sarasvensson

Alla inlägg under september 2011

Av Sara - 3 september 2011 16:47

När jag fyllde 15 så fick jag ett jätte fint smycke av mamma och pappa! Det är ett märkessmycke, från Thomas Sabo´s kollektion. Hur mycket fina saker som helst! De finns massa halsband, armband, klockor, men de allra flesta är faktiskt berlocker plus kedjor! Eftersom dem är rätt så dyra, så har det inte blivit av att jag köpt själv, utan då är det ju perfekt att önska sig i födelsedagspresent! Tittade igenom i ett häfte vad jag ville ha för berlock och fastnade för en ljusrosa blomma! För ett komplett smycke, så måste man ha kedja, berlockring och sen berlocker. Har inte fått några bra bilder på smycket, så här kommer några!! (Tagna av vår dunder-braiga systemis).

 

 

 

 

I födelsedagspresent av mina kusiner fick jag bl.a ett presentkort på Guld & Silver i Lidköping, så så fort jag kommer dit, så ska det inhandlas ännu en berlock! Ett silver-S :) Kram!

Av Sara - 3 september 2011 16:28

Hej! Först och främst vill jag tacka världens bästa och underbaraste Julia, som just skickat ett supergulligt mejl till mig!! Tack så hemskt mycket :) Glöm inte att kika in Julias gästblogginlägg på måndag!! Igår fotade jag och syster massor! Jag visste att det skulle bli så, nu när man har köpt kamera och grejer! Det är ju sååå kul!! I de två inläggen här nedan, så visar jag några egentagna bilder av mig:) Jag älskar verkligen att fota! Jag har alltid tyckt att det har varit väldigt roligt, men det var väl egentligen nu på senare tid som jag fått ett större intresse för det. Och nu när jag har systemkamera, så vill man helt tiden bli bättre och bättre! När vi köpte kameran, så fick vi även med en fotobok med en massa bra tips och inspiration! Bra grej! Här kommer ett gäng bilder från när vi fotade igår! (Vissa bilder har jag redigerat, och gjort en aning ljusare). Syster fotade och jag stod som modell!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             Avslutar med denna sköna bilden!!:D


Har även fotat en massa blommor! Och nyss var vi ute och tog en massa bilder också:) Ska titta igenom de nu, så hoppas jag att jag hinner visa en del lite senare! Puss så länge!

Av Sara - 3 september 2011 11:48

De vackraste och underbaraste tjejerna som finns i hela världen! ♥ Vad skulle jag göra utan de? De förgyller verkligen mitt liv, med deras otroliga skönhet och utstrålning, för inte tala om all den glädje och värme som de delar med sig utav. Timoteij är de bästa som hänt mig, och jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig och hur mycket jag älskar de! Alla ord är överflödiga, för det finns inte ord nog, som kan beskriva dessa tjejer!


Att bära tjejernas namn runt halsen är obeskrivligt! Det känns som de är med mig, varje dag, då jag har på mig detta halsband. Jag beställde det från duktiga Jenny på nessadesign. Hon gör sina egna smycken, både personliga och vanliga. Jag valde detta fina hjärta, för att få plats med tjejernas namn! ♥

Av Sara - 3 september 2011 10:33

Hur är läget med er? Med mig är det bara bra! Livet är så underbart just nu, och jag njuter verkligen av varenda sekund♥ Imorgon ska jag träffa min favorittjejer igen, och bara tanken gör mig så oerhört glad och lycklig!! Tjejerna vet att jag kommer, och de har sagt flera gånger att de uppskattar mig. Mina finaste änglar! Skönt med lördag, ellerhur? Idag passade jag på att ta en lååång och härlig sovmorgon. Jag hatar verkligen att gå upp tidigt nu när det är skola på vardagar, så jag passar verkligen på när jag är ledig och inte har någon skola!!:) Och det tycker jag att man ska göra! ♥ Ni läste väl min systers gästblogginlägg igår!? Om inte, så tycker jag att ni kikar in det här nedan:)


 

 

 

 

                                   Några bilder tagna av mig!! :)


Igår fotade vi ju som sagt massor!! Jag lovar att visa bilderna idag, ska försöka hinna med att fixa ett långt inlägg med det!! Idag ska jag annars inte gör sådär jätte mycket...lite plugg blir det allt, några promender och sen vila:) Kommer bli mycket bra!! Ha en underbar dag, så hörs vi om en stund. Nu när jag är ledig och inte har alls lika mycket att göra som jag har på vardagarna, så lägger jag ner mer tid på bloggen:) Kramar♥

Av Sara - 2 september 2011 16:40

Hej, finaste ni! Hoppas att ni har det bra. Vad har ni för er? Jag känner mig verkligen som en dålig bloggare just nu, men det är så mycket annat som känns viktigare! Som skolan till exempel. Och som jag har skrivit tidigare, så lägger jag ner all ork och kraft på det, nu sista året innan gymnasiet. Det känns så himla bra att det är mindre än ett år kvar av nian, sen är det gymnasiet som gäller!!:) Eftersom jag inte bloggat på så många dagar, så tänkte jag nu bjuda på ett riktigt dunderinlägg! Idag är det fredag, vilket ledighet för mig, iallafall i några dagar. Och det uppskattas alltid! Speciellt när man planerar för en massa roligt :) På söndag åker jag till det vackra berget Billingen i Skövde, och träffar mina favorittjejer igen! Jag planerar och fixar med massa nu inför träffen, vad det är som ska med mm. Kommer bli så himla roligt, för jag saknar de så mycket nu!


En annan riktigt rolig sak som jag tänkte berätta om, är att vi köpt en till moped! Syster och jag sliter ju med våra körkort, och har gått på både teoridag, övningskört och jobbat på med en massa teori. Det enda som återstår är ett luttest på datorn och sen uppskrivningen. Vi har bokat tid! Lova att ni tänkte på mig den 15e september:) För då skriver jag upp för körkortet i Skövde! Jag känner mig redan nervös, men jag försöker att inte tänkte på det så mycket. Jag tror att jag blir mer lugn då:) Vi får se hur det går. Jag är inte säker på att jag klarar det, men jag ska göra mitt allra allra bästa!


Den nya är den svarta! Den röda köpte vi först:)


Fina va!? Ser ut som tvillingar, precis som mig och syster♥


Jag längtar verkligen tills vi får körkortet nu, och tills vi får ge oss ut på vägarna! Visst, vi har ju faktiskt redan kört i stan...men jag menar på riktigt! När man själv får ge sig ut!


Igår var vi i stan en sväng, och köpte n systemkamera! Syster och jag har länge önskat oss en, och när vi fyllde år så fick vi varsitt presentkort på 2000 kr på expert, sen hade vi i familjen ett presentkort på 400 kr, och resten har vi sparat ihop själva! Vi fick ju också kameraväska, UV-skydd och minneskort av våran bror när vi fyllde år:) Så igår var det äntligen dags att köpa den!


 

 

Vi är verkligen hur nöjda som helst, och kommer att trivas jätte bra med vår nya kamera! Jag kommer garanterat att fota mycket fina bilder till er, som jag sedan visar här på bloggen:) Redan idag gav vi oss ut för att fota i trädgården. Jag älskar verkligen att fota blommor och växter! Och sen var våra små prinsessor ute i hagen samtidigt, så de fotade vi också♥ Jag har lagt in alla bilder på datorn, men det blev en del, så jag visar de i ett annat inlägg.


Åh, det känns som jag bara har en massa bra saker att berätta i det här inlägg, och det stämmer verkligen!! Och jag tänker fortsätta en stund till;) Idag har jag ordnat praktik-plats! För v.40 ger jag (och resten av klassen) oss ut på praktik i en hel vecka! Jag bestämde mig tidigt för att praktisera hos en florist i en blomsteraffär, och mejlade dessutom två blomseraffärer i Lidköping. Det ena stället hade redan en praktikant, och det andra stället tog bara emot florist-gymnasieelever (vilket funkar kanon sen på gymnaset). Idag ringde jag till Interflora i Skara, och frågade om jag fick göra praktik v.40 hos de, och det fick jag! Jag fick dessutom en massa bra information om vad jag ska ha med mig, när jag ska börja och sluta mm. Det kommer bli såå himla roligt, och jag längtar redan!!


Hoppas att ni har en fin fredag, och att eran helg börjat på bästa sätt! I eftermiddags har jag haft ute mina små tjejer och städat deras bur, och dessutom storstädat mitt rum! Härligt nu inför helgen:) Som sagt, bilder från plåtningen kommer!


Ni har väl inte missat min systers gästblogginlägg här nedan? :) Kika in det, så hörs vi snart igen! Kramar♥

Av Sara - 2 september 2011 15:48






  Hej på er!!

Jag heter Karin (mer känd som Saras tvillingsyster) och jag tänkte gästblogga om allt som har med kändisar och skvaller att göra, vilket är en del... ;)


Mitt gästbloggeri (?) kommer inledas med temat "gråtfest" med tanke på de filmer jag kommer berätta om, "Allt för min syster" och "Jag saknar dig". (bioaktuell)


 

Allt för min syster är en amerikansk dramafilm från 2009, regisserad av Nick Cassavetes.


"Hur långt är man som förälder beredd att gå för att rädda livet på sitt eget barn? Denna fråga ställs Brian (Jason Patric) och Sarah (Cameron Diaz) Fitzgerald inför gång på gång. Deras dotter Kate (Sofia Vassilieva) får vid två års ålder diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men hon får uppleva sin 15-årsdag. Men allt är tack vare Kates syster Anna (Abigail Breslin) som är en perfekt medicinsk donator till Kate. Elva år gammal fattar Anna ett drastiskt beslut om att hon inte vill vara donator till Kate mer, hon vill bestämma över sin egen kropp. Hon skaffar en advokat och stämmer sina föräldrar. Åtminstone vill hon ha rätten att bestämma själv. Hennes beslut kommer att vända upp och ner på hela hennes familj! Men Anna förstår att detta beslutet kan leda till Kates död."


Jag tycker: Den här filmen är väldigt, väldigt bra! Oerhört gripande, eftersom den är baserad på en verklig historia. Om du ska se filmen får du vara beredd på att gråta en skvätt eller två! Summa summarum så rekommenderar jag ALLA att se den!



    

"Jag saknar dig" är en svensk dramafilm, regisserad av Anders Grönros.


"Tina (Erica Midfjäll) och Cilla (Hanna Midfjäll) bor i Piteå, 14 år gamla. De är enäggstvillingar och identiskt lika, men olika som personer. På mammas födelsedag rusar tvillingarna iväg för att hinna med skolbussen. Då inträffar katastrofen. Cilla blir påkörd och dödas. Det är som om Tinas halva jag försvinner. Men det blir samtidigt startpunkten för Tinas omtumlande väg till ny självinstinkt."


Jag tycker: Så jäääkla bra! Och lätt den sorgligaste film jag sett. (Höll på att grina ihjäl mig på bion) Även denna filmen är baserad på en verklig historia, vilket gör den extra"jobbig". När jag såg den tänkte jag på Sara, min älskade syster! Tänk om, liksom...

Alla MÅSTE verkligen se "Jag saknar dig".



Nu känns det typ som jag suttit här och skrivit i år, haha! Så jag slutar här och så får vi se vad som kommer nästa vecka.


Puss & Kram


Karin

Av Sara - 1 september 2011 18:31

Hej! Hoppas att ni alla har haft en bra vecka sedan vi sågs sist :)


Dagens fotogästblogginlägg (oj vilket lång ord det blev) kommer inte handla om själva fotograferingen utan om efterarbetet. Eftersom jag inte vet hur många av er det är som har Photoshop, jag antar att det inte är allt för många, så tänkte jag berätta lite för er om det.


Photoshop är ett datorprogram som man behandlar/redigerar foton i. Man kan göra det mesta med sina foton om man väl har lärt sig programmet. Det finns så sjukt mycket funktioner, har haft PS (förkortning) i ca 2 år och har inte hunnit lära mig allt ännu...haha! :P


Så idag tänkte jag visa lite olika grejer som jag brukar göra i PS, en del enkla saker och en del lite krångligare.


Så här har ni lite smakprov på vad man kan göra i Photoshop.

(alla bilder är redigerade av mig, oavsett om de är markerade med "Copright by Sanna" eller inte)


Såhär ser det ut när man jobbar i Photoshop.


Man kan göra så att en bild ser ut som en antik.


En superredigerad bild på mig. Detta brukar jag absolut inte göra med bilder på mig vanligtvis utan gjorde det bara för att visa hur stor skillnad man kan göra om man vill. Har alltså gjort mig brunare, tagit bort det lila under ögonen, lagt till ögonfransar, fixat mer volym i håret och bytt färg på klänningen.


Skämtbild på Sara! Haha känner ni igen henne? Har gjort henne till en avatar. Tycker öronen är himla gulliga asså :P


Ännu en skämtbild, denna på Karin! Har gjort om henne så hon liknar tjejen i Shrek (kommer inte ihåg vad hon heter). Även här är ju öronen supersöta :P (har bland annat förstorat näsan och bytt ögonfärg på denna bild).


Har massor av bilder som liknar denna, brukar använda dem som skrivbordsunderlägg på datorn :) Detta är ett fotokollage typ. Egentligen är inte PS till för detta och det finns ett bättre program för att göra den här sortens bildkollage men jag har tyvärr inte det. Jag måste nog spara lite pengar innan jag köper det efterom det kostar ca 10-15 tusen! Helt sjukt dyrt! :O haha


En till :D bilderna är från filmen Dear John (världens bästa film genom tiderna) ♥


Hahhahahaha skrattar till döds! Gissa vilken som är förebild och vilken som är efterbild? ;D


Hoppas vi ses nästa vecka igen.


Tack och hej leverpastej! :D


Sanna

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards