sarasvensson

Alla inlägg den 29 augusti 2010

Av Sara - 29 augusti 2010 18:14

Har rensat iordning och städat lite i mitt sk. "Skönhets-skåp". Där inne finns massor av krämer och andra grejer. Tänkte att ni skulle få ta en titt   


 

Har faktiskt aldrig delat med mig av mina skönhets-tips till er läsare, här i bloggen. Tycker det är hög tid, så vi tar dom nu   


 

 

Varje gång efter att jag duschat, smörjer jag benen med en superbra Oliv-kräm som finns att köpa på Åhléns. Benen blir superfina och riktigt lena. Perfekt att använda när man också rakar benen.


Det går också bra att anväda en vanlig LdB-kräm. Finns även i fot-kräm.


Min nyaste kräm som jag faktiskt fick när jag fyllde år. En super bra hand och nagel kräm. Använder den faktiskt varje kväll. Händerna blir helt underbara! Lena och jätte fina. Från ALOE VERA-serien.


När jag har duschat använder jag även en ansikts-rengöring som renar ansiktet från bakterier och smuts.


  Lite hand-krämer som jag använder. Från ACO.


  För munsår och andra sår, smörja på klöver vaselin.


  hth-kräm som man både kan använda till händer och kropp.


  Om du har spruckna naglar, men ändå vill ha dom långa, så testa en nagelolja som stärker naglarna. Från nagel paradiset.


  Clerasil-kräm som motvärkar finnar och pormaskar. Finns i många olika varianter. Denna är rinnande som man anväder och smörjer på med hjälp av en bomulls-pads. Har också sett att det finns i skum. Någon som använt det?


  Vill du blir solbrun utan att behöver göra något? Köp "brun utan sol" på Åhléns. Superbra produkt!


  För riktigt glansiga naglar, använd Kubiss Nail Cere.


  För glansiga och mjuka läppar, använd Nivea´s lipcare.


 

Hoppas att ni gillar tipsen!    Tack, fina ni, för att ni besöker min blogg och tusen tusen tack för alla gulliga kommentarer!! Massa kärlek!! <3




Av Sara - 29 augusti 2010 17:31

Passade på att städa och plocka iordning en hel del på rummet. Älskar när allt är rent och iordning. Dammsugaren fick komma upp och göra lite nytta. Dammsugade av golvet, alla hyllor, plockade iordning på skrivbordet och dammsugde även fönstret och nattduksbordet. Dessutom piskade jag mattan och tog ut alla kuddar. Nu är allt rent och snyggt. Underbart!


 


 

 

 

 

 

Passade också på att ta upp fönster-lampan, som jag pratat om länge   


 

Underbar lampskärm! Från SmålandsDesign.


  Fint i fönstret   


 

Alla mina mysiga kuddar. Den gröna är ny i rummet   


Nu ska jag ta mig en dusch och sedan fixa iordning mig och ta på mig myskläder.


Må gott!


Massa kramar

Av Sara - 29 augusti 2010 15:35

Tog in Embla och Troja i buren alldeles nyss. Dom var hur trötta som helst! Dom har varit ute i hagen i någon timma och sedan fick dom springa lösa i trädgården en liten stund. Dom älskar verkligen att vara ute och röra på sig, speciellt nu i detta fantastiskt fina väder. Puss!

Av Sara - 29 augusti 2010 12:22

Hej vänner!! Åhh, vilken härlig dag. Solsken och värme    Underbart! Har precis tagit ut Embla och Troja i hagen, Karin sitter på altanen och snart blir det middag ute!


 

 

 

 

 

Har ni testat receptet på kladdkakan än?


Ha en fortsatt fin dag, allihopa!!


Kramar i massor!!


Av Sara - 29 augusti 2010 10:05

Godmorgon allihopa! Passade på att ta mig en extra lång sovmorgon idag, så jag har nu precis ätit frukost och varit ute hos Embla och Troja. Vilket fantastiskt väder det är! Ska passa på att vara ute riktigt mycket idag, gå en promenad och vara ute med Embla och Troja. Som jag skrev igår kväll, så ska också min fönsterlampa komma upp.


Nu premiär-anväder jag faktiskt min snygga mus och min finfina datormatta som jag fick när jag fyllde år   


 

Njut av vädret och ha en underbar söndag!!!!


Massor av kramar / Sara


Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards