sarasvensson

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Sara - 8 december 2010 19:14

           

                 

Nu drar jag mig ner till tvn för lite slapp och avkoppling. Hoppas att eran dag varit kanon! Bara morgondagen och fredagen kvar och sedan är det helg :) Nästa vecka kommer bli kanon! Har syslöjd i fem hela dagar och sedan blir det julavslutning.


Denna veckan är sista veckan med läxor och prov, så nu pluggar jag stenhårt och gör mitt absolut bästa, för på lovet blir det inget plugg, ska bli så skönt :)


Så länge jag kommer ihåg så har jag tagit med mig plugg och läxor hem varenda helg, så lite ledigt ifrån det skadar aldrig :)


Ni har väl inte missat att det är final i både "Dansbandskampen" och "IDOL" nu i helgen? Imorgon presenteras finalisterna och allt ni behöver veta, så rösta på era favoriter.


PUSS!!

Av Sara - 8 december 2010 17:25

Då var det redan ondag. Dagarna flyger verkligen iväg och det går hur fort som helst. I skolan idag, konstaterade min kära syster att det bara är 15 dagar kvar till julafton! Visst låter det härligt? Man börjar ju längta lite smått efter alla klappar, julmaten, julstämningen, julbaket och allt mys :)


Idag har jag iallafall haft en strålande dag i skolan. Sim-lektion inne i stan direkt på morgonen. Idag var det livräddning, vilket jag aldrig provat innan. Uppgiften var att simma ca. 20 meter innan det var dags att dyka ner till botten och hämta en ring eller en docka. Efter det var det dags att simma med en 75 kg-80 kg docka 50 meter och vet ni vad? JAG KLARADE DET!! :) Är skitglad för det!! :) haha.

Fortsättningen av dagen rullade på bra, i vanlig ordning. Svenska-prov på sista lektionen. Gick toppen! :) Nu på eftermiddag tog jag mig först en liten promenad upp till affären med syster och efter det blev det mellis.


Efter det blev det so-plugg, eftersom vi har prov imorgon. Har tränat så mycket jag bara orkat och repeterat, övat och tränat som en liten galning :) Håll gärna tummarna för mig, sunshines ♥


     

Efter allt plugg blev det en lång och skön promenad med syster yster. Gillar att röra på mig och komma ut i friska luften. Man blir så pigg och släpper allt. Det kan verkligen behövas ibland.


Tjockjacka, termobyxor, tubhalsduk, vantar, mössa och ett bar ordentligt skor blev mitt promenad-sällskap :)


                

                

Det är så mörkt och fint ute nu. All snö ligger orörd, flera decimter tjock, mörkt och lite små-kusligt med ändå super-mysigt :) Vintern är allt bra härligt ibland! Speciellt när man får ta på sig en massa varma och sköna plagg.


Min röda stjärna lyser i fönstret sedan flera veckor tillbaka. På söndag är det redan tredje advent! Riktigt härligt! På lördag är det dags för pepparkaksbak :)


Nu ska jag alldeles strax äta middag med min fina familj, efter det ska jag repetera so:n inför morgondagen och sedan blir det mys framför tvn. "Bonde söker fru" är det som står på schemat idag :)


              

                                           Puss och Kram ♥ / Sara  

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards