sarasvensson

Alla inlägg den 22 december 2011

Av Sara - 22 december 2011 21:10

Hej! Har ägnat kvällen åt att bara mysa med min fina familj. Julen är ju verkligen en myshögtid, och man får mycket tid tillsammans med sina nära och kära, vilket jag älskar. Det är ju inte jul riktigt än, men ikväll har vi faktiskt tjuvstartat och mumsat på julgodis:) Dessutom har vi tittat på "Jullotta på Liseberg", och det är verkligen ett program man får härliga julkänslor av. Jag har också ägnat kvällen åt att bestämma vad jag ska ha på mig imorgon! Imorgon firar jag nämligen jul tillsammans med min familj, mina kusiner och farmor och farfar. Det ska bli riktigt trevligt:) Det är inte fören på eftermiddag, vid fem, så innan dess ska jag hinna med en del! Men ni vet ju hur det är, det är ju sååå mycket som ska göras iordning inför en såndär grej! Hår, smink, kläder, smycken...!!! Så allt det har jag faktiskt bestämt redan nu ikväll. Hur jag kommer att se ut, det får ni se imorgon :)


Här kommer några finfina bilder på mig och min syster som vi tog idag!

       

 


Hoppas att ni har en fin kväll! Vi hörs imorgon! Puss och Kram ♥



Av Sara - 22 december 2011 18:56

Hallå! Hoppas att ni har en fin torsdag ♥ Jag har precis ätit med familjen. En grov smörgås med julskinka, mums! Innan det klippte jag och klistrade lite:) Älskar det! Kommer ni ihåg bilderna som Timoteij signerade åt mig på julkalaset??:) Eftersom att jag och min syster fotade idag, så passade jag på att skriva ut några bilder, som jag fixade lite med, och sen skrev vi på dom, jag och min fina syster!


 

Titta, så FIIIINA!!!! :D


 

Denna har pappa fått, som han ska sätta upp på sitt jobb:)


 

Nu har 3 finfina bilder på mig och min kära, finaste syster kommit upp på en av väggarna i rummet!


 

Bredvid väggen med de signerade bilderna på favoriterna♥


Nu ska jag hoppa in i duschen, och sen åker myskläderna och duntofflorna på! Ikväll ska jag mysa framför tvn med massor av tända ljus, och smaska julgodis:) Ha en underbar kväll! ♥ Puss!

Av Sara - 22 december 2011 16:43

Så himla härligt! Nu har jag ett lååångt och härligt jullov framför mig, måste jag säga att jag är GLAD?!:) Idag har det varit en mycket bra dag i skolan! Hela nian hjälptes åt att mysa till det i klassrummet. De flesta gjorde julgodis, andra lekar och jag och några andra möblerade om och gjorde det fint i klassrummet:) Bland annat tände massor med ljus! När man julmyser ska det vara mörkt och man ska ha massor med ljus tända. Då är det som mysigast, tycker jag! Vi satt och myste tillsammans allihopa, plus lärarna såklart, åt julgodis och bara hade det trevligt! + att några tjejer i klassen ordnat med en massa roliga musiklekar som vi ju också gjorde, superkul! Det blev också betygsutdelning och kramar! Därefter gick vi till gympasalen, där musikgruppen från elevens val fixat med en underbar julavslutning! Massor med fina uppträdande, och alla var så himla duktiga! Tack snälla:) Sedan höll rektorn på skolan tal, och därefter var allt klart! Och det var dags för JULLOV....!!!!


När syster och jag kom hem vid 11.30-tiden idag, åt vi lunch innan vi fotade! Så himla roligt:) Vi tog massor med fina bilder, som jag visar i ett annat inlägg. Sen har vi bakat julgodis också! Vi har massor med olika sorter sen på jul, och vi ska faktiskt tjuvstarta lite idag med allt smarrigt godis. Det är ju bara två dagar kvar till julafton nu! Vad bakar ni för julgodis i år?


Jag tänkte att ni också kunde få göra likadant julgodis som jag och min syster gjorde idag, så här kommer steg för steg hur man gör:


 

Detta behöver du: kakao, cornflakes, smör, strösocker, vaniljsocker och ljus sirap.


 

Lägg ut ca. 20 mellanstora kakformar på en plåt. Inget bakplåtspapper behövs.


 

Smält 100 gram smör i en kastrull.


 

Häll i 1 dl sirap.


 

Tillsätt 3/4 dl strösocker.


 

Häll i 3 msk kakao.


 

Låt koka i ca. 2-4 minuter under omrörning. Obs! Viktigt att du rör om hela tiden, så att det inte fastnar på botten. Ta av kastrullen från värmen när kolat har blivit lite tjockare i konsistensen.


Tillsätt 1 tsk vaniljsocker.


 

Häll försiktigt i 4 dl cornflakes.


 

Rör om till en tjock massa!


 

Klicka sedan ut massan i formarna.


Klart! Låt stå kallt tills de har stelnat. Ät och njut!


Detta är superenkelt! Ni ser ju, det är inte många olika sortes ingredienser som behövs, och det blir såå himla gott! Ett perfekt julgodis! Vi kör på många olika sorters julgodis i år! Man ska ju passa på att njuta riktigt ordentligt med massa gott, nu när det är jul:) Hoppas att ni har en underbar torsdag! Varma kramar ♥


Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards