sarasvensson

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Sara - 5 januari 2011 19:55

               

Lyssnar återigen på vackraste timoteij med underbara låten "decembernatt". Är helt kär i denhär låten. Så vacker! Har inte hört den så mycket innan Julkalaset, men efter att jag hört mina älskade tjejer sjunga låten, ja, då kan man inget annat än att älska låten! Åh, så bra den är! Idag har jag haft en såndär dag med en del måsten och en del saker jag måste ta itu med. Jag gillar att inte behöva ha några måsten, men jag fortstår att man inte kan slippa ett enda måste. Jag älskar att få saker gjorda och hinna med en massa. Idag har det blivit en typiskt sådan dag. Tog mig en skön sovmorgon till klockan tio, det blev en god frukost med syster på morgonen och på förmiddagen begav jag mig ut på en härlig promenad och så hjälpte jag mamma med matvagnen. Jag satt och åt frukost kvart över tio, halv skulle jag vara nere, iordninggjord och påklädd för att hjälpa mamma. Jag hann :) och jag hann även igår också.

Det blev en jätte god lunch med syster idag, snabb och enkel, nämligen hemgort potatismos med fiskpinnar. Gott! I eftermiddags var jag och syster ute en ordentligt stund med prinsessorna i snön. Jag kommer sakna min så älskade prinsessor, nu när jag är borta i några dagar! Jag vet att dom har det bäst här hemma och mamma kommer att sköta om dom så bra. Att flänga och fara med små kaniner, är inget bra altenativ. Dom trivs så bra i buren och dom har varandra, så det kommer att gå jätte bra. Som mest har jag varit ifrån dom i två veckor ungefär, jag fixade det och att nu vara ifrån dom i två dagar, det fixar jag toppen! Nu ikväll åt jag med familjen och så duschade jag och gjorde iordning mig. Packat har jag också hunnit med. Det ska bli så roligt att komma till mormor i några dagar!


Jag är så glad över er! Ni som jämt och ständigt följer mig här på bloggen, skriver gulliga kommentarer och skriver frågor ni undrar över. Jag är oerhört tacksam över er som följer min blog! Utan er hade jag inte bloggat så mycket som jag gör idag. Jag är tacksam över att jag får göra dethär, göra någonting som jag älskar och brinner för. TACK ♥


Nu tackar jag för idag, kära läsare, så hörs vi imorgon igen!

Jag tycker om er!♥ Puss!

Av Sara - 5 januari 2011 18:49


Linnea Henriksson - Junpin´Jack Flash


Det blir ännu en grym Linnea-låt :) Förra låten med Linnea, var en lugn och vacker låt, nu blir det lite mer galet och häftigt.

Dethär låten tycker jag är helt fantastiskt! Wow, så grym hon är!

Hon gör verkligen alla låtar hon får till sina egna och hon gör det alltid så bra! Jag är så imponerad av denna otroligt talang-fulla tjej!

Av Sara - 5 januari 2011 16:34

            

              

              

Nu har jag fikat med familjen och innan det städade jag rummet, som nu är fint och strålande rent. Underbart! Ni som känner mig vet att jag älskar och måste ha rent och fint omkring mig. När skolan var igång städade jag varje söndag, alltså varje vecka. Det är inte alltid världens roligaste att städa, men tanken av att det blir så rent och fint är underbar. När man tänker den tanken, finns det inget som kan hindra en ifrån att städa i några minuter. Tänk så fint det blir när man städat och plockat undan!


Tänkte göra det lite fint och rent nu innan jag åker bort på semester hos min mormor i några dagar. Prinsessornas bur fixar jag med imorgon förmiddag. Då ska jag göra det rent och fint, plocka undan en massa grejer och göra rent. Prinsessornas bur städar jag också varje vecka, när skolan var igång, passade jag på varje fredag eftermiddag, då jag slutade så tidigt. Nu på lovet brukar det bli på lite olika dagar. Nyligen städades buren innan nyårs-gästerna kom dagen innan nyårsafton och imorgon städas det igen.


Från det ena till det andra. Jag kan inte få nog utav timoteij med låten "decembernatt" (halleluja). Åhh, tjejerna sjunger så fint och stämmorna passar så perfekt!! Dom är så duktiga och sjunger så vackert. Njuter av mina älskade timoteijtjejer och denna underbara låt. Tyvärr hitta jag inte låten på youtube med timoteij, eftersom den bara finns med en massa andra artister, men det är just denna låt med timoteij som är så underbar! ♥

Som ni redan vet, så var jag på julkalaset, då timoteij deltog. Det var så fantastiskt! Då sjöng tjejerna bl.a decembernatt och jag bara njööt!! ♥ Åh, så fint det var! Vackra tjejer och vackra stämmor ♥ När man köpte programhäftet på Julkalaset (som jag naturligtvis gjorde), så fick man med en skiva, julkalasets egna skiva med 4 stycken låtar. Skivan innehöll The Plytones med "fira jul på fyra hjul", Erica Sjöström med "jul jul strålande jul", Jessica Andersson med "jag drömmer om en jul hemma" och timoteij med "decembernatt". Kan allvarligt talat inte få nog av denhär låten med världens duktigaste tjejer! ♥ Vet inte hur många gåner jag lyssnat på denhär låten!! Har satt min blåa stereo på "return". Lyssnar alltså bara på "decembernatt" :) Härligt!!


Kände att jag bara var tvungen att berätta dethär för er :) haha! Tack för att ni följer mig och min blogg! Är så oerhört tacksam och så glad över att ni besöker mig! ♥ Kärlek / Sara

Av Sara - 5 januari 2011 15:34

Efter lunchen tog syster och jag på oss riktigt mycket kläder och var ute en ordentlig stund med prinsessorna. Verkligen skönt med lite frisk luft! Prinsessorna fick leka och busa i snön, och fick på köpet massa frisk luft. Lovley! Kommer inte kunna ha ute tjejerna någonting nu när jag är borta, så idag ska dom därför få komma ut två gånger. Lite senare ska dom igen, då ska jag även städa buren, så att den är ren och fin nu innan jag åker bort. Älskar verkligen att vara ute med prinsessorna! Har man djur, så ingår det att vara ute mycket med dom, se till att dom rör på sig ordentligt och att dom får frisk luft. Får djuret vara ute ofta, så får även ägaren det. Det är toppen!

        Efter att vi haft ute tjejerna en ordentlig stund, var det dags att bege sig in i värmen igen och börja packa. Imorgon åker jag som sagt till min mormor som bor i Lidköping, och stannar där i några dagar. Kommer inte hem förrän på lördag. Det ska bli skönt att komma iväg ett tag, släppa allt och bara vila upp sig. Det behöver alla någon gång! Älskar att vara hos min mormor. Det är underbart och så härligt. Även fast jag älskar min blogg och älskar att uppdatera och skriva till er, så ska det ändå bli skönt att få ett litet litet blogg-uppehåll i några dagar. Mitt liv är uppbyggt med bloggen och jag kommer inte ihåg när jag inte bloggade sist. Jag bloggar jämt och ständigt, varje dag och uppdaterar med massa bilder. Jag älskar det, men ibland är det också skönt att få slippa datorn.


När jag kommer hem igen, på lördag, så kommer ett riktigt långt sara-inlägg med massa bilder. Då ska jag också berätta allt för er. Det ser jag verkligen fram emot!


Nu har jag packat och lagt ner det mesta. Imorgon åker jag vid halv ett-tiden på förmiddagen ungefär. Det allra sista packar jag ner imorgon innan jag åker.

    Nu är dammsugaren här uppe i hallen utanför mitt rum, så nu ska jag passa på att städa rummet. Skönt att få både rummet och prinsessornas bur rena och fina, innan jag åker bort.


Nu ska jag städa, efter det kommer ett låttips. Puss!

Av Sara - 5 januari 2011 13:44

Lunchen blev jätte jätte bra! Supergott! Lätt och enkelt att tillaga. Bara att värma på fiskpinnarna i ugnen i några minuter moset är hemgjort. Det är också väldigt enkelt att göra. Enkelt och gott! Vad åt ni till lunch idag?

Det har slutat snöa här hemma, så nu ska jag klä på mig ordentligt och gå ut en stund med prinsessorna. Dom ska få leka och busa i snön, röra på sig och få frisk luft. Härligt!

När jag kommer in igen, så blir det lite musik här på bloggen :) Musik är någonting som jag verkligen gillar. Tipsar lite då och då om musik ifrån youtube här på bloggen, igår blev det t.ex underbara låten "All I Need Is You". Idag blir det en helt annan låt, så kika in lite senare, så får du lyssna på låten :) Vi hörs då! Puss!

Av Sara - 5 januari 2011 12:25

   Det blåser och snöar här hemma idag. Vinterlandet är isigt, vitt och vackert. Igår kväll och inatt snöade det mer, så nu ligger några centimeter nysnö på marken. Flingorna far omkring och lite senare idag ska prinsessorna få komma ut och leka och busa i snön. Jag ska även ge mig ut på en långpromenad i eftermiddag med syster.


Nu ska jag fortsätta med lunchen...magen kurrar...hörs snart! Puss!! 

Av Sara - 5 januari 2011 11:43

       

       

        


På fredag är det äntligen dags för premiären av Let´s Dance 2011. Programledare är David Hellenius och Jessica Allmenäs och paren ser ut såhär:


* Anders Bagge och Cecilia Ehrling
* Figge Norling och Oksana Spichak

* Frank Andersson och Charlotte Sinclair

* Hannah Graaf Karyd och Calle Sterner

* Jessica Andersson och Kristjan Lootus

* Helena Lundbäck och Jonathan Näslund

* Alexandra Pascalidow och Ludwig Jerkander

* Björn Ranelid och Maria Lindberg

* Denise Rudberg och Tobias Wallin

* Alexander Rybak och Malin Johansson

* Tina Thörner och Tobias Karlsson

* Andreas Weise och Sigrid Bernsson


Missa inte! 20.00 i tv4 på fredag 

Av Sara - 5 januari 2011 11:33

           

              

Igår var jag och min familj inne på resebyrån i stan och bokade en resa till London. Det ska bli jätte roligt! Jag har sett fram emot att åka till London och längtar verkligen tills det är dags att åka. Vi åker inte än på ett tag, men jag ser redan nu fram emot resan. Att flyga för första gången, ett engelskt-språkigt land, en storstad och alla sevärdigheter.


Vi ska bl.a till London Eye, som är som ungefär ett parisehjul, där man får se London högt uppe i luften. Häftigt! Vi ska också till Madame Tussauds vaxkabinett, vilket ska bli jätte roligt!! Och så till Primark, ett fyra vånings-shoppingcentrum för otroliga priser!! Jeans för 30 kr, t-shirts för 20....


Hotellet är bokat och flygbiljetterna. Det ska bli spännande att flyga, eftersom det är första gången. Oj, vad roligt dethär ska bli och vilken upplevelse! Vi åker inte än på ett tag, men jag ser redan nu fram emot allt!! Det ska bli såå roligt!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards