sarasvensson

Alla inlägg den 23 december 2010

Av Sara - 23 december 2010 21:43

       

        

     

Godkväll! Har haft en mysig kväll framför tvn tillsammans med familjen. Vi har tänt massor av ljus, mumsat julgodis och bara njutit av att det är julafton imorgon. Jag är så glad över julen! Man äter gott, umgås med släkt, familj och vänner, öppnar julklappar, tänder massa ljus och bara har det underbart. Tittar ut genom fönstret ut i det vackra, isiga vinterlandet. Julen är underbar! December-månanden har gått så otroligt fort. Snön ligger vit, decimeter tjock och glittrig ute i vinterlandet. Det kommer garaneterat att bli en vit och vacker jul.


Imorgon får jag inte sova för länge :) Först en ordentlig frukost, sedan ut en stund med prinsessorna och efter det blir det dusch och förberedelser. Kläderna och smyckerna ska på, och så ska syster och jag plåtas, som jag berättade om i förra inlägget. Det blir med andra ord, ganska så fullt upp imorgon. Till lunch kommer mormor hit, ska bli så trevligt och roligt att träffa henne. Då blir det julbord och sedan flyter julaftonen på som den ska :) Kalla Anka och hans vänner klockan tre och så julklapps-öppning efter det. Ahh, jag längtar verkligen tills imorgon! :) Kan ni förstå att det är julafton imorgon? Det kan nämligen inte jag :)


Nu ikväll, så smakade vi av årets första julgodis och så la vi upp prydligt och fint upp godiset på tre-våningsfatet. Den fick mamma av syster och mig i julklapp för två år sedan. Såå fin.


  Vackert och juligt. Hoppas att ni alla haft en super-mysig 23 december. Imorgon är den stora dagen! Vi hörs imorgon ingen, sov gott och dröm om allt det vackra!


Puss!

Av Sara - 23 december 2010 19:13

Redan 23 december. Kan inte riktigt fatta att det faktiskt redan är julafton imorgon, kan ni? Ännu en bild från vinter-plåtningen med mig och mina prinsessor som vi fixade med igår. Syster var snäll och agerade fotograf och knäppte ett par riktigt fina bilder. Mer bilder från plåtningen kan ni se lite längre ner.


Dagen har varit riktigt mysig. Sovmorgon till halv nio och en god frukost på morgonen. På eftermiddagen fick prinsessorna komma ut en stund och leka i snön och efter det kom madde över på julfika och julklappsbyte. Mer om det i inlägget nedan. Tack snälla för en mysig eftermiddag!


Nu har jag precis ätit en såndär "julig" kvällsmat med familjen. Ni vet, risgrynsgröt och smörgås med julskinka. Ett måste nu när det är jul! Hoppas att eran dag varit lika bra som min varit!


              

Imorgon får ni inte glömma att kika in här i bloggen. Mycket uppdatering och mycket mycket bilder. Vi firar ju faktiskt jul tillsammans, jag och ni, mina fina, kära läsare. Imorgon ska även jag och syster plåtas, efter att vi gjort iordning oss med kläderna och alla smycken. Det får ni vekligen inte missa!


Puss!

Av Sara - 23 december 2010 17:37

Har haft en riktigt mysig eftermiddag med madde och syster. Madde kom vid halv tre-tiden. Då blev det först en god julfika i burspråket inne i vardagsrummet.


     

Efter den goda julfikan var det dags för julklappsbyte. Karin och Jag gav madde ett julkort, läppglans från H&M och en parfym från KICKS. Parfymen är en Date-parym och finns i flera olika dofter, Madde fick den svarta, medans jag själv har den gröna.


Av madde fick vi örhängen. Jag fick super fina ploppar i fina färger. TACK! ♥


 

Den vänstra kartan har jag själv köpt på ginatricot och den högra kartan fick jag av madde idag. 18 olika färger i samma modell :)


TACK madde för dom fina örhängerna!! Blev jätte glad!


Efter julklappsbytet, var det dags att få ut en stund. Det blev en liten vinter-plåtning på skolan. Härligt :)




Efter att vi kom in igen, fixade vi lite grjer på datorn och så visade madde mig en toppen-sida där man kan fixa fina headrar till sin blogg. Tack tack madde! Min nya headern är från denna sida, PhotoScape, gratis att ladda ner.


Nu till dagens outfit. Det blev jeanstights från Cubus, linne från H&M, blus från H&M, nytt halsband från H&M och armband från H&M och Ur&Penn.


Dessutom så blev det vågigt hår :)


               

                              Och så raggsockar!! :)


       

IMORGON är det julafton och idag är det andra dagen på mitt jullov!!!! Mycket uppdatering imorgon och så blir det mycket mycket bilder, ser fram emot att fira jul med er här på bloggen :)


Vi hörs lite senare.


KÄRLEK / Sara

Av Sara - 23 december 2010 10:29

Godmorgon dan före dopparedan!! Oj oj oj, imorgon är det redan julafton! Underbart! Har köpt klart alla julklappar och dom är inslagna, så lite senare idag ska syster och jag lägga alla klappar prydligt och fint under granen som vi klädde igår. Igår jul-städade jag också rummet och prinsessornas bur och så blev det mycket ute-lek med prinsessorna i snön och så en vinter-plåtning. Bilder från den mysiga plåtningen, kan ni se lite längre ner.


Idag blir det en skön hemma-dag. Det allra allra sista ska fixas inför morgondagen och i eftermiddag kommer Madde hit. Vi ska julfika och byta julklappar.


Nu ska jag ut en stund med prinsessorna. Puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards