sarasvensson

Alla inlägg den 6 april 2011

Av Sara - 6 april 2011 19:15

Hej på er!! Hoppas att allt är väl ♥ Ni ska veta att jag tycker om er, och att ni betyder mycket ♥ Det känns som jag inte riktigt har någon direkt "rubrik-fantasi", iallafall inte på sådanna här inlägg, då jag berättar om min dag:) Jaja, ni får helt enkelt stå ut, tills jag får lite mer insperation;) Idag är det onsdag, vilket innebär en ganska så kort dag i skolan. Min dag började med idrott inne i stan, då vi körde både handboll och fotboll. Mycket kul! Idag kändes det lite extra roligt dessutom, dock vet jag faktiskt inte direkt varför;), men roligt var det! På förmiddagen hade jag också engelska, innan det var dags för lunch. På eftermiddagen var det matte, no och svenska som gällde. Idag slutade jag alltså tio över tre, precis som igår. När syster och jag kom hem, så gjorde jag iordning en mycket god mellis till oss båda, innan det var dags att släppa ut Embla och Troja i hagen.


På bilden ser det ut som solen skiner, men icke...:( Det är kallt och det är vansinnigt blåsigt!! Usch, vad jag hatar dethär vädret. Jag vill ha solsken, värme och vååååår!! :)


Prinsessorna var iallafall nöjda och glada över att få komma ut, även idag. Det värmer i hela hjärtat att jag hinner med dem så mycket vissa veckor ♥ Dem är så oerhört viktiga för mig, så det är så jätte viktigt att dem har det bra! Och det vet jag att dem har när dem får komma ut i det fria och i hagen. Fina tjejer! ♥


När jag var ute idag, så var jag bara tvugen att fota dem vita, utslagna krokusarna i trädgården igen. Okej, jag har redan visat er dem, i måndags tror jg att det var, men jag tycker dem är så fina!! :) Dem är inte bara fina, utan dem är ju väldigt våriga också.


 

 

 

Runt fem-tiden, så mötte syster och jag upp Madde, för att sedan gå iväg till fritidsgården en sväng. Jag brukar aldrig gå dit, eftersom senaste gången var för två år sedan. Om jag minns rätt, så har jag nog bara varit där två gånger, i sexan. Idag blev det dock ett återbesök! Vi hade med oss lite plugg material, för att jobba med. Vi var där en hel timma, och fick mycket gjort! Härligt! Vi har dock inga läxor den här veckan, men det är alltid skönt att vara i fas med allt och att inte ligga efter, så ännu lite studietid, skadar aldrig:)



Runt sex-tiden, promenderade vi hemåt igen. När syster och jag kom hem, blev det mumsiga våfflor. Åh, vad det är gott! Hur brukar ni äta era våfflor? :) Jag tycker det är lika roligt att veta varje gång, för jag känner till att man kan äta på lite olika sätt och med olika tillbehör. Själv äter jag mina med mammas hemgjorda jordgubbssylt, som för övrigt är riktigt enkel att göra, det är bara att mixa jordgubbar och sockra lite grann, och vips, jordgubbssylt!! Mycket billigare och dubbelt så god, som köpt sylt. Jaja, nog om det. Till den hemgjorda jordgubbssylten, så äter jag våfflan med en klick grädde. Mums!!


Nu har jag precis duschat och gjort iordning mig. Om en liten stund ska jag kila ner till tvn för myyyys!! Jag ska tända ljus och bara ta det lungt. Lovely! Det blir dessutom tv-tittande, i form av "Sveriges Mästerkock". Bara 5 deltagare kvar nu, och ikväll ska dem deltagande laga och servera en måltid till en speciell person i ens närhet. Spännande....Det får ni inte missa! Klockan åtta, alltså om drygt en halvtimma, i fyran! Ha nu en jätte fin kväll, allihopa ♥ Vi hörs imorgon! Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards