ner till tvn för lördagsmyyyys!! Fredags och lördags-mys är något jag verkligen älskar. Tända massa ljus, se ett bra program och massa gott:) Lovely! Idag har jag varit hemma och haft en "hinna med mycket"-dag;) Jag har hunnit med en massa och är jätte nöjd med dagen! Sovmorgon, långpromenad, en massa plugg och så var jag ute en sväng med embla och troja. Det har blåst och varit kallt är hemma idag, så nu ska jag strax kura upp mig i soffan med några filtar och tända ljus:) I love it!


Imorgon ska jag vara hemma igen. Jag gillar verkligen hemma-dagar, då man hinner med så otroligt mycket. Jag ska vara ute med prinsessorna, klippa deras klor, gå en långpromenad, städa rummet och plugga en massa, precis som idag. Morgondagen kommer bli toppen! Vad ska ni hitta på imorgon? Jag har hört att det ska bli jätte fint väder här hemma imorgon också:) Lovely! Ne, dags för lördagsmyyyys! Ha en mysig kväll och tack för alla fina kommenterar! ♥ Puss!

Av Sara - 29 januari 2011 18:13

Nu är det färdigpluggat för idag! Oj, så mycket jag har hunnit med idag! Det lönar sig verkligen att sitta en stund på helgen, tycker jag iallafall:) Har repeterat och pluggat den sista engelskan, so:n och tyskan för idag. Underbart!


Nu känner jag att jag är i fas inför den kommande veckan, på läxor och prov-fronten:) Härligt! Imorgon blir det engelska, tyska, so, matte och så ska jag läsa en massa sidor i min bok. Hoppas att ni har en härlig lördag! Stor kram!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards