sarasvensson

Alla inlägg under juli 2011

Av Sara - 21 juli 2011 10:05

Hej på er! Hoppas att ni mår bra ♥ Idag har vi blåsigt här hemma, men solen tittar fram lite då och då:) Jag har lite tid över nu, så jag tänkte att jag fixar med ett inläg till er. Igår var jag i Lidköping hela dagen, med syster och fina Sanna. Vi hade det hur roligt som helst! Direkt när vi kom dit, dvs. vid lunchtid, så blev det en god middag på altanen tillsammans med mormor, syster och Sanna. Mysigt! En god efterrätt blev det också, mormors hemgjorda vaniljglass med chokladbitar i, och hallon och blåbär. Hur gott som helst! Efter middagen, så tog vi cyklarna in till stan för shopping! Rean håller i sig fortfarande och det har dessutom kommit in en hel del höstplagg i butikerna, så det skulle självklart kikas in. Vi gick och kikade i en massa butiker, och när vi blev trötta på all shopping, så promenderade vi till Garströms konditori och fikade:) Och sen fortsatte vi igen!


Syster och Sanna inne på ginatricot.


Kolla bara in detta! Vi fick turen att få det största provrummet inne på gina, men kolla in detta då! Hur mycket kläder som helst, hängde runt om i rummet och låg dessutom på golvet! Jodå, visst hittade vi en del fina grejer där att prova;) Men inget som vi köpte;)


Haha! Fina, va!?:) Inne på H&M, så provade vi varsinn klänning fast i olika färger. Hur snyggt? Sanna köpte först den blåa, och sen köpte syster den gröna och även jag en, fast en rosa:) Hur fräckt som helsr ju, att ha likadan klänning fast i olika färger!

 

Jag köpte alltså denna klänningen inne på H&M. Hur fin som helst! Otroligt söt, med knyten i midjen, att fästa som en rosett eller låta den hänga. Söt med volanger upptill också:)


Jag köpte även den här fina tröjan på ginatricot. Faktiskt en höstnyhet:) Modellen är så jäkla snygg! Ni ser nertill? Längre i bak, och lite kortare i fram. Jätte fint på! Det var mina köp:) Är supernöjd!


Idag ska vi vara här hemma, och hitta på lite allt möjligt. Gästerna åker hem efter lunch, men innan dess ska vi såklart ta vara på den sista tiden tillsammans! För sen träffas vi ju faktiskt inte förren på nyår...trist, men sant. Hoppas att ni har det jätte bra, allihopa! Ha en underbar dag! Vi hörs lite senare idag, Puss!

Av Sara - 19 juli 2011 21:10

Godkväll, finaste. Hoppas att ni har det bra! Imorgon får jag och min familj besök utav en annan familj, som vi känner. Vi träffas egentligen bara två gånger om året, på midsommar och på nyår, men i år blir det en extra gång:) Trevligt! Dom kommer till oss imorgon, vid halv tio, och sen stannar dom till på torsdag. Ska faktiskt bli riktigt riktigt roligt! Imorgon kommer jag att befinna mig i Lidköping, hos mormor, med syster och Sanna. Jag kommer inte att kunna uppdatera så mycket under dessa två dagar, men jag lovar att ta massor av bilder! Sen om jag har tid över, så självklart slänger jag in ett inlägg:)


                  Jag, syster och Sanna. Ska bli underbart att träffas igen!!


Ha det gott, och var rädda om er! Puss och Kram!

Av Sara - 19 juli 2011 18:20

Några timmar har jag nu spenderat på min fotovägg, som faktiskt är helt klar nu! Jag beställde massa bilder igår, och fick hem de idag, så det har klippts och klistrat här i eftermiddag, och nu är de nya bilderna uppsatte, och det blev verkligen hur bra som helst! Jag älskar verkligen fotoväggar! Man får själv bestämma vilka bilder man ska sätta upp, och då blir det också väldigt personligt. En fin grej, helt enkelt!


 

 

Nu ska vi strax äta middag här hemma. Det har regnat hur mycket som helst, och är trist och grått. Embla och Troja fick redan vid lunch komma in i buren, eftersom regnet bara vräkte ner. Förutom att fixa iordning min fotovägg, så har jag också passat på att ta lite egen skönhets-tid. Jag har klippt mina naglar och målat både fingernaglarna och tårnaglarna i en ljuslila färg. Dessutom så fixade jag benen, och har precis duschat och gjort iordning mig. Hur gött som helst! Snart ska jag också göra en liten ansiktsbehandling:) Jag fick hem 8 st. små runda saker, och lägger dom i vatten (en räcker för varje gång), så blir det som en pads, med superbra rengöring för hyn! Hur bra som helst ju:) Jag har faktiskt inte hunnit testa dom än, trots att det var längesen jag fick hem dom, så nu är det sannerligen dags! Hoppas att ni har en underbar dag, allihopa! ♥ Kram!

Av Sara - 19 juli 2011 12:51

                    Några fler bilder från Visby och vackra Gotland.


Hur har ni det? Här hemma ska vi strax käka lunch, och sen blir det Sara-tårtan till efterrätt:) Och GRATTIS igen, till alla andra Saror! Hoppas att ni har en lika bra namnsdag som jag! Embla och Troja är ute i hagen, och njuter av det fina vädret. Det är ganska soligt, men blåsigt. Vi hörs sen! Puss!

Av Sara - 19 juli 2011 11:43

Sara-tårtan, 2010


Sara-tårtan, 2011

Av Sara - 19 juli 2011 11:38

Titta! Nu har jag precis dekorerat klart Sara-tårtan:) Och visst blev det fint!? Är faktiskt jätte nöjd. Det är en hjärtformad sockerkaka, med ett lager jordgubbar och ett lager vaniljkräm. Överst dekorerade jag med spritsad grädde och färska hallon. :) Favorit-Elina har dessutom grattat min på fb, och hur glad blev jag inte av det, då!? :) Tänkte förresten att jag kunde visa mina tidigare namnsdags-tårtor, ska leta rätt på bilder. Puss!

Av Sara - 19 juli 2011 09:29

Godmorgon, och GRATTIS alla Saror!! Idag är det våran dag:) Jag har blivit uppvaktat med massa fina saker nu på morgonen. Det blåser ganska så mycket här hemma idag, men solen skiner. En god frukost har jag också precis ätit:) Idag ska jag fixa med lite allt möjligt, tänkte jag. I eftermiddag får jag hem massor av bilder, som jag beställde till fotoväggen, så dom ska jag sätta upp. Kommer nog att bli mycket bra! Sen ska jag skicka iväg ett brev också, och planera träffar med favvotjejerna lite senare i sommar:) Jag är säker på att det kommer att bli en underbar dag!


                                     Gotland♥ Vackert, underbart....


Om en liten stund så ska jag visa lite fler bilder från Gotland. Jag glömde faktiskt att lägga över några finfina bilder, som ni alltså snart får se :) Vad ska ni hitta på idag? Puss, och ha en underbar dag, så hörs vi om en stund!

Av Sara - 18 juli 2011 12:13

Det här fick det bli idag! Ljusa jeanstights från Cubus, lila blus från Vero Moda och persikofärgad kofta från H&M. Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards