sarasvensson

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Sara - 13 januari 2011 19:08

Har hittat en hel del fina bilder som jag tagit och som jag är nöjd med, så nu tänkte jag att ni skulle få vara med och bestämma vilket av dessa bilder jag ska skicka in till fototävlingen. Imorgon eftermiddag ska mitt bidrag skickas in, så då lovar jag att meddela vilken bild det blir :)


               


Vad med och bestäm! Vilkea av dessa bilder gillar ni mest, eller ni kanske har någon annan favorit-bild? Hör av er, skulle vara så roligt och höra vad ni tycker :) Imorgon eftermiddag får ni inte glömma att kika in, för då meddelar jag vilken bild som skickas in!! :) Puss!! ♥

Av Sara - 13 januari 2011 18:00

Kära läsare, innan jag börjar och berättar om min dag, så måste jag först och främst bara berätta om en fantastiskt nyhet här på bloggplatsen! Nu kan man alltså ladda upp videklipp direkt här i bloggen, utan att behöva lägga in dom på YouTube först. Fantastiskt bra! Jag har verkligen väntat efter dethär, och nu går det äntligen! Underbart! Nu till min dag.

Idag blev det en lång och jobbig dag i skolan. Började klockan halv nio imorses och kom inte hem förrän tjugo i fyra. Torsdagar brukar annars gå väldigt långsamt, men idag gick det faktiskt lite fortare, vilket var skönt :) Syster och jag tog sällskap av madde när vi gick hem från skolan i eftermiddags. Madde, hoppas att du inte ramlade biten som du hade kvar! :) När syster och jag var hemma, kilade vi direkt upp på en liten kort och härlig promenad till affären för att hämta posten.

Idag fick jag själv lite post, vilket alltid är roligt! Det rymdes nämligen en klubb-tidning från tl-klubben, som jag är medlem i, som faktiskt bytt namn till "Girl It" och dessutom har tidningen förändras och gjorts om även den. Mycket större, mer läsning, massa tävlingar mm. I månadens nummer läste jag om en fototävling, som jag ska delta i. 5 lyckliga medlemmar vinner. Första pris är en digital fotoram och 2-4:e pris är en överaskning. Lovar att visa vilken bild jag kommer att delta med! Håll ögonen öppna :)

Efter post-hämtning och den korta promenaden, blev det mellis och sedan en hel del plugg. Syster och jag har förhårt varandra på engelska och tyska, som vi har i läsa till tisdag och onsdag nästa vecka, och så har vi läst no, som är tills imorgonen. Det underlättar verkligen att man är två! Det är så mycket enklare och faktiskt mycket roligare att plugga med någon annan :) Enkelt att förhöra varandra och fixa skrivtliga prov och förhör. Mycket bra! Ska fortsätta med plugget efter middagen, då jag hämtat en massa ny energi :)

Igår kväll la jag mig tidigt och läste en hel del sidor i min sv-bok, som jag just nu håller på och läser i. En mycket bra bok, som jag lovar att visa! En bok av serien "Starlight, ett band som består utav fyra unga tjejer om spelar i ett band. Dessa böcker, skrivna av Malin Stehn, bjuder på mycket spänning och rolig läsning! Lovar som sagt att berätta mer om böckerna vid ett annat tillfälle, det får helt enkelt bli ett boktips om det :) Det får ni inte missa, för böckerna är superbra!


Sv-boken ska snart vara utläst, så ikväll ska jag läsa ytterliggare sidor. Får ta lite varje dag nu, så att jag blir klar i tid. Hade faktiskt som nyårs-löfte att bli bättre på att sitta och läsa, ta eget insiativ till det och läsa så ofta jag kan. Det går faktiskt riktigt bra :) Jag har en hel del böcker från min bokklubb som ligger och väntar plus att jag fick en hel del ungdomsböcker av min kompis Sanna, när hon var här på nyår, som verkar jätte bra. Det blir mycket läsning framöver, kan jag lova :) Nu ska jag hjälpa syster med middagen! Hoppas att ni har en underbar och härlig torsdag! Det är ni sannerliggen värda, imorgon är det sista dagen i skolan innan helg!! Härligt!! Puss!! / Sara ♥

Av Sara - 13 januari 2011 07:53

               

Godmorgon på er! Hoppas att eran torsdag börjat på bästa sätt. Gick upp vid sju imorses, därefter blev det frukost och sedan gjorde jag iording mig, för att därefter kila ut till embla och troja. Det är mörkt ute såhär tidigt på morgonen, även fast klockan snart är åtta. Snart kilar syster och jag iväg till skolan. Slutar 15.40 idag, så vi hörs då!!


Ha en underbar torsdag!! Kärlek / Sara ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards