sarasvensson

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Sara - 10 augusti 2011 20:33

Jag älskar att det har börjat mörkna nu på kvällarna! Även om sommaren är ljus och helt underbar som den är, så måste jag säga att det är mysigt när det blir lite mörkare ute:) Som just nu, till exempel! Det regnar och är ganska så kallt, och det har börjat mörkna lite grann. Det är första gången nu i sommar, som jag har kunnat tända min fönsterlampa. Tidigare har den inte synts någonting, men nu gör den den:) Mysigt! Nu kommer ni att tycka att jag är helt galen, men jag längtar faktiskt lite efter vintern! Jag menar, hur mysigt är det inte när det är såå mycket snö utomhus!? Och hur mysigt är det inte när det är jätte mörkt ute, snön ligger vit på marken och man får tända massa lampor och ljus. Jag gillar det! Fast nä, nu ska vi inte prata om vintern för mycket, det är faktiskt fortfarande sommar, även om man inte kan tro det på vädret just idag!


Jag sitter och myser i mitt lilla rum, och har precis gjort iordning lite inför morgondagen. Hängt upp lite kläder och så, för imorgon är det näst sista dagen på engelska kursen! Dom här två veckorna har gått så otroligt fort, men oj, vad mycket vi har hunnit med! Och vi kommer att hinna med massor mer, för vi har faktiskt två hela dagar kvar!:) Nu har ju den nya headern kommit upp också! Vad tycker ni? :) Visst blev en bra? Jag tycker att det på nåt sätt är lite roligare med flera bilder, än bara än. Jag vet inte vad ni tycker, men hoppas att den är okej! :) Jag är ju inget proffs på att göra header, men jag gör mitt bästa, och låter bilder och fantasi flöda på bästa sätt! Hoppas att ni har en mysig kväll♥ Vi hörs imorgon! Puss!

Av Sara - 10 augusti 2011 16:34

Hej! Hur mår ni? Jag mår finfint. Jag har ju varit i stan hela dagen idag...igen. Nu vill jag verkligen ha lite ledigt, men det får jag faktiskt snart. Nu är det bara 2 dagar kvar på kursen, och sen får jag äntligen lite ledigt. Iallafall från att behöva gå upp åtta på morgonen, och komma hem fyra på eftermiddagen. Det är så jobbigt, och jag är verkligen inte van vid det, nu när jag har sommarlov, och har sovit länge på morgonarna annars. Jaja, men som sagt, snart ledig!! Det ska verkligen bli jätte skönt. Vad hände med vädret? Så sent som igår kväll var det ju jätte fint väder! Solen sken, och det var minsann sommar, men imorses vaknade jag av att regnet vräkte ner! Jag gillar ju att vakna till regn, när det smattrar lite lätt på rutan, men inte när det fullkomligt vräker ner, och det gjorde det verkligen idag! Pallrade mig upp och åt frukost, innan det var dags att göra iordning sig. Hann med att kolla datorn, och skicka iväg ett mejl, innan det var dags att ta bussen in till stan.


Dagen i stan har varit bra! Men det var riktigt skönt att komma hem nu i eftermiddags, och känna sig lite ledig. Det är fortfarande jätte kallt ute. Det blåser, men nu regnar det faktiskt inte, som tur är :)



 

Ni skulle sett när jag gick till bussen imorses! Det var hur kallt och regnigt som helst, så jag fick självklart ta på mig jacka och ta med paraplyt. Usch, vilket väder det var! Jag gillar ju regn, det är så mysigt, men då ska det regna i måtta;) Och det var samma sak när jag gick från resecentrum i stan till kurslokalen...blåsigt, regnigt, kallt! Blä! Nu sitter jag dock i rummet, och bara myser:) Och är glad över att jag inte tvingas vara ute. Fönstret är stängt och jag har tagit på mig en munkjacka...Mys!


Dagen! Ljusa jeanstights från Cubus (favoriter!). Jag tycker det är sååå fint med ljusa jeansfärgade byxor! Randig tröja från Cubus (likadan som Timoteij-Bodil, kul!). Också en favorit, som jag faktiskt fyndade på rean, jag tror tröjan kostade 49 (!) kr! Mina kära Converse fick åka på idag, och till det beige vårjacka.


Jag är sugen på att fixa ny header! Jag kommer ihåg när jag hade en som min kompis gjort till mig. Jag hade den i säkert ett år, men sen har jag bytt från det ena till det andra. Dags att fixa en fin header som kan duga ett tag nu! Får leta lite bilder, och låta fantasin flöda helt enkelt:)


Nu är det förresten bara 3 dagar kvar till konserten i Skara! På lördag åker vi, jag och Madde, och åh, vad roligt det ska bli! Det kommer bli så grymt, så det är inte sant!:) Hoppas att ni mår bra, och att ni har en fin dag! Vi hörs senare! Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards