sarasvensson

Alla inlägg den 4 november 2011

Av Sara - 4 november 2011 21:41

                               

Det är galet...!!! Jamen, hur bra får man vara egentligen?! IDOL-favoriten heter Moa, och jag har hållt på henne från första början, och från hennes första autionen. Hon var helt galet bra ikväll, så GRYM hon är! Låten har jag lyssnat på flera gånger, och man tröttnar liksom aldrig. Man sitter bara och njuter, för det är så bra :) Hon SKA med till nästa vecka, så är det bara!!!


Av Sara - 4 november 2011 18:25

Godkväll, vackra ni! Hoppas att ni har det bra. Nu tänkte jag visa er mina inköp från Göteborg! Det är verkligen en underbar shoppingstad, och för alla er shoppinggalna tjejer kan jag varmt rekomendera Göteborgs köpcentrum. Nordstan och Arkaden var väl de vi gick i mest, men även i butiker på innerstans största gata, och mindre tvärgator :) Nordstan har mest "vanlig" butiker, som H&M, gina osv, medans Arkaden har mer "dyrare" och "exklusivare" butiker, som VILA, ZARA, TopShop osv.


 

 

 

 

Gråa pumps, BikBok, 399 kr. Årets jul & nyårs-skor! :D Klack 12 cm, platå 3,5 cm.



 

 

 

Vinröd sammetströja, KappAhl 99 kr. Den kostade egentligen 149 kr, men eftersom jag har medlemskort, så behövde jag endast betala 99 kr.



 


 

Svart, transparant blus med glittermuddar på armarna, VILA, 350 kr

  


 

 

Strumpbyxor, Åhléns city (inte vanliga Åhléns, utan alltså Åhléns city, som bara finns i Stockholm & Göteborg) (märket vogue). Ta 3 betala för 2! Så syster fick ett par svarta också :) Annars kostar de 89 kr styck.


Årets jul och nyårs-outfits är i stort sett helt klara! Både vad det gäller skor, kläder, smycken mm. Känns riktigt härligt! Hatar verkligen att stress-shoppa veckorna innan jul och nyår, bara för att hitta något att ha på sig.

Ha en fin kväll! ♥


Puss!

Av Sara - 4 november 2011 13:15

Hej på er! Hoppas att ni har en fin fredag, och att eran helg börjat på bästa sätt. Imorses tog jag lång sovmorgon, för att orka med allt jag ska göra idag. Jag har så mycket att fixa med, så det är inte klokt! Jag har grejat med lite hemliga projekt och jag inte kommer berätta någonting om, men givetvis ska ni få ta del utav det framöver :) Här hemma har vi precis ätit lunch, så nu innan jag beger mig ut till mina prinsessor, så tänkte jag berätta om min semester. Mamma och jag ville hitta på något tillsammans nu på höstlovet, och eftersom syster bokat resa till en kompis i Norrköping, så fick vi också börja planera för vad vi ville hitta på :) Vi bestämde oss för Göteborg! Det är verkligen en underbar stad, som jag älskar att vara i :) Det är verkligen härligt att befinna sig i Sveriges näst största stad! Det är så mycket folk, och man undrar varifrån allt folk kommer ifrån!! Haha, men samtidigt är det alltid jätteroligt att vara i storstan :)


På onsdag förmiddagen var vi en sväng i Skövde, och därefter åkte vi hem till Gudhem igen och åt snabb lunch, innan det var dags att åka in till Falköpins station. Vi åkte ett lokaltåg till Göteborg, och resan dit tog en timma och sju minuter.  Väl framme i Göteborg, så promenderade vi igenom nordstan, och vidare till kronhuset och de söta små bodarna.


 

Här fikade vi! Supermysigt!!


 

Göteborg är vackert ♥


 


 

Från denna söta choklad & karamellbod, köpte vi med oss...


 

...dessa små sötingar!


Sedan promenderade vi till hotellet. Vi hade bokat rum på "Hotell Vanillia", som även har ett mysigt café. Jag har visat bilder på hotellet och cafeét här i bloggen tidigare, inlägg hittar ni HÄR. Hotellet ligger på en tvärgata från en utav Göteborgs allra största gator. Jag minns när vi bodde på hotell i Stockholm. Första gången bodde vi på en utav innerstans allra störta gator, och då blir det så himla mycket ljud runt omkring, men andra gången i Sthlm bodde vi på mysiga Kungsholmen, vilket var mycket bättre! Hotellet i Götet var iallafall hur fint och mysigt som helst! Lungt och skönt, men ändå nära till mycket :) Precis som det ska vara!


 

Vi bodde i rum nr. 2, Mejram. Alla hotellets rum hade olika blomster & krydd-namn. Kul grej!! Rummet bredvid oss hette solros :)


 


 


 


 


 

Hotellets superfina innergård, där cafégästera får sitta och fika.

 

Hotellgästernas ingång!!!


Vi stannade en stund och vilade på hotellet, innan vi gjorde oss iordning och promenerade ner till hamnen. Det var dags att åka göteborgs-hjulet!!


 

Huuuuuur häftigt som helst!!! Vi köpte biljetter, och åkte sedan i en utav de små hytterna :) Det var så fint ututi! Mysiga soffor att sitta i, och vissa hytter hade också bord. Det var galet att befinna sig högst upp....!!!! Häftigt med vacker utsikt över storstan!!


 

Nordstan!!


 


 

Hamnen.


 

(Sorry för mörk bild, tog kort genom göteborgshjuls-hytten). Göteborgsoperan, som vi besökte senare under kvällen!!


Vi promenerade till avenyn, huuur fint som helst!!! Vi satte oss och åt på en mysig restarutang, innan det var dags att bege sig till göteborsoperan, och göra sig redo för kvällens musikal, "West side story".


 

Här åt vi!! Otroligt mysig och fin restautang!! Sorry igen för dålig kvalite...!!! Hoppas det är ok :)


 

Både mamma och jag åt entrecoé med klyftpotatis och vitlökssmör.....mums!!!


 


 


Efter middagen var det dags att bege sig från restaurangen på avenyn, till göteborgsoperan vid hamnen. Vi befann oss på operan hela kvällen. Musikalen pågick från 19.30-22.30 Det var en MÄKTIG känsla, helt underbart att befinna sig på en utav Sveriges absolut största operor....!!! Vilken grej!! Galet stort, och superfint. Vi hade plats 2026 och 2027....ja, då kan ni ju räkta ut hur otroligt stort det var :)


 

Glad tjej, precis hemkommen från operan!!


 

Jag älskar att vara på semester!!!! ♥


Det blev en sen kväll på onsdagen, så vi sov ganska så länge på torsdags-morgonen, innan det var dags att stiga upp och göra sig iordning. Det var ju hotellfrukost som väntade.....!!!!

Frukosten var underbar. Så himla mycket gott!!! Hela torsdagen spenderades ute i Göteborgs alla butiker!! Jag vet inte hur många affärer vi var inne och kikade i....många var det i vilket fall!! :) Men det är alltid så mysigt att gå runt och strosa på stan, speciellt i storstan :) Köpte massa fina, som jag visar strax!!!


Sen några timmar innan tåget till Falköping gick, så begav vi oss till Café Vanilj, för en mysig fika!


 

Ciabatta med skinka och ost, plus en supergod sallad!


 

Kladdkaka!! Åhhh, det var så himla god, så det är inte klokt! Chokladkaka med ett tjockt lager chokladkräm, och grädde. Mums!  

TACK Göteborg för allt denhär gången!!!!


Nu ska jag bege mig ut till finaste prinsessorna ♥ Det är ny månad, vilket betyder kloklipp!!


Hörs sen, KRAAAAAM så länge!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards