sarasvensson

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Sara - 15 november 2010 18:47

Igår påbörjade jag ett riktigt stort hund-inlägg, men som jag tyvärr inte blev klar med, så ni får läsa det nu istället. Ni som följt mig här ett tag och kanske också på min förra blogg vet att jag älskar djur. Drömmer om att i framtiden bli en riktigt bra hund-ägare till två fina hundar, som jag aktiverar på många olika sätt. Långa promenader, agility, vardagslydnat, lek. I "sara sarar" (förr förra gången) dök det upp en hund-fråga, vilket var jätte kul! Det var sååå kul att svara på den :) Frågan löd vilka hund-raser jag gillade mest. Då nämnde jag bla. yorken, bichon frisé och några fler.


I fredags tidningen, var det en hund-sida med dvärghundar, alltså små hundar. När jag läst hela den artikel fick jag många nya favoriter :) Det är så svårt dethär, alla är så små och söta, så man vet knappt vilka ens favorit-raser är, men det är ändå några som jag gillar extra mycket :) Är du också intresserad av hundar? På www.vovve.net hittar du hundbilder, hundfilmer, massa ras-fakta, valpar och mycket mer, så gå in och kika :)


Det jag ville säga med dethär inlägget, var att visa mina absoluta favorit-raser, men jag insåg att det blev mycket text förutom det :) Är det någonting man verkligen tycker om, är det lätt att spåra ur lite lätt och drömma bort :) haha, som jag nästan precis gjorde. Om att vara ägare till två hundar...


En cockerpoo kan variera mellan 25-45 cm i mankhöjd och vikten kan vara mellan 5-15 kg. Cockerpoon har oftast en päls som inte fäller. Pälsen är mjuk och mer eller mindre lockig. En cockerpoo kan ha många olika färger, som vit, brun och svart. De kan också vara flerfärgade.


 

Bichon frisé härstammar från Teneriffa. Den är glad och vänlig, och förr i tiden fanns den i många kunahus. Den lockiga och snövita pälsen måste borstas och tvättas regelbundet. En bichon frisé är anpassningsbar och livlig, och dessutom lekfull och livlig.


Yorkshireterriern är en liten och popolär sällskapshund, och som de flesta andra terrier är den vänlig och energisk. Den långa, släta och silkeslena pälsen kräver en del omvårnad och daglig borstning för att hållas fin. Pälsen är gyllenröd på huvudet, bröstet och benen, medans den är stålblå på nacken och ut till svanstippen.


 

En shih tzu mops är intteligent, livlig, alert, vänlig och självständig. Rasen är en god väktare och behoven för en shih tzu mops är att få mänsklig närhet, regelbundna promenader och metal aktivering. Shih tzun är en alert och livlig hund och dessutom självständig och stolt.


 

En Cavalier king charles spaniel är en livlig, behagfull och välbalanserad hund, men milt intryck. Den är glad, vänlig och aldrig aggresiv. Vikten ska vara mellan 5,5-8 kg.


 

Chihuahua är en av världens minsta hundraser. Rasen är uppkalad efter delstaten Chihuahua i Mexico. Rasen blev accepterad i USA år 1990. Den finns två olika varianter av chihuahuan, korthårig och långhårig. Chihuahuan är en glad, livlig, alert och modig hund.

Av Sara - 15 november 2010 17:45

Idag fick jag ett roligt brev på posten som jag blev väldigt glad utav :) Eftersom jag avbeställde månadens tl-paket, eftersom det var tråkiga böcker och inga roliga prylar, men även fast man avbeställer, så får man naturligtvis hem tl-magazinet, en klubbtidning, där man bla. kan se vad man får i nästa paket som är Julpaketet special :) Verkar vara ett riktigt toppenpaket! Älskar att få grejer på posten :) För ni också det? Har bokat av tl-magazinet på listan. Nu återstår endast två saker som jag beställt och ska få :)


Den ena är min turkosa Ipod som jag fick med startpaketet i tl-klubben, men som tog slut. Så den ska jag få nu, i mitten av november. Och den andra grejen är julskivan "Vår Jul" med Sanna, Sonja och Shirley som jag beställde hem från ginza. Och vet ni vad? Jag ska få den signerad!!! :) Eftersom jag förhandbokade skivan, så kommer jag nu att få den signerad vilket känns extra kul :)


Hoppas att ni har en härlig måndag!!

Hörs snart, då med lite hund-snack, påbörjade ett inlägg igår kväll, som jag inte hann klart med, men senare kommer det upp här på bloggen :) Det får ni inte missa!!!


Hörs snart!

Puss! 

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards