sarasvensson

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Sara - 14 januari 2011 22:11

                       

Åh, så bra Andreas och Sigrid var ikväll! Lätt bäst av alla deltagare. Tyvärr fick dom inte jätte bra poäng, tyckte dom var värda mer än vad som fick :) Hoppas nu att detta duktiga par inte åker ut ikväll! Och Sigrids klänning, wonderful! Andreas och Sigrid, bäst och vackrast ikväll!

Av Sara - 14 januari 2011 18:22

           

           

                

Söker du efter en söt, liten glädjespridare att hänga i väskan, sätta i fönstret eller ha i handväskan? Då ska du virka amigurumi :) Idag började jag med en grå liten mus på slöjden, som jag vet kommer bli jätte fin. Börjar med en lätt figur, så att det inte blir för stor utmaning för mig som är nybörjare :) Min tanke är att sedan använda min lilla figur som nyckelring i min lila adidas-väska, som jag använder som skolväska. Det tar sitt lilla tag, men jag har alltid varit nyfiken på dessa söta, små virkade glädjespridare, så jag kände att ni var det dags att testa!

               

Använder mig utav en bok som är skriven av Mia Bengtsson och som är väldigt enkel att följa och läsa och jätte tydlig. En bra bok, helt enkelt! Boken heter "Virke amigurumi, söta små glädjespridare". Så om du vill ha en söt glädjespridare att vakna till varje morgon, så virka en söt liten amigurumi-figur.


Kramar och Kärlek ♥ / Sara


Av Sara - 14 januari 2011 17:27

För en stund sedan var syster och jag ute med prinsessorna. Passade då på att städa buren, så att den blev ren och fin, nu inför helgen :) Som ni vet, så gillar jag att ha orning och reda omkring mig, så självklart ska mina små prinsessor också få det :) Har man mig som matte, så får man det rent och fint :) Det var så roligt att ha ute tjejerna idag! Man ser verkligen att dom uppskattar att få komma ut varje dag och få frisk luft och få röra på sig. I helgen har jag bestämt att ha ute dom en gång imorgon och en gång på söndag, då en ganska lång stund. Skönt för dom att få komma ut en ordentlig stund och springa av sig.


Det tog bara några minuter att få buren ren och fin idag. Härligt! Dessutom så fixade jag även med lite annat, allt som hör till när man har kaniner :) Fylla på hö och matblandningar, borsta och göra det fint även på bänken nedanför buren (där alla kanin-grejer står). Om några veckor är det dags för kloklipp igen!


För en liten stund sedan kom jag in från kylan. Har duschat, rakat benen, smörjat in mig och tagit på mig mys-kläderna inför fredags-kvällen :) Lite fix med andra ord. Härligt att bli ren och fin! Idag eller imorgon hade jag planerat för att åka och simma, men tyvärr blev det inte av, får hoppas att det blir av nästa helg istället. Ska fråga syster om hon vill åka med och simma några längder :) Kanske stöter jag på timoteij-Cecilia på Odenbadet!!! :) Hon är faktiskt där och simmar och även gymmar lite då och då :) Fina tjejen! ♥


I köket förbereds kvällens middag, kött, klyftpotatis och sås. En riktigt god fredags-middag! Ikväll blir det mys framför Let´s Dance!! Mitt älskade favorit-program!! :) Vi hörs om en stund igen!! Puss och tack för att ni vill följa min vardag ♥ / Sara

Av Sara - 14 januari 2011 15:45

Då var det plötsligt fredag och det betyder ju helg! Denhär veckan för mig har gått jätte fort och det känns som det faktiskt inte är fredag än, fast att det är det, jag tror det har med att jag tack och lov fick slippa en utav mina allra längsta skoldagar denhär veckan, jag pratar förstås om måndagen. Hade ju somsagt studiedag i måndags och fick en extra dag på jullovet. Härligt!


Idag fick jag gå iväg själv till skolan. Syster hade migrän-huvudvärk, så hon stannade hemma under dagen. Min korta skoldag har gått riktigt fort och det känns verkligen toppen nu att man får vara ledig i några dagar och slippa att gå upp tidigt på morgonen. Lovely! Ska hinna med mycket nu i eftermiddag, om en stund ska jag ut med prinsessorna och städa deras bur och så ska jag börja sortera och göra iordning alla mina mappar och papper från skolan som jag har tagit med mig hem. Nu ska det bli ordning och reda!


Påklädd och klar inför en eftermiddags-promenad upp till affären. Syster och jag tog oss nämligen en liten promenad upp till affären för att hämta posten. Skönt med frisk luft!


Tack så jätte mycket för alla tips jag fått angående mitt bidrag i fototävlingen, som jag berättade om igår. Jätte roligt att ni delar med er och vill vara med och bestämma! Jag har inte alls bestämt mig, men ska försöka göra det så fort som möjligt, så att ni förhoppningsvis får reda på viken bild det blir idag. Håll ögonen öppna, så att ni inte missar det! :) Ni som fortfarande inte varit med och bestämt, hör gärna av er i en kommentar och berätta vilken som är eran favoit-bild.


Nu ska jag alldeles strax ut en stund med prinsessorna! Buren måste bli lika ren och fin som den blev förra veckan. Det blir mer städning i helgen, för då är det återigen dags för rummet att bli rent och fint :) Vi hörs om en stund, Puss!!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards