sarasvensson

Alla inlägg den 27 augusti 2010

Av Sara - 27 augusti 2010 19:17

Erik kom nyss hem    Han hade köpt massor av fina grejer till mig och Karin från Cypern och gissa om vi blev glada!? Här är grejerna jag fick...


  Ett underbart hawaii-halsband


  En jätte söt ask


  Perfekt att lägga örhängen, smycken och annat smått i. Också perfekt med en spegel   


  Ett snyggt armband


  Och en fantastisk solfjäder.


Tack världens bästa bror för dom fina grejerna! <3


Puss!

Av Sara - 27 augusti 2010 18:45

Har precis ätit en supergod middag med familjen    Återigen grillat!! Åhh, det är såå himla gott. Pappa och Erik kommer snart hem. Saknar min bror!! Efter en vecka på Cypern, vill man ha hem honom    Har jag förresten berättat för er att min och karins dvd-box kom igår från ginza? Solsidan blev det såklart!    Världens bästa serie! Vi har redan sett 4 avsnitt av hela säsongen. Ikväll blir det fler.


Må gott!


Kramar

Av Sara - 27 augusti 2010 15:34

Hej vänner!! Åhh, så skönt det var att sluta skolan idag och känna sig ledig i två hela dagar. Super skönt!! Hade bara 4 lektioner idag och slutade 14.10, vilket var mycket skönt om man jämför med gårdagens sluttid: 15.40   Ska se till att vila mig ordentligt inför nya starka tag på måndag igen. Älskar helgerna och jag tror att dom flesta gör det också, kan jag tro. Ha en super-härlig helg, allihopa!


Nu när det är helg och allt, tänkte jag slänga in ett toppen-recept. En mycket god kladdkaka. Super enkel och också super god    Ni måste bara testa!


Ingredienser:

2 ägg

knappt 3 dl socker

1,5 dl mjöl

3 msk kakao

1 ½ tsk vaniljsocker

1 gnutta salt (valfritt)

125 gram smält smör/margarin


Såhär gör du:

 Sätt på underugnen på 175 grader. Smörj en lagom stor form iklädd bakplåtspapper och bröa med ströbröd över hela formen.  Blanda sedan ägg och socker i en bunke, som du sedan vispar med en elvisp. Smält smören och blanda i det i smeten. Blanda sedan dom torra ingredienserna, dvs. mjöl, kakao och vaniljsocker i en anna bunke. Blanda de torra. Häll sedan över dom torra ingredienserna i smeten och vispa sedan lite till med elvispen.


Kakan ska vara inne i ca. 30 minuter. Lycka till!   


Älskar att baka, så idag gjorde jag denna gudomligt goda kladdkaka. Här kommer lite bilder från bakningen...


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Färdig!   


Bjud nära och kära på denna ljuvliga läckerhet i helgen. Dom kommer garanterat att älskar det!


Ha en fortsatt fin dag och en underbar start på helgen, allihopa!


All kärlek

Av Sara - 27 augusti 2010 07:54

Godmorgon fredag! Åhh, vad härligt det ska bli att sluta tidigt i eftermiddag och gå hem från skolan och känna att man är ledig i två hela dagar!!    


Vi hörs senare!!


Kram Kram


Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards