sarasvensson

Alla inlägg den 16 december 2010

Av Sara - 16 december 2010 18:26

Nu är det dags för dag 4 av min lista, ett minne att aldrig glömma.


Jag ska berätta om ett minne som för mig aldrig går att glömma! Det är obeskrivligt hur lycklig och glad jag var, när mina älskade små prinsessor flyttade hem till mig. Embla Nea och Troja Nike är namnen på världens finaste prinsessor, som förgyller mitt liv med glädje, lycka och kärlek. Syster och jag åkte och träffade prinsessorna två gånger, innan vi fick ta med dom hem. Dom hade i början problem med att äta, då dom bara var några veckor gamla.


Vi fick vänta i ytterliggare en vecka, innan vi fick åka och hämta dom. Förstår ni hur mycket jag längtade under den veckan? Jag var lättad när ägaren som födde upp kaninungarna, ringde och meddelade att vi fick åka och hämta dom. Man vet aldrig riktigt vad som kan hända när dom är så små.


Mina prinsessor väntade på mig och när dom var 8 veckor fick dom följa med mig hem. Jag satt i baksätet påväg hem till Gudhem igen och insåg just att jag hade två små spralliga kaninungar bredvid mig i en kartong. Gosade med dom och gav prinsessorna min första kärlek! ♥ Dethär är lycka för mig!


Nu har snart 2 år gått med prinsessorna. Dagarna som i början var ovana, men som nu är som vilka dagar som helst. Tid med mina älskade prinsessor är bland det underbaraste som finns.


Imorgon, dag 5, vart favorit-semestern tillbringas.


Hoppas att ni har en fin kväll. Önskar er allt gott!


♥ / S

Av Sara - 16 december 2010 18:05

Igår var familjens julkalas-turnén i Lidköping, där min mormor bor. Så jag och min familj gick på den fina konserten. Artisterna som uppträdde var Darin, Erika Sjöström (sångerska i Drifters), The Playtones, Jill Svensson (vinnare av talang 2010), Jessica Andersson och Timoteij ♥ Världens finaste och bästa tjejer hade på sig såå fina klänningar och sjung som vanligt himmelskt vackert.

             

             

                         Första aktens outfits.


          

                             Andra aktens outfits.

                  bilder lånade från timoteijs facebook.


Tjejerna bjöd på Dacembernatt (halleluja) och så feber och Kom. I programhäftet som man kunde köpa innan konserten började, följde det med en skiva med artisterna och deras jullåtar de sjungde under konserten. Timoteij med vackra Decembernatt. Det var såå roligt att få se och höra mina tjejer igen! Dom betyder så mycket och jag älskar dom otroligt mycket! ♥ Denna gången hade jag ej tillfälle att träffa dom efteråt. Det var såå mycket folk och konserten var inte slut förrän klockan tio på kvällen.


Det var långa köer och jag skulle upp till skolan dagen efter, så jag beslutade mig med dethär: Jag har ett nära kort på dom, jag har deras autografer på singlar och skivor, alla timoteij-grejer i shoppen och träffat dom och pratat med dom 6 gånger tidigare. Längtar redan tills nästa gång det är dags att träffa tjejerna igen! ♥


  Darin, The Playtones, Jill Svensson, Timoteij, Erika Sjöström och kvällens konferencier Stefan Ljungkvist.


Darin bjöd på Viva la vida, lovekiller och Your out of my life. Talangfull och riktigt duktig! Jill sjung en vacker låt från talang, som jag inte kommer kommer ihåg vad den hette och så en fin jullåt.


Timoteij bjöd som sagt på kom, feber och decembernatt. Och så sjung Darin och Cissi duett!! Det var såå fint!! Två enormt fina och duktiga artister i en vacker duett.


Duktiga Jessica Andersson bjöd på många fina låter och många klännings-byten :) Det blev bla. "Give me your love", "I dit it for love", samt en rad med jullåtar.


Ola medverkade inte under konserten, det var istället duktiga Darin. The Playtones bjöd på goa gamla låtar, bla. en rad låter de körde i Dansbandskampen 2009, där dom stod som segrare. Gillar deras sväng! Otroligt duktiga killar som spelar såå spelar!


TACK till alla artister som medverkat under konserten! En super rolig kväll med massa bra musik! Och vet ni vad? Bara för att vi var i Lidköping, så kom självaste Henke från Scotts upp på scenen och körde "Fröken fräken"!!!!!!!! :)


Och innan vi var i arenen, så gick vi bakom en tjej och två killar. Tjejen hade på sig nylonstrumpor och vi viskade tyst till varandra, att det verkade ganska så kallt. Och vet ni vilka det var? Karin och jag blev jätte glada, men väldigt chokade över när vi märkte vilka det var :) Jo, det var Robban och Claes från Scotts och Claes flickvän Sara. Oj, oj, oj, vilken kväll! Helt otroligt!!

Av Sara - 16 december 2010 17:15

Vilken dag! Snö och blåst här hemma i Gudhem idag och en lång textil-dag i skolan. Gillar att ha mycket att göra, men jag gillar inte att ha mycket att göra och samtidigt vara stressad och få stress-huvudvärk. Bland det värsta jag vet! Idag var det en lång torsdag för min del, vilket innebär att jag har mycket att göra i både i och utanför skolan. Först och främst måste jag berätta om textil-dagen, som jag uppdaterade lite om på min lunchrast. Hade textil från 8.30 till 15.40 Hann med mycket och hade som ni ser mycket tid att jobba på. Blev nästan klar med hela väskan. Idag sydde jag fast det blommiga innetyget, klippte bort massa onödiga trådar, som blivit efter att jg sytt på symaskinen och så har jag fixat det allra sista. Det första jag gör imorgon är att kontrollera så att jag inte missat något och så att väskan är helt klar för att ställas ut.

Två av alla symaskiner i textil-salen. Ser ni förresten mig i fönstret, och så Karin bredvid i lugg? :) Nu återstår iallafall två ytterliggare dagar med bara textilslöjd, vilket jag ser fram emot. Som jag skrev igår, så har jag verkligen sett fram emot denhär veckan och att få syssla helt och hållet med någonting som jag verkligen tycker är roligt. Det är viktigt!

Här är rullen med de vita banden, som jag använder som axelband på väskan. Det var lite lurigt att sy på det, men det löste sig till slut. Här ser ni förresten också det fina, blommiga tyget, som jag pratat om. Tycker det är jätte fint! På väskans framsida sitter en ficka i detta tyg och så är innetyget av exakt samma tyg.


Efter att jag kommit hem från skolan, tog syster och jag en promenad upp till affären, postade julkorten för i år, hämtade posten och utförde några ärenden i affären. Idag fick vi årets första julkort! Av min kära mormor. Har ni fått årets första julkort än? Tycket alltid det är lika roligt med en massa julkort om kommer svävande hem till en från posten. Dessutom så står det ju  "God Jul & Gott nytt år" på varenda litet kort, vilket alltid är trevligt att läsa. Efter att vi kommit hem från affären, blev det en snabb mellis och sedan for vi ut och skottade. Vi skottade hela uppfarten upp till garaget och så trappan och gången till trappan. Mycket bra motion! För både armar, mage och ben, om ni frågar mig :)


Efter att skottningen var avklarad, var vi ute en stund med prinsessorna som inte varit ute så mycket under veckan. Tänkte att imorgon, när jag slutar 14.10, ska jag direkt hem och ta ut prinsessorna i snön och passa på att städa buren. 


Nu ska jag ner och ta en dusch och efter det blir det middag med pappa och syster. Senare ska jag berätta om den fina julkonserten jag var på igår. Puss!

Av Sara - 16 december 2010 12:02

        Är hemma på lunchrast och ska snart iväg till textilen igen. Förmiddagen har varit riktigt rolig och jag har hunnit med riktigt mycket. Underbart! Nu är jag snart klar med väskan :) Nu på eftermiddagen ska jag fortsätta och göra klart det allra sista. Eventuellt hinner jag påbörja någonting nytt, med tanke på att jag har ytterliggare två dagar med textil-slöjd.


Här hemma blåser det och snöar. Det är med andra ord snöstorm. Det är mysigt att titta ut på allt genom fönstret, men inte lika mysigt att vara ute i vädret. I eftermiddag ska jag vara ute en stund med prinsessorna, berätta för er om gårdagens julkonsert och njuta av livet!


Vi hörs snart. Puss!

Av Sara - 16 december 2010 07:48

Godmorgon på er! Hoppas att dagen börjat på bästa sätt. Har precis gjort iordning och ätit frukost med syster. Kommer hem 15.40, så då ska jag berätta mer om den orehört fina julkonserten jag var på igår.


Ha en fin dag, puss!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards