sarasvensson

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Sara - 15 december 2010 15:50

                    

Oj, vad svårt med en favoritsyssla. Gillar att göra så mycket :-). En favoritsyssla jag har är att blogga, som jag har gjort i snart tre år. Tycker det är det bästa och roligaste sättet för dom som gillar att skriva. Att samtidigt som man delar med sig i text, så har man också möjlighet att dela med sig utav bilder och videoklipp, vilket gör saken mycket bättre :-) Bloggen uppdaterar jag minst en gång om dagen. När jag har tid och är ledig, blir det fler inlägg, men jag är väldigt noggran med minst ett inlägg om dagen. Jag gillar också att vara ute med mina fina, älskade prinsessor som är en viktig del utav mitt liv. Försöker vara ute med dom minst en gång om dagen, och på helgerna blir det oftast fler gånger. Gillar att umgås med nära och kära, äta middagar med folk jag tycker om och så gillar jag att sova :-) Drömma mig bort och tänka det jag vill. Det är härligt!


Lite andra saker som är favoritsysslor är att att baka och laga mat. Även fast jag inte är speciellt duktig på att laga mat, om jag får säga mig själv, så är det inte det som är det viktigaste, utan att lära sig, göra sitt bästa och ha roligt. Bakning däremot, är jag duktig på :-) Det tycker både jag och min familj. Också gillar jag att fota. I somras hälsade jag och min familj på hos en annan familj, som vi känner väldigt väl. Dottern i familjen är jag och min systerns bästa kompis. Vi har otroligt roligt ihop och hittar alltid på något skoj. Hon har nämligen en systemkamera, som jag tog riktigt fina bilder med, vilket var riktigt skoj :-) Och vet ni mer vad som är en riktig favoritsyssla? Jo, att spela gitarr. Har gjort det i ca. två år, tröttnar aldrig på det och tycker det är lika roligt nu, som jag tyckte när jag började spela för två år sedan. Vi har spelat i skolan en del, och då satt en viss Sara Svensson med en gitarr ungefär hela tiden :-) haha, det är verkligen någonting som jag tycker är roligt och som jag brinner för. Det vill jag fortsätta med och göra hela livet. Och så gillar jag textilslöjd och att vara kreativ och att sy. Pyssel är också en favoritsyssla. Klippa, klistra, pyssla och pilla med lite allt möjligt :-) Det är riktigt roligt, för jag gillar att vara kreativ. Symaskinen har nu under de första elevens val-dagarna blivit en vän :-) Den är riktigt snäll mot mig, och så går det fort och enkelt.


Önskar att alla människor skulle få syssla med det dom brinner för, vad det än är. Det är viktigt att få göra någonting som man själv väljer att göra. Vad sysslar ni helst med? Hör av er och berätta :)

Av Sara - 15 december 2010 15:19

Har precis kommit hem från en härlig textil-dag. Uppskatter verkligen att man får syssla med det man tycker är roligt i fem hela dagar. Jag tror det är viktigt att göra någonting annat, som inte är så "skolaktigt" som att jobba med vanliga grejer, som man gör på lektionerna. Det är nog bra att bryta av från allt och göra roliga grejer.


Det blev en riktigt rolig dag och jag hann med väldigt mycket, tyvärr blev jag inte helt klart. Har fortfarande en del att göra innan projekten är klart. Tror och hoppas på att det blir det imorgon.

Vi är en härlig grupp som har roligt ihop och hjälper varandra. Ser verkligen fram emot tre ytterligare dagar!


Dagen har gått så enormt fort, men jag är ändå supernöjd och hunnit med mycket. För det är ju så, när man har roligt, så går tiden fortare (så känns det iallafall), precis som jag skrev igår :-)


Dagens mysiga outfit bestod av uggs från Kinnarps skor, jeanstigts från Cubus, vitt linne från H&M, t-shirt från ginatricot och puderrosa tubhalsduk från Lindex.

             

Ikväll är det Julkalaset i Lidköping som gäller! Tror och hoppas att det kommer bli riktigt riktigt bra. Fina julsånger med mina älskade tjejer ♥ och en massa andra kända artister. Berättar mer om detta imorgon. Då visar jag även bilder från ikväll.


Nu: mellis. Hoppas allt är bra med er! ♥ Kärlek!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards