sarasvensson

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Gårdagen - 27e augusti 2011

Av Sara - 28 augusti 2011 13:36

Hej på er! Hoppas att ni har det bra ♥ Har fullt upp, även idag, men jag slänger in ett snabbt inlägg, och tänkte berätta lite om gårdagen. I tisdags fyllde ju syrran och jag 15, så igår blev det släktkalas med farmor, farfar och kusinerna med familjer. Hur trevligt som helst! Det är så himla kul när man kan samlas, allihopa, och bara umgås och ha det trevligt! Gästerna kom ju inte förren lite efter 17, så vi hade hela dagen på oss att göra iordning oss, och bli riktigt fina!:)


Jag och söta Syster.


Hela dagen i fredags, plus nästan hela dagen igår, så planerades det och fixades det inför kalaset! Det är så himla mycket att göra varje gång! Det ska ju dukas och fixas iordning med sånt, eventuellt någon aktivitet, så det inte blir så att man bara sitter och inte gör någonting. Vi har varit väldigt aktiva med att anordna aktiviteter, så vi har fyra yngre kusiner. Vi har haft tipspromenader, 5-kamper och andra roliga saker! Syster letade frågor på datorn igår eftermiddags, och hittade några riktigt bra, som vi sedan skrev ut och använde oss av! Det är perfekt att skriva och ta färdiga frågor från datorn, när man inte har tid till att själv sitta och göra iordning allt. Tips!


Innan gästerna kom, så passade vi på att fota i trädgården! Här kommer ett gäng bilder.


Jag och syster - nu 15 år gamla!


 

 

 

Klänning från VILA, vit jacka från Vero Moda och armband från H&M. Jag hade mina bruna gladiatorsandaler till.


 

Bror och jag!


Syskonen! Jag, bror och tvillingsyster :)


Gästerna kom lite efter 17, och precis när dom hade kommit, så blev vi uppfaktade med presenter och blommor! Det är verkligen en härlig känsla att ha kalas. Det blir liksom som sin "egen" firar-dag, även fast man kanske inte alltid har kalas på den dagen som man fyller år, men ändå:) Dessutom är det såå kul att träffa alla släktingar också! Och vi har alltid så himla roligt!


Titta, vilka fina blommor jag fick! Dessutom fick jag ett fint kort, 300 kr och ett presentkort på Guld & Silver i Lidköping, 400 kr. Tusen tack!


Igår fick syrran och jag presenter av våran bror! Kameraväska, UV-filter och minneskort (8 GB). Perfekt, för snart köper vi våran efterlängtade systemkamera!


Det blev en god middag på altanen, massa skratt och prat och dessutom aktivitet i form av tipspromenad. Vi hade egentligen planer för en 5-kamp, men eftersom vi tyvärr inte blev så många som vi trodde, så fick vi hoppa det, och istället ta en hederlig tipspromenad! Här kommer några söta bilder från middagen:)


Söta Lovisa och Emma!


Filip!


Direkt efter middag, så sprang syster och jag iväg och satte upp alla 12 tipsfrågorna! Vi satte upp i trädgården och sedan över skolan, så att det blev en ordentlig promenad;) Det kan faktiskt vara riktigt svårt att fixa med det där! Man ska hitta frågor som passar alla (i alla åldrar), sen ska man ha lagom mellanrum mellan frågorna (så att inte alla kommer precis på varandra, och svarar samtidigt), och ja, det är lite att fixas med! Men det brukar gå bra:) Och vi fixade det riktigt bra igår, måste jag säga, och det var väldigt uppskattat! KUL!


Jag och sötaste Lovisa sätter upp tipsfrågorna.


Vi hade ett riktigt toppenkalas, och gästerna åkte inte hem förren elva! Stort tack till världens bästa släkt, för alla fina blommor, presenter och uppvaktningar! 


Nu har jag lite att fixa med här hemma! Vädret är tyvärr inte det bästa idag, så jag håller mig inomhus. Har gjort lite repetioner på datorn till min moped-körkort och snart ska det börja pluggas! Hoppas att ni har en bra dag! Hörs mer ikväll! Kramar♥ 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 november 2012 17:03


  Vill påminna er om att jag inte bloggar här längre, som ni kanske redan har märkt ;) Devote gällde ett tag men inte längre. Nu hittar ni mig på www.blomstersara.blogg.se Där skriver jag om allt mellan himmel och jord, men framför allt om...

Av Sara - 8 augusti 2012 13:01


  Nu lämnar jag bloggplatsen för att börja blogga på devote!! Känns faktiskt helt rätt. Har ända haft den här bloggen i väldigt många år och det har varit otroligt roligt att blogga här. Men nu vill jag ha en liten förändring vad det gäller blogga...

OS

Av Sara - 7 augusti 2012 15:41

Sitter i soffan framför tvn och tittar på OS. Tycker faktiskt att det börjar bli riktigt kul nu!! Spännande och roligt att se alla duktiga idrottare:) Innan det såg jag på filmen "Fyra år till". Svensk komendi, helt okej faktiskt:) Det är så tråkigt ...

Av Sara - 7 augusti 2012 12:12


Hej allihopa!! Sorry för dålig uppdatering, men jag känner att jag inte har något speciellt kul att blogga om just nu. Är hemma och tar det lungt, så himla skönt att bara vara ibland. Imorgon eller på torsdag åker jag troligtvis till Lidköping och st...

Av Sara - 5 augusti 2012 17:45


Kör en powerwalk på 5 km varje dag nu. Fredag, lördag och även idag söndag!! Känns så himla gött efteråt, och det är alltid skönt att förbränna lite. Jag och syster tar mopparna upp till berget här i Falköping och går en slinga i skogen. Underbart!! ...

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards