sarasvensson

Alla inlägg den 17 juli 2011

Av Sara - 17 juli 2011 14:53

Detta har jag haft för mig, nu ett litet tag:) Nämligen att skriva på stenar! Jag plockade några fina, gotländska stenar vid havet och stranden på Gotland. Dom är ju så fina! Och nu har jag precis blivit klar med det lilla projektet:) Jag visste först inte vad det var som jag ville skriva på stenarna, men sedan kom jag på att jag kunde skriva några utav favvotjejernas låttitlar, så så fick det bli:) Högt över ängarna, Kom, Fånga dagen, Längtan och Drömmarnas land fick pryda mina stenar, dessutom en sten med "Timoteij". Jag tycker att det blev jätte fint! Stenarna har jag placerat ut lite var som helst i mitt rum, på olika platser. Rummet är förresten precis storstädat!:) Hoppas att ni har en bra dag! Puss!

Av Sara - 17 juli 2011 11:15

Åh, vi har haft det så underbart! Det känns konstigt att jag inte har kunnat blogga på över en vecka, men jag har ju faktiskt haft semester :) Och det har varit hur gött som helst! Igår kväll kom vi hem, jätte sent, så det första jag gjorde var att sova, haha. Men nu är jag som sagt hemma igen, och kan blogga och uppdatera som vanligt :) Förra söndagen åkte vi tidigt på morgonen. Vi åkte till Oskarshamn, där färjan till Gotland gick ifrån. Det blev tidig uppgång, eftersom det allra sista skulle packas ner. Vi käkade på vägen, och sen gick färjan vid tre och sen tog det tre timmar att åka över till Gotland.

I bilen i Oskarshamn. Här ska vi strax åka på färjan, som tar oss till Gotland.


Här bodde vi! Vi hyrade ett hus, som låg inne i skogen. Hur mysigt som helst! Det var ett fint hus, och trivdes där jätte par. Det är så skönt att kunna bo lite ensamt också. Dem två tidigare gångrarna, då vi varit på Gotland, så har vi bott i Visby och Klintehamn, men denna gången blev det mysiga Slite:).


 

Jag i hängmattan, som snabbt blev en favorit i trädgården:).


Vi har haft det super duper härligt! Vädret har varit på vår sida, och vi har haft sol och värme. Några dagar kom det dock några skurar, men förrutom det, så har vi haft fint väder:) Vi har hittat på flera saker, varje dag, och eftersom vi har haft där en hel vecka, så har vi hunnit med massor av saker!


Vacker strand, precis vid havet, där vi badade första dagen. Hur fint som helst!

 

En utav dagarna promenderade vi bl.a i en vacker trädgården. Jätte fint!


 

 

 


Gotlands absolut finaste raukar! Detta ställe måste ni bara besöka, om ni någon gång åker till Gotland. Hur vackert som helst! Jätte mycket raukar, och med havet precis nedan.


 

 

 

 

 

 

Ett fint fiskeställe på Gotland. Vacker strand, finns det också.



En utav kvällarna, så åkte vi in till Visby. Vi klädde upp oss lite extra, och gick sedan till en restaurang och åt middag.


Jag och Syster.


 

 

Promenad i vackra Visby.


Restauranger, fik och uteserveringar fanns det gott om.


En av kvällarna åkte vi en sväng till Slite. Mysigt!


Bild från Krusmynta gården, en otroligt vacker trädgård. Där blev det både fika, och även ett dopp i havet.


Lösa får och lamm, på en väg som vi åkte på. Hur häftigt som helst, och så fina var dem!


Syster och Jag.


Här är en utav Gotlands häftigaste raukar, Jungfrun.


Vi åkte över på den lilla ön Fåro, två gånger av dagarna. En otroligt mysig liten ö, som ligger strax utanför Gotland.


Det har blivit många bad under Gotlands-veckan! Både i havet och på favoritstället Blå Lagunen. Blå Lagunen ligger strax utanför Slite, där vi bodde. Ett jätte fint badställe, med klarblått vatten och både klippor och strand att bada ifrån.


 

 

 

En del shopping blev det också! Det finns jätte mycket bra butiker inne i Visby, så där gick vi en hel del, men vi åkte även till Inter Sport´s outlet och kikade.


Adidas tröja från Inter Sport.


Bikini från Inter Sport.


Trosor från Julia, ungefär som Vero Moda (ligger i Visby).


Solglasögon, som jag köpte på en marknad på stranden.


Som ni ser på bilderna, så har vi haft det hur härligt och underbar som helst! Det har varit riktigt skönt att komma hemifrån lite, slappa och ha det härligt. Nu har jag hämtat en massa ny energi, förstår ni:) Idag har jag mycket att göra. Packningen har jag redan packat upp. Sen ska både rummet och Embla och Trojas bur städas, jag ska fixa bilder till min fotovägg, planera träffar med favvotjejerna lite senare i sommar och även fixa i ordning vita stenar, och göra någonting fint med dem. Ha en fin dag, så hörs vi senare! Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards