sarasvensson

Alla inlägg den 26 januari 2011

Av Sara - 26 januari 2011 19:17

                 

               

               

               

Idag har jag haft en underbar heldag i backen inne i stan. Solen har skinit och det har varit ett fantastiskt väder hela dagen. Jag vaknade med ett glatt humör imorses, när jag kom på att jag skulle åka slalom hela dagen idag, något som jag tycker är riktigt kul. Morgonen har gått fort och så fort jag var inne i stan med syster, köpte vi liftkort och utrustade oss väl, för att sedan ge oss upp i backarna.


Träningsvärken från den jobbiga idrottslektionen igår, håller i sig, men jag trodde faktiskt att det skulle kännas mer i benen, än vad det faktiskt gjorde. Det är ju främst benen som jobbar när man åker slalom. Är det är en riktigt brant backe, exempel vis en svart, ja, då jobbar benen riktigt ordentligt. Till lunch grillades det korv och det var riktigt härligt att sitta och äta ute.


Vi har även fikat ute under slalom-dagen och haft det lika trevligt och härligt som vi alltid har det. Ovan har ni lite bilder från dagen, nu ska ni få videoklipp. (Nu är det premiär för videoklipp här i bloggen:)

                  


                  

Av Sara - 26 januari 2011 18:53

                       Bilder från Sveriges radio Skaraborg´s hemsida.


Tack vare att jag slutade tidigare idag, så fick jag lyssna och njuta utav mina

favorittjejer på radio Skaraborg. Tjejerna intervjuade och i slutet av programet fick dom reda på att timoteij blivit utsedda till "Årets Skaraborgare 2010", som utsetts av både lyssnare och en jury. Tidigare "Årets Skaraborgare" är tex. Lotta Bromé och Bert Karlsson. Efter intervjun med timoteij fick jag njuta utav en väldigt speciell låt, nämligen "Kom", som jag tycker så mycket om. Blir så glad utav den varje gång jag hör den!

Timoteij fick ett diplom, blommor och en fin statyett. Jag tycker att timoteij representerar Skaraborg helt fantastiskt! Det är så roligt också att dom kommer från just fyra städer i Skaraborg. Skara, Skövde, Falköping och Tibro.


Efter intervjun med världens bästa tjejer i radion klickade jag in på Sveriges radio Skaraborg´s hemsida som bilderna ovan kommer från. Där fick jag även chansen att chatta med tjejerna, vilket var jätte kul, såklart!:D Och en hel del om det som var "på gång" med timoteij, har jag nu fått ta del utav. En ny skiva i sommar, ny singel ("Het") som släpps i slutet av februari, idolkort, en sommarturné, ja, det var mycket som jag fick ta del utav, vilket var jätte kul. Tack tjejer!

Av Sara - 26 januari 2011 18:02

  Idag har jag haft en heldel i slalombacken tillsammans med min skola. Det har varit jätte trevligt och jag har haft det hur kul som helst! Solen har skinit och  vädret har varit på topp. Jag har massa bilder att visa er och två stycken filmklipp, det låter väl bra? :) Det får ni se om en liten stund. Eftersom bussen kom hem lite före halv tre i eftermiddags, så var syster och jag hemma strax efter det. Alltid skönt att sluta lite tidigare! När jag precis hade kommit hem duschade jag och gjorde iordning mig och sedan börjde syster och jag med maten.


Tack vare att jag slutade lite tidigare idag, så fick jag lyssna på mina älskade timoteijtjejer i radio Skaraborg!! Åh, så glad jag blev!!:D Det var en intervju med tjejerna och på slutet fick dom reda på att dom bliit utsedda till "Årets Skaraborgare 2010" av lyssnare och en jury. Jätte kul, tycker jag!! Jag tycker att Timoteij representerar Skaraborg jätte bra.


Efter maten som syster och jag tillagade, blev det en massa plugg på rummet. No, engelska och so. Imorgon är det en vanlig skoldag som gäller. Bara två dagar kvar nu innan helg!! :) Vad ska ni hitta på i helgen? Strax ska ni få bilder och videoklipp från min underbara, soliga heldag i backen. Puss så länge!!♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards