sarasvensson

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Sara - 13 januari 2012 17:51

Hej! Hoppas att ni har en fin fredag. Äntligen helg! Det ska bli så härligt att vara ledig i några dagar nu, utan att behöva gå till skolan. Tyvärr är det ju så, att man nu för tiden även behöver plugga på helgerna, men lite ledigt ska jag iallafall se till att få! För det är vi faktiskt värda, allihopa. Jag har ägnat dagen i skolan. Fredagar är min kortaste dag, då jag slutar 13.10 och bara har tre lektioner. Hela eftermiddagen har jag passat på att bocka av lite saker på min "att göra-lista". Jag var först ute med prinsessorna en lång stund i koppel i trädgården, och passade dessutom på att städa buren. Varje fredag städas deras bur, och de får även vara ute extra länge då. Så skönt för dem! På helgerna när jag är ledig från skolan, så passar jag såklart på att ha ute de länge då också, men på vardagarna när man är i skolan och sitter hela eftermiddagarna med läxor, så finns tyvärr inte den tiden. Men det är samtidgt så obeskrivligt underbart att ha ute prinsessorna när man har tiden! Det är så värdefullt så det går inte att beskriva!


Jag har också passat på att städa mitt rum riktigt ordentligt. Jag hatar verkligen när jag inte har perfekt ordning och reda på alla mina saker, och det ligger massvis med papper omkring på skrivbordet. Så ägnade resten av eftermiddagen åt att göra ordning på alla saker i hela timmet, plus städat! Eftersom att jag har ett så litet rum, så bidrar ju det till att det blir dammigt ganska snabbt också. Så varje fredag är det städning, och det håller jag på! Jag tycker det är så otroligt äckligt att ha en massa damm och smuts på golvet, och man inte har någon ordning och reda allt. Jag rent ut sagt hatar det! Så det är anledning till att det blir städ varje vecka:) Sen är det ju så himla härligt att sitta i ett nystädat rum och blogga också, som jag faktiskt gör just nu:)


   

Mitt fina Timoteij-collage som jag har byggt på med ännu fler bilder!! Ser ni vilka som är nya? De två bilderna på Cissi åt höger, plus den på alla fyra längst upp till höger. Över collaget sitter mina två förstoringar på bilder på mig tillsammans med tjejerna. Tänk vilken lycka att få vakna upp varje morgon, och se två supermegastora bilder på mig med favoriterna, plus en massa underbara bilder på de bästa som finns!!


 

Små planteringar som just nu står i fönstet. Jag har haft en stor vit kruka förut, med en plastväxt, men nu så kände jag att jag ville ha riktiga blommor, så jag planterade om dessa två växter från min julplantering som jag gjorde på De la Gardie, till små planteringar i dessa gröna krukor. Fint när våren kommer sen!


 

Ett ljusrosa sidenband fick jag över, från en bukett blommor som jag fått. Knöt det vackra sidenbandet runt en utav mina ljuslyktor som står i fönstret. Fint!


     

Min nya almanacka som jag köpte på Åhléns har äntligen fått komma upp på väggen! Precis ovanför skrivbordet. En perfekt plats!!


Nu har jag precis ätit middag här hemma, tillsammans med fina familjen. Ikväll ska jag bara ta det lungt och vila upp mig, mysa framför tvn och bara ha det härligt!! Vad ska ni hitta på ikväll?


Ha en underbar kväll, så hörs vi!! ♥ Varma kramar!!


Av Sara - 13 januari 2012 07:56

 

Godmorgon på er! Tyvärr hann jag inte med att blogga igår, men det är så mycket i skolan just nu, och ibland får man välja bort någonting. Jag satsar allt på skolan nu, och lägger ner all tid på det, vilket kan resultera i att uppdateringen vissa dagar inte blir så jättebra, men det får ni förstå. Jag gör mitt bästa iallafall!! Jag vill önska er en underbar fredag!! ♥ Snart går jag iväg till skolan, och slutar också tidigt idag. Skönt! Det ska bli härligt med helg!


Ha det bra, finaste! Kramar ♥


Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards