sarasvensson

Alla inlägg den 16 september 2011

Av Sara - 16 september 2011 21:38


Jag tror inte att jag har berättat det för er, men hela v.40 kommer jag att vara ute på praktik! Närmare bestämt på VISA-praktik. Eftersom jag kommer att utbilda mig till florist på gymnasiet sen, på De la Gardie♥, så kände jag att jag ville vara med just en florist i en blomsterbutik! Jag tycker det kan vara både bra och roligt att se hur en vanlig arbetsdag ser ut. Sen kommer jag ju som sagt att arbeta där en hel vecka, så jag kommer verkligen att få mycket tid:) Känns så himla kul! Jag ordnade mig praktik-plats själv. Tanken var väl att jag skulle fixa praktik i Lidköping, men jag mejlade två stycken blomsterbutiker där. Den ena tog bara emot gymnasiet-praktikelever (vilket funkar bättre sen på gymnasiet), och den andra hade redan en praktikant den veckan! Så jag ringde till Interflora i Skara, och där gick det hur bra som helst! Jag kommer att åka buss från Gudhem till Skara, vilket inte alls tar lång tid, cirka en kvart, så det kommer att gå jättebra!



    


 


 

                    Några av Interflora´s vackra buketter!


Interflora är en stor kedja i hela Sverige, som förutom sina butiker runt om i landet, även skickar ut blomsterbud! Interflora finns både i Falköping, fast då är det Interflora Fresh och sen vanliga Interflora i Skara och Lidköping. Måste jag nämna att jag längtar till v.40!?:D Puss!

  

Av Sara - 16 september 2011 21:23

Hej! Hur har ni det? Hoppas bra:) Sitter och myser i mitt nystädade rum!! Tänk vad härligt det är när allt är rent och fint!! Mitt skrivbord såg sannerligen inte roligt ut imorses när jag skulle iväg till skolan, men nu är det rent och fint, och alla papper och allt skräp som inte skulle sparas, har slängts:) Skönt! Har haft en mysig kväll vid tvn. Och innan det blev det en god middag med familjen. Hemlagad kycklig-pizza. Mums... Tänkte slänga in några bilder på buketten jag gjorde idag! Kände att det var längesen jag gjorde en, så jag plockade ihop lite blommor från blomsterlandet. Man får ju passa på nu, innan det blir allt för kallt:)



 

Jag började med att göra en kompakt bukett av dalier, som vi odlar i vårt trädgårdland. Tycker att dem är så himla fina! Och världens vackraste färg dessutom! Jag valde att använda fem stycken, så att det inte skulle bli för litet. Tog både stora och små, så att jag blandade. Sen satte jag en massa blad runtom den kompakta buketten. Det lättaste är att sen fästa med bastband, men jag valde att sätta en rosett istället, tyckte det blev fint:)


Ha en fortsatt fin kväll, underbara ni!! Tack för att ni hänger med i min vardag! Jag uppskattar det något enormt!! ♥ Love to you!



Av Sara - 16 september 2011 18:26

Jag känner att jag har blivit väldigt dålig på att lägga upp mina outfits, men som sagt, jag har ju inte alltid tiden, men det har jag idag!!:D

 

 

Idag var det sååå himla kallt, när vi såg på teatern!!! Vi var utomhus och satt stilla i flera timmar!! Så idag tog jag på mig riktigt rejält!! Randig tröja från BikBok, jeanstights från Cubus och adidaströja från outlet på Gotland. Nu ska jag duscha och göra iordning mig, för snart blir det middag med finaste familjen. Prinsessorna har precis fått komma in i buren igen♥ Puss!


Har fotat buketten jag gjorde idag, pics kommer strax! :)

Av Sara - 16 september 2011 17:58

Hej, fina ni! Hoppas att ni har det bra. Nu, äntligen, känner jag att jag har tid till bloggen! Måndag-torsdag har jag hur mycket som helst att göra i och med skolan, men eftersom vi slutar så himla tidigt på fredagar, så hinner jag alltid med att skriva till er då! Härligt:) Känner ni att hösten har kommit!? Så himla härligt, tycker jag. Jag gillar hösten! Det är så fint ute, träden börjar få färg och det blir en sån där skön luft ute. Idag har vi soligt, fast ganska så blåsigt. Hela morgonen var jag plus resten av nian nere vid klosterruinen här i Gudhem. Vi var inbjudna till en teatar, som handlade om nunnor, så det var en rejäl tidsresa tillbaka i tiden! Jag kan inte säga att jag tyckte var sådär jätteroligt, haha, men alltid kul att få bli bjuden på en massa saker!:) Tyvärr var det väldigt kallt, och att ha hela teatern utomhus, dvs. 70 minuter, var väl kanske ingen jättebra idé, men vi överlevde;) Haha!


När syster och jag kom hem från skolan, så blev det en snabb fika, innand det var dags att hinna med en massa saker! Prinsessorna fick komma ut i hagen, buren städades och jag gjorde en fin bukett, ska ta bilder och visa sen! :) Lite senare åkte vi till fina Isabel och gosade med hennes katter. Så himal mysiga!!


 

Nu har jag precis storstädat rummet och gjort det rent och fint!! Och om en stund ska Embla och Troja få komma in igen, i sin nystädade bur:) Nu ska skriva in en massa öppet hus-datum och tider, för gymnasium här i Skaraborg! Vi ska ju välja snart, men innan det är det Öppet hus på dem olika skolorna som gäller:) Hoppas att ni alla har en riktigt fin fredag, och så hoppas jag att ni får en underbar helg!! ♥ På söndag blir det roligheter, så imorgon blir det nyttodag här hemma!! KRAMAR!!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards