sarasvensson

Alla inlägg under juli 2011

Av Sara - 26 juli 2011 18:47

Jeansshorts ginatricot, tröja BikBok (exakt en likadan har Timoteij-Bodil:)...) plus bikini under. Puss!

Av Sara - 26 juli 2011 18:33

Hej! Hoppas att ni mår bra, och att ni har en fin dag. Idag har jag tyvärr inte kunnat blogga, eftersom jag har befunnit mig i Lidköping hela dagen. Jag och min familj åkte dit, direkt på förmiddagen, och vi åkte inte till en plats som vi brukar vara på speciellt ofta, utan till motorstadion! Det brukar bli ett besök där ungefär varje år, och det är alltid lika roligt! Idag var det nämligen dags att åka gokart, och jag bara älskar det! Jodå, visst tycker jag att det är lite läskigt ibland, men för det mesta så är det bara sååå himla kul att köra! Idag körde jag, min pappa och min syster, och det gick jätte bra! Nu ska jag också tilläga att jag kom sist, haha, men jag tyckte ändå att det gick bra:) Det var väldigt jämt mellan mig och syster idag. Spännande och riktigt roligt! Vi tog några bilder, precis när vi hade kört klart. Jag ska kolla om jag kan lägga upp dom här lite senare.



Efter ett mycket roligt race på motorstadion, så gick vi en stund på stan och bockade av lite ärenden, innan vi åkte till mormor och åt middag. Det har varit lite mulet och rätt äckligt väder på förmiddagen, men framåt lunch och eftermiddagen, så blev det jätte varmt och skönt. Det har blivit slapp och vila idag, men efter lunchen så tog faktiskt jag och syster oss en lång cykeltur till Råda Mosse. Vi passade även på att svänga in på Netto och köpa hänt extra till mormor, då hon ville ha veckans nummer, nu när ett av hennes barnbarn är med;) Har ni sett tidningen förresten!? Både min mamma och pappa såg bilden igår, men jag har faktiskt inte sett den, förens idag, så jag var riktigt spänd och nyfiken på hur allt skulle se ut! Så efter att vi hade betalat inne på Netto, så bläddrade jag upp rätta sidan och vips!!....Jag lovar att visa bilder om en stund!


Lite senare på eftermiddagen, så åkte jag och familjen ner till stranden en stund. Det är så härligt att bara sitta där, för det är bara sååå vackert, och allt runt omkring är så underbart! Syster och jag gick i och badade fötterna, men det var alldeles för kallt, iallafall enligt oss, att bada. Nu har jag precis kommit hem, och duschat och gjort iordning mig. Om en stund blir det grillat på altanen med familjen! Hoppas att ni har det jätte bra♥ Hörs sen! Puss!



  

Av Sara - 25 juli 2011 16:00

Hej! Hur mår ni? ♥ Hoppas bra:) Jag bara latar och slöar mig idag, och har inte gjort någonting. Nästan i allafall:) Jag passade på att ta en lång och välbehövlig sovmorgon idag, så himla härligt! Därefter blev det en mycket god frukost, innan jag gjorde i ordning mig, och for ut till Embla och Troja. Dom har fått vara ute mycket idag, och är faktiskt ute just nu. Jag tog ut dom efter lunch idag, och sen dess har dom varit ute:) Det är så himla skönt för dom, nu när det är så bra väder! I förmiddags satt jag med en välldans massa teori. Jag har pluggat på en massa instuderingsfrågor på internet, och även pluggat i boken. Det är så mycket, men jag känner att det bästa är att ta lite varje dag, så att det inte blir så att man har jätte mycket kvar, veckan då man ska skriva provet. Det är ju faktiskt snart dags att övningsköra! Nervöst, men spännande:) Det kommer nog gå finfint! När min mamma var i stan tidigare idag, så hämtade hon ut en massa bilder, som vi har beställt från expert! Jätte fina var dom:)


Det är jätte fint väder här hemma, men trots det, så har jag faktiskt inte varit ute speciellt mycket. Jag spelade lite spel med syster efter lunch, och nu har jag skrivit klart både kort och kuvert, som jag ska skicka till ett födelsedagsbarn, som fyller år nu på fredag♥. Vad har ni för er? Jag tycker ni har blivit väldigt dåliga på att kommentera:) Det var längesen ni hörde av er, men jag är ingen som tappar blogg-lusten för det!:) Nej, nej! Hör av er när ni känner för det♥ Hoppas i allafall att ni mår bra, och att ni har fint väder hos er! Är det någon som har sett mig i hänt extra idag!? Min mamma har sett mig där nämligen:), och vet ni? Det blev bilden med Simon! Imorgon får jag tidningen med posten, och ska kika in det:) Spännande! Jag måste komma ihåg att klippa ut det sen också:) Imorgon ska vi också hämta ut mina 250 kr. Jag ska vara i Lidköping hela dagen imorgon, och hitta på en massa skoj! Ha det gott, så hörs vi♥ Puss!

Av Sara - 24 juli 2011 18:40

Sugen på en riktigt smarrig chokladcupcake? Då tycker jag att du ska kika in denna smarriga Sara-bakelse!


8 bakelser

150 g smör

100 + 100 g mörk choklad, 70 %

3 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

4 ägg

2 ½ dl vetemjöl

1 krm salt

1 dl pekannötter

2 tsk bakpulver


Ganera med

2 dl vispgrädde

1 tsk vaniljsocker

färska hallon

en gurkört


Ugn: 175 grader


Gör såhär:

1. Ställ 8 mellanstora muffinsformar på en plåt. Smält smöret. Rör ner 100 g hackad mörk choklad och rör om tills den smällt.

2. Låt blandningen svalna något. Rör sedan ner socker, vaniljsocker och äggen, ett i taget.

3. Blanda mjöl, saltr, hackade pekannötter, bakpulver och hackad choklad. Rör ner blandningen i chokladsmeten.

4. Fördela smeten i muffinsformarna. Grädda mitt i ugnen, ca. 25 minuter. Låt svalna på galler.

5. Smaksätt grädden med vaniljsocker och vispa den tjock i en bunke. Spritsa grädden på muffinsen och garnera med färska hallon och ev. gurkört eller andra ätbara blommor.


Lycka till!


Kram Sara


Av Sara - 24 juli 2011 16:16

Hej, och grattis till alla Christinor!:) Idag har både jag och min mamma namnsdag. Jag heter Christina i mellannamn, och min mamma heter det i förnamn:) Tyvärr har jag haft så fullt upp idag, att bloggen har fått komma lite åt sidan. Direkt på förmiddagen, efter en god frukost och mys med mina prinsessor, så åkte mamma, syster och jag in till stan, för att fixa lite ärenden. Vi ska åka dit imorgon igen, då vi ska hämta ut bilder på expert, som vi har beställt och även hämta ut mina 250 kr. Det är så mysigt att gå på stan när det är lite sämre väder. Det är jobbigt att kika runt i butiker, när det är 24 grader och hur varmt som helst! Idag har det dock regnat och blåsit en massa, och det har varit riktigt riktigt kallt. Fast det gick kanon att äta middag på altanen nu i eftermiddags. Filtar och tröjor på!:) Vi grillade jätte goda grillspett idag, riktigt riktigt gott! Idag har jag även passat på att gjort lite teori och betat av ännu lite mer, och innan vi åt idag, så tränade vi praktiskt:)



Det är jätte blåsigt och kallt just nu, och alldeles nyss var jag tvungen att snabbt ta in Embla och Troja i buren igen. Dom har varit ute i hagen ett tag, men fick snabbt tas in, pga. världens regnskur :( Hoppas att ni har en underbar dag, och att allt är bra med er. Kramar!

Av Sara - 23 juli 2011 16:55

Nu har jag precis storstädat och plockat i ordning riktigt ordentligt på rummet! Det är alltid så skönt att få det rent och fint, tycker jag. Jag har vädrat alla mina kuddar plus mattan, dammsugit och gjort i ordning i hyllorna och plockat undan en massa saker, som bara legat och skärpat ett tag;) Det blev i allafall jätte bra, tycker jag! Rent och fint, och det är ju det som är själva poängen när man städar:) Nu ska jag äta middag med familjen! Puss!

Av Sara - 23 juli 2011 14:53

Hoppas att ni har en fin lördag! Här hemma är det fortfarande rätt så varmt, men blåsigt emellanåt. Solen skiner, och det är finfint väder! Jag har precis varit ute i trädgården och storstädat Embla och Trojas bur. Dem är ute i hagen just nu, och njuter av det härliga vädret! Innan det blev det lunch på altanen med mamma och syster. Nu ska jag fixa lite grejer här på datorn, och sen städa rummet. Puss!

Av Sara - 23 juli 2011 13:23

Nu har jag precis kommit hem från Gudhems hjärta. Vi var där nere och fikade, och det är bara såå mysigt! Om ni någon gång besöker Gudhem, eller om ni bor härhär i närheten, så åk dit, vettja! Så mysigt litet ställe!


Här är ingången till butiken, där det säljs ting från förr och nu, det vill säga både nya och gamla saker. Det anordnas med jämna mellanrum även loppisar, och så finns det glass och fika att köpa.


Mamma, syster och jag tog oss en långpromenad ner till Gudhems hjärta, och så satte vi oss på uteserveringen och fikade.


 


Nu har jag en del att ta tag i här hemma. Det är soligt och äckligt varmt, men det blåser, som tur är. Hoppas att ni har en fin dag! Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards