sarasvensson

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Sara - 8 januari 2011 21:56

              

Har haft en riktigt mysig kväll framför tvn med käraste familjen. En massa gott, tända ljus och en hel del filtar :) Härligt! Imorgon är det min näst sista lediga dag, så jag ska se till att ta vara på den dagen. Vid lunch-tid ska jag in till stan och äta lunch med familjen, eftersom mamma fyllde år idag, så det ska firas lite extra imorgon, med lunch på stan :) Mysigt! Imorgon ska prinsessorna ut, jag ska bege mig ut på en härlig långpromenad och så ska grejerna jag visade i förra inlägget beställas från H&M :) Morgondagen ser jag fram emot! Hoppas att ni också gör det!


Nu tackar jag för idag, kära läsare, hoppas att ni haft en mysig dag!! Vi hörs imorgon igen, puss och godnatt!


/ Sara

Av Sara - 8 januari 2011 18:17

              

             

               

Av Sara - 8 januari 2011 17:46

Syster och jag har kikat in H&M-katalogen och bestämt oss för lite grejer vi ska skicka efter. Det blir inte enda enda klädes-plagg, är så trött på att få skicka tillbaka massa plagg för att dom är för små eller för stora. Kläder är bättre att köpa i butik, där man kan prova ordentligt, tycker jag. För mig blir det iallafall en väska, 6-pack örhängen och 6-pack armband. Visar snart, nu middag med familjen!!


Puss och godkväll!

Av Sara - 8 januari 2011 15:08

              

Nu har äntligen min fina lampa komma upp i fönstret. Julstjärnan från IKEA har bytts ut och till min fönsterlampa. Har börjat städa ur julen en del nu. Alla julgrejer som jag haft i rummet är borta och istället välkomnar jag våren och sommaren! Jag gillar verkligen att fixa nytt till rummet, beroende på vilken tid på året det är. Nu är det en hel del färg som gäller. Mina plastblommor i olika färger, har dock stått på sin plats även nu under vintern. Snart är det även dags att framkalla lite nya bilder. Bilder är någonting som jag verkligen gillar! Lite nya bilder på mina älskade favorit-tjejer ska pryda en av timoteij-väggarna i rummet. Åh, det ska bli så roligt att välja ut bilder på tjejerna! Dock är det ganska svårt...alla bilder är så otroligt fina och tjejerna är så vackra!♥ Det kommer bli svårt att välja ut favorit-bilder som jag sedan ska framkalla, men så får det bli! Visar er när jag bestämt vilka bilder på timoteij som ska framkallas.

Älskar lampskärmen! från SmålandsDesign. På tal om framkallning, så ska jag även framkalla lite nya bilder på prinsessorna och mig. Kommer ni ihåg plåtningen med mig och prinsessorna som syster fixade med? Dom bilderna gillar jag verkligen, så en del av dom ska framkallas och sättas upp snyggt i rummet. Har tänkt att sätta dom över mitt nattduksbord och bredvid nattdukslampa och kroken med mina halsband. Lovar att visa. Nu ska jag ut en stund med prinsessor! Puss!

Av Sara - 8 januari 2011 13:55

För ungefär en timma sedan kom jag hem. Som ni vet, har jag varit på mini-semester hos min kära mormor i Lidköping. Jag har saknat er! Det har varit konsigt att inte skriva till er här på bloggen. Verkligen annorlunda! Nu är jag tillbaka igen :) I fredags förmiddag åkte vi mot Lidköping. Tyvärr hann jag varken ha ute prinsessorna eller säga hejdå till er. Vi var tvugna att komma iväg så tidigt som möjligt, med tanke på att vi hade en hel del grejer att fixa med hos mormor. Bl.a snöskottning, som tar sin lilla tid.

Den vackra utsikten från mitt och syrrans fönster. Vi har ett alldeles eget rum, som är våran mammas gamla. Dessutom så har vi skogen precis utanför. Jag gillar skogar! Dom är så mysiga och härliga. Jag kommer ihåg från i somras när vi sov hos mormor, när man rullade upp rullgardinen sjöng fåglarna och solen sken in genom fönstret. Lovely!

I fredags var det ett soligt och vackert väder i Lidköping. Efter frukosten, beslutade vi oss för att åka in och gå en sväng på stan. Det är så mycket reor nu, så det är verkligen kul att gå runt och kika när allt är så billigt :)

Dessa fina armband fick följa med mig hem från stan. Pärlarmband i olika färger och flätat armband i orange. Jätte fina! från KICKS. Det blev dessutom väldigt billigt, med tanke på att det var 70 % :)

             

Påklädd och redo för en liten runda på stan! Uggs Kinnarpsskor, jeanstights Cubus, jacka VILA, vantar KappAhl och tubhalsduk H&M.

  Världens bästa och goaste skor!! Mysiga och underbart bekväma. Mina kommer från Kinnarps skor och kostade bara 199 kr! FYND!

             

Fredagen var första dagen i Lidköping. Vi åt middag, fikade och fixade med det ena och det andra hos mormor. Då hade jag på mig jeanstights från Cubus (favoriter), rutig blus från H&M, kofta från KappAhl och tubhalsduk från H&M.

Jag invigde även mina gosiga sockor, som jag fick utav mormor i julklapp.

Kommer från KappAhl och är oerhört mjuka och bekväma att gå i. Dom är rätt så länga, så det går bra att både använda dom som knästrumpor eller som jag, som vanlig längd. Detta är den ljusrosa/vita modellen. Sockorna finns också i en svart/grå modell, den har min syster :)

              

I fredags eftermiddag begav vi oss ut i det vackra vinterlandet. Syster, mormor och jag tog på oss riktigt ordentligt för att bege oss ut på en lång och härlig vinter-promenad.

               

                                  Påklädd och klar!

  Vi gick riktigt långt och det var så skönt att komma ut i friska luften och röra lite på sig!

  Idag har vi tagit oss en såndär, slappig lördags-dag. Dagens outfit blev jeanstights Cubus, linne H&M, t-shirt gina och munkjacka H&M. Innan pappa kom och hämtade oss, gick syster och jag en liten promenad runt om i samhället för att få lite frisk och härlig frörmiddags-luft.

Idag fyller mamma år! Grattis! När jag kom hem hit igen, blev det middag och därefter en smarrig tårta, det blev också present-öppning :)

I morses skrev jag ett kort som mamma fick, hon fick även en beige långärmad tröja från ginatricot, röd långärmad tröja från Lindex, en trädgårdsbok, servetter och en bad-muffins.


Åh, vilka härliga dagar jag haft!! Älskar att vara hos min kära mormor. Man kommer bort ifrån allting och bara njuter, vilar upp sig, slappar och har det härligt. Jag hoppas att allt är bra med er och att ni har en mysig januari-dag. Nu ska jag packa upp alla mina väskor. Hörs snart! Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards