sarasvensson

Alla inlägg den 26 augusti 2010

Av Sara - 26 augusti 2010 20:30

Godkväll! Märker ni hur det börjra mörkna nu på kvällen? Imorgon ska min fönsterlampa få komma upp. Det är mörkt och lite små-trist nu i fönstret, utan den, faktiskt. För någon vecka sedan så kom min lilla klotlapma upp som står på nattduksbordet, som lite mysbelysning    Är jätte trött, så snart ska jag gå och lägga mig och läsa lite. Imorgon blir det uppstigning vid sju och skola från 8.30 tillo 14.10


Kärlek / Sara

Av Sara - 26 augusti 2010 17:29

Puh, vilken lång och jobbig dag! Tredje dagen i skolan. Har fått gå upp runt sju-tiden varje morgon nu, sedan tisdag. Lite segt, måste jag erkänna   men men, om någon vecka eller så, känns det förhoppningsvis som vanligt igen. Idag var jag i skolan 8.30 till 15.40 Både måndagar och torsdag går vi till tjugo i fyra, vilket är oerhört jobbigt, men det är bara och bita ihop. Har fått lite nya böcker och grejer idag. Mycket information på näst intill alla lektioner. Mycket ska man veta    Nyheten för i år är att vi får ha svenska och engelska i baracker som ställts på skolgården under sommarlovet. Det betyder alltså att vi har vanliga lektioner där. Vi får gå ut från vanliga skolan och några meter upp finns alltså dessa baracker. Hittills har jag haft 3 lektioner där. Det värsta kommer ju såklart vara nu när snön kommer och det verkligen är SVIIINKALLT!!! Huhu...


 

Idag blev det mina snygga cubus-jeans, rosa-blommig t-shirt från gina och min nya och supersköna gråa munkjacka från H&M, som jag köpte igår   Det är svinkallt i skolan, så det gäller att ta på sig ordentligt ;) hoppas snart att det blir lite varmare. Är grymt frusen av mig!


När jag kom hem idag blev det mellis och sedan so-läxan. Har i läxa att läsa några sidor i ett häfte som vi fick på so-lektionen idag. Sedan var det också 4 uppgfifter man skulle göra.


 


Imorgon slutar jag 14.10    Kortaste dagen på heeela veckan. Skönt att det just är på fredagar.


 


Puss!


Av Sara - 26 augusti 2010 07:43

Hej allihopa! Hann inte skriva till er igår. Kom hem från skolan 15.10, sedan blev det en snabb mellis och efter det åkte jag till skövde med mamma och karin. Köpte lite smått och gott   


  Nytt skrivbordsunderlägg. 15 kr på Lagerhaus.


  Munkjacka. 199 kr på H&M


  Mjukisbyxor, hur skööna som helst!! 149 kr på H&M


  Diadem, 25 kr på Glitter.


Nu ska jag snart iväg till skolan.


Ha en fin dag!!


KRAM

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards