sarasvensson

Alla inlägg den 12 augusti 2011

Av Sara - 12 augusti 2011 16:43

Jag har fått hem två stycken florist-böcker, som man lånade från biblioteket inne i stan. Reserverade igår och fick dom redan idag. Snabbt och bra! Jag reserverade dock ännu en, men den var utlånad, så den får jag 2 september. Jag har alltid drömt om att bli florist, och snart kommer drömmen att bli sann. Jag har bestämt mig för att satsa på det jag vill, och låta hjärtat få bestämma. Eftersom jag snart börjar nian, så är det strax för mig att välja för gymnasiet, och jag har bestämt mig för att välja Hantverkprogramet florist, på De la Gardie Gymnasiet i Lidköping. När jag tittat igenom dessa böcker, så blir jag så inspererad, till att göra egna saker! Jag vill lära mig en massa! Och det kommer jag att få göra på gymnasiet sen, och det ser jag jätte mycket fram emot! Hantverksprogramet florist är ju ett yrkesprogram, då det inte är alls lika mycket plugg som vissa andra program, vilket kan vara skönt. Det är väldigt mycket praktiska uppgifter, då man binder buketter och göra arrangemang. I ettan får man göra sin alla första runda brudbukett! Sen i trean, får man om man vill, göra ett yrkesprov, och om man klarar det, så får man yrkesgesäll och är utbildad florist. Jag längtar tills jag får stå i en blomsterbutik och hjälpa kunder med att fixa sin drömmars brudbukett, göra i ordning små buketter och dekorationer att sälja i butiken, åka ut och dekorera på utställningar och andra evenamang.


Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards