sarasvensson

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Sara - 14 december 2010 19:39


oj oj oj, vilken dag! Har haft hur mycket som helst att göra, så det har blivit stressigt. Har haft en fullspäckad dag. Började dagen med frukost med syster på morgonen. Gjorde sedan iordning, kilade ner till prinsessorna som för tillfälle bor i garaget, pga. av att det är så kallt. Hann med att kolla mejlet, och uppdatera för er, innan det var dags att gå iväg till skolan. Väl där blev det textilslöjd för hela slanten, vilket jag tycker är riktigt roligt. Första dagen i elevens-val veckan. Fyra hela dagar återstår, jag njuter :) Riktigt gött att få slippa dom "vanliga" skoldagarna och koncentrera sig helt på något man uppskattar och tycker är kul. I like it!

För er som inte vet, så håller jag på och syr en väska på textilslöjden. Eftersom jag inte blev klar med detta projekt under de "vanliga" textilslöjds-lektionerna, så är jag glad av att jag får fortsätta med min lilla projekt, nu under elevens val. Tanken och målet är att bli klar med hela väskan imorgon, eftersom jag bara ska sy ihop alla delar och göra en extra "toutch" :-) Här ser ni att det tillverkas ett litet namn :-), nämligen mitt lilla namn som ska sitta fint och prydligt på väskan tillsammans med den blommiga fickan som ni ser till vänster. Innertyget är också blommigt, precis likadant som fickan och så blir det dragkedja. Är lite dålig på att förklara mitt projekt, men jag lovar att visa er när allt är klart och jag får ta med mig den hem.

Wolá!! :-) Ännu lite av min väska. Älskar maskinen som gjorde mitt namn så fint. Vet faktiskt inte vad den heter, men jag lovar, det är en "mäster-maskin" :-) Mitt namn tog hela 8 minuter, men ack så fint det blev! Imorgon ska jag som sagt sy ihop alla delarna på maskin igen och fixa det allra sista. Det kommer bli så bra :-)

Dagens outfit består av jeanstights från Cubus, vitt linne från H&M, t-shirt från ginatricot, munkjacka från H&M och puderrosa stjal från Lindex.

              

Till detta, vit klocka från Ur&Penn, ett pärlarmband och berlock armband, också frå Ur&Penn och så mitt Sara-armband som jag fick i julklapp av mina kusiner för flera år sedan.

Dagen har gått riktigt fort, för när man har roligt så går tiden fort :-) Har iallafall hunnit med mycket och är nöjd med dagen. Imorgon ser jag fram emot ytterliggare en dag i textil-världen.


När syster och jag kom hem från skolan, blev det en snabb mellis och sedan iväg på långpromenad med Jennie. Mycket härligt!

              

Efter promenaden passade jag på att kolla lite grejer på datorn innan det var dags att åka iväg till Skövde och fixa lite ärenden. Kilade in på Esplanaden och köpte snoddar på H&M för 19.50

Dom nya snoddarna matchar mina nya spännen som jag köpte på H&M för 19.50 i fredags i Skövde på Commerce.

Nu har jag precis ätit middag med familjen och ska snart ner till tvn för slapp och avkoppling. Tyvärr blev det inte mycket uppdatering idag, eftersom jag haft en riktig fullspäckad dag och kom inte hem förrän en halvtimme sedan. Hoppas att ni har överseénde. Kom ihåg, alltid när jag varit borta och inte varit så flitig på att blogga, så försöker jag att fixa ett långt inlägg med bilder och text så fort jag kan, så ni får följa med på det jag varit ute på.


Hoppas att ni har en riktigt fin tisdag och att eran dag varit bäst!! ♥

Puss och tack för att ni vill följa mig och mitt liv! ♥


Kärlek / Sara


P.S Imorgon kommer dag 3 av listan, då skriver jag om min favorit-syssla, missa inte det! D.S

Av Sara - 14 december 2010 08:09

Godmorgon på er! Har haft en mysig tisdags-morgon här hemma med syster. God frukost och julkalendern. Har precis gjort iordning mig och ska om en stund kila iväg till skolan.


Idag är det minsann ingen "vanlig" skoldag, för idag börjar elevens val!! Tjoho var kul :D Har verkligen sett fram emot detta. Fem hela dagar med syslöjd, kan det bli mycket bättre?


Hoppas att eran dag börjat på bästa sätt! Ha en fin tisdag, puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards