sarasvensson

Alla inlägg den 10 april 2011

Av Sara - 10 april 2011 18:51

               


              

För första gången för i år, så har jag sprungit! Det var riktigt riktigt härligt, att ge sig ut på en löprunda igen. Jag har ju inte sprungit på hela vintern, då det varit så mycket snö och så himla halt, men nu så! Syster och jag gav oss ut på en runda nu i eftermiddags. Det gick bättre än förväntad! Såklart, så blev det en mjukstart idag. Men varje söndag, ska syster och jag springa, så varje vecka bygger vi på, så att vi springer längre. Nästa vecka blir det ju faktiskt inte någon träning, då jag är i London, men vecka därpå så :)


Jag sprang i mjukisbyxor, t-shirt och träningsoverallsjacka, samma kläder som jag har i gympan. Jag hade verkligen klätt på mig lagom mycket, och blev varken för varm eller för kall. Samtidigt som jag sprang, så lyssnade jag på musik i min blåa i-Pod. Lovely! Nu har jag ätit lite här hemma och om en stund, ska jag bege mig ner till tvn, för mys och slappa. Ikväll ska jag se "Mästarnas Mästare", då det är vattentema, vilket alltid är lika roligt att se! Ni missar väl det inte? 20.00 i ettan. Hoppas att ni har en fin söndag ♥ Puss!

Av Sara - 10 april 2011 14:41

Hoppas att ni alla har en riktigt fin söndag ♥ Och att ni har sol hos er! Här hemma skiner solen för fullt och det är en mycket fint vårväder, på besök. Jag har hört att det ska vara lika fint väder även imorgon, men att det sen ska bli regn...Trist. Jag får väl hålla tummarna för att det inte stämmer :) Jag älskar verkligen att hinna med bloggen mycket, på helgerna, men när det är så himla fint väder som den här helgen, så vill man ju inte sitta inne så mycket. Men men, jag får göra snabba inlägg, helt enkelt. När trädgårdsmöblerna kommer upp på altanen och när buren ställs ner på gräsmattan, så kommer jag självklart att sitta utomhus, på altanen och blogga. Då kommer jag att kunna ha kontakt med er, samtidigt som jag njuter av fint vårväder. Lovely!


Embla och Troja har fått komma in i buren och ligger nu bredvid tätt bredvid varandra och halv-sover. Mina fina tjejer! Man blir trött, när man har varit ute en lång stund i hagen och lekt och busat :)



Jag funderar på att köpa fler galler, så att hagen blir ännu större. Detta är dock två paket, så jag tror att det blir minst lika många inköpta! Visst, nuvarande hagen är lite sliten, eftersom den varit med ett tag, men det är absolut inte så, att den inte går att avända. Jodå, bra är den! Och E och T älskar den verkligen!


Här hemma har vi precis ätit en mycket god middag och kollat igenom en massa London-kartor. Nu är det den sista helgen, innan vi åker, så det gäller att vi är förbereda och att vi läst på, om vart vi ska. Vi ska hitta på en massa roliga saker, som jag berättar om lite närmare, innan vi åker :)


 

 

 

Något jag hunnit med idag, men som jag inte berättat om, är att jag faktiskt pluggat en hel del! Och hunnit med massor...!! Jag har repeterat matte, som jag har diagnos på imorgon, gjort ty-läxan tills på tisdag, som sitter som en smäck, förberett min eng-redovisning, som jag har tillsammans med tre andra tjejer på torsdag och så har jag pluggat eng :) Skönt, när man hinner med mycket på helgerna, så att man verkligen är i fas på måndag morgon. Det är ju faktiskt bara en enda vecka kvar nu, tills påsklovet, så det gäller att ligga i nu, sista veckan.


Om en stund, ska syster och jag ge oss ut på en härlig löparrunda. Det är första gången för i år, som jag ska springa. Det är så härligt! Och det är verkligen ett träningssätt som passar mig utmärkt :) OCH långa promenader, gärna då i någon mysig, stor skog, som igår :)


Ha en fortsatt fin dag ♥ Puss!!

Av Sara - 10 april 2011 10:14

Nu har Embla och Troja precis fått komma ut i hagen. Åh, vilket skönt väder det är!! Helt underbart!! Solen skiner och det blåser faktiskt ingenting.


 

 

Nu ska jag ta tag i lite läxor. Vi hörs sen! KRAM ♥

Av Sara - 10 april 2011 09:52

Godmorgon på er! ♥ Hoppas att ni sovit gott, och att eran söndag börjat på bästa sätt. Idag blev det också en skön sovmorgon för min del. Härligt! Jag har precis varit ute hos E och T på altanen och gett dem mat, och innan det blev det en härlig frukost med familjen. Även idag skinre solen för fullt och det blåser till och med mindre, än vad det gjorde igår! Underbart ♥ Idag ska jag ta till vara på den här fina dagen!


Dock har jag, precis som igår, mycket att göra. Jag måste plugga en hel del, då det verkligen är trist att sitta inne, när det är så fint väder. Men men, det måste göras. E och T kommer att få vara ute mycket idag. Perfekt att släppa ut dem i hagen, medans jag sitter inne och plugga. Senare i eftermiddag, ska syster och jag ge oss ut på en mycket härlig springtur. Det är faktiskt första gången för i år, som jag kommer att springa utomhus. Det är min lilla träning, det :) OCH långa promenader!!


 

 

 

Igår gjorde jag världens finaste tavla...!! Av Timoteij-bilder såklart :)


 

Visst blev det fint? Själv är jag mycket nöjd :)


Ha nu en toppen-dag, så hörs vi när vi hörs ♥ Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards