sarasvensson

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Sara - 3 januari 2011 18:44

Då var det måndag igen. Veckorna rusar förbi och snart är det dags att välkomna vårterminen i skolan. När man är ledig såhär länge och vilar upp sig, så vill man verkligen tillbaka och göra sitt bästa igen. På den kommande terminen har man så många möjligheter att visa att man kan och det ser jag verkligen fram emot. Idag har jag varit ledig i sisådär 13 dagar och jag njuter verkligen av varje ny dag. Se vad som hänt för mig, under 2010, i åttonde inlägget uppifrån. Jag är så nöjd över det gågna året, gjort så mycket roliga saker och fått uppleva det jag längtat efter, att träffa mina älskade tjejer. Dom betyder så otroligt mycket och det har betytt jätte mycket att få chans att träffa dom 5 gånger på ett år. Tack tjejer!

                               Syster, Sanna och Jag på nyårsafon.


Idag har jag haft en såndär härlig och ledig hemma-dag. Jag gillar sådanna dagar. Inte har så mycket måsten och saker som måste göras, utan göra det man vill och kanske annars inte har tid till. Det är verkligen guld värt! Idag tog jag mig en skön sovmorgon, ända till klockan elva. Pigg och glad kilade jag och väckte syster, som såklart inte var vaken :) Vi tog och gjorde iordning oss frukost, eller, ja, jag gjorde det :) Det var väl snällt av mig? Efter frukosten gjorde vi iordning oss och tog sedan på oss varma kläder och for ut på en liten promenad, sådär på morgon/förmiddagen. Alltid skönt med lite frisk luft!

                                          Troja ♥, min prinsessa!


Efter den sköna promenaden, var det sedan dags för lunch. Idag gjorde jag mina hemgjorda pannkakor. Gott! Nu på eftermiddagen har syster och jag varit ute med prinsessorna i snön och hämtat massa skön och frisk luft. Härligt! Lite senare under eftermiddagen tog vi oss också en skön långpromenad. Åh, så härligt! Nu har jag precis ätit middag med min kära familj och innan det duschade jag och gjorde iordning mig.

                                   Min prinsessa, Embla ♥


Nu tackar jag för idag, kära läsare! Jag hoppas att ni haft en mysig och vintrig januari-dag. Tack för alla kommentarer jag får! Ni är underbara! Jennifer, systemkameran är en Nikon D80. Hoppas att erat 2011 börjat på bästa sätt, imorgon är det redan den fjärde, då ska jag börja för min lilla mini-semester till mormor i Lidköping. Jag längtar så efter henne! Kommer bli jätte mysigt och lika bra som det alltid blir. Ikväll ska jag tända ljus, krypa upp i soffan med en filt, mysa och se på "familjen annorlunda" som har premiär ikväll, 20.00 i tv4. Ni missar det inte va?


Vi hörs imorgon! Puss!

Av Sara - 3 januari 2011 16:13

                                                                       

                    

                     

                   

                   

                   

God fortsättning på er!! Hoppas att erat 2011 blir toppen!! ♥ Puss!

Av Sara - 3 januari 2011 14:35

        Nu har jag precis varit ute en stund med prinsessorna i snön. Vinterlandet är fortfarande vitt och vackert, fast att det regnade (!) på nyårsafton. Det är glashalt ute nu, så man får verkligen vara försiktig när man är ute och går.


Sanna har skickat alla bilder från hennes systemkamera nu, en massa finfina bilder från den trevliga nyårs-helgen. Det är många bilder, 142 stycken, men det tar inte alls lång tid att ladda upp bilderna, det går lika fort att ladda upp som mina mobilbilder. Bilderna kommer lite senare.


Nu ska jag fortsätta njuta av denna vackra januari-dag. Hoppas att ni tänker göra detsamma! Puss!

Av Sara - 3 januari 2011 12:54

Igår var jag och såg "Änglagård - tredje gången gillt" på bio. Har varken sett ettan eller tvåan, men man hängde med bra i handlingen ändå. Sådanna filmer gillar jag! Den var spännande och riktigt bra, så ni som inte sett den, gör det :) Ni som har sett den, vad tyckte ni? Filmen får 4 av 5 möjliga S av mig.


Av Sara - 3 januari 2011 12:42

Godmorgon, eller godförmiddag kanske jag ska säga. Hoppas att eran dag börjat på bästa sätt. Sov länge idag, till klockan elva. Åt frukost med syster och efter det gjorde vi iordning oss. Vi kilade iväg på en skön morgonpromenad till affären för att hämta posten och nu har jag precis gjort iordning pannkakssmeten till lunchen. Det blir en lätt lunch idag, mina hemgjorda pannkakor.

Idag ska jag ta en skön slappardag här hemma med syster, ge mig ut på en skön långpromenad och så ska prinsessorna ut. På torsdag åker jag och syster till mormor och sover där. Älskar att vara där! Ska bli riktigt kul och jag mår alltid sådär toppen-bra varje gång jag kommer dit :) Idag ska Sanna skicka dom sista bilderna från hennes systemkamera, dom sista bilderna från nyårs-helgen. Har fått jätte mycket fina bilder och jag lovar att visa er dom under dagen.

Ha en toppen-fin dag, så hörs vi lite senare igen!! Puss! ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards