sarasvensson

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Sara - 11 december 2010 16:24

Nu har jag precis blivit klar med storstädningen av mitt rum. Så skönt att få det rent och fint. Passade också på att byta lakan och örngott. Ni har jag faktiskt inte fått se så mycket bilder på hur jag bor, så nu tänkte jag att ni skulle få följa med hem till mig :) Välkommen hem till mig!

              

                                           Här bor jag!

                             

                   

        Sådär. Då vet ni lite hur jag bor :) Mörka bilder pga. att min lampa är nertagen och rengörs, men jag hoppas att det syntes okej iallafall :) Åh, vilken härlig dag jag haft, och den ser ut att fortsätta likaså. Har hunnit med storstäd av rummet, burstäd, varit ute med prinsessorna, många inlägg (mycket bra sara) och så har jag svarat på en massa mejl. Sköna lördag!!


Ikväll blir det pizza med familjen och sedan gott framför tvn. Här hemma blir det finalen av "Dansbandskampen". Vad ser ni på ikväll? Åhh, jag har längtat efter dansbandskampen-finalen hela veckan nu. Känns som om det kommer bli en väldigt bra och spännande final. Jag kommer sitta bänkad. Kommer du?


Kärlek / S

Av Sara - 11 december 2010 14:09

Ni som har följt mig länge, vet att jag älskar djur. Mina egna, prinsessorna Embla och Troja syns rätt ofta här i bloggen. Mina fina prinsessor som förgyller min tillvaro. Nu är det dags för dag 2 här i listan, mina favorit djur.


Mina absoluta favoritdjur är hundar, katter och kaniner, men kanske främst hundar. Har nog alltid gillat djur men på sistonde har jag blivit allt mer intresserad och framför allt av hundar.


För ett tag sedan skrev jag om mina favorit-hundraser i ett inlägg som ni fick ta del utav. För er som missade det, här kommer det igen.


yorken (yorkshireterrier)


cockerpoo


 

bichon frisé


 

shih tzu mops


 

papillon


 

chihuahua


Det var mina favorit-hundraser det. I framtiden drömmer jag att bli en hundägare till två fina hundar, som jag kan träna med. Agility, långa promenader och lek.


Gillar också katter. Mina främsta favorit-kattraser måste nog vara bondkatt, helig birma och norsk skogskatt.


 

Nu till mina egna djur. För drygt två år sedan kom syster och jag på att vi ville skaffa kaniner, efter att vi sett två söta kaninungar i en djuraffär inne i stan. Vi frågade våra föräldrar och det var okej för dom också. När vi fyllde 13 år fick vi prinsessorna Embla och Troja, plus att pappa snickrade ihop en fin bur till oss.


Två gånger har vi varit och tittat på mina änglar och tredje gången var det dags att ta med dom hem. Det var så magiskt! Innan det hade jag bara haft fiskar, men då kändes det som att jag hade djur på riktigt. Som jag kan gosa med och leka med. Det var helt underbart! Lite små galet :)


När vi kom hem med prinsessorna som fick namnen Embla Nea och Troja Nike blev det mycket tid med dom. Idag tränas dom regelbundet och är ute minst en gång om dagen. Mina prinsessor är det finaste jag har! ♥


        Embla Nea och Troja Nike ♥


Denhär bilden blir den nästa att skicka in till en husdjurs-tävling i en tidning.


Denna bild har skickats in till en tidning, där man kan vinna en kamera.


En trött liten Embla ♥


  Det har än så länge blivit 2 vinter i husdjurs-tävlingar. Jätte roligt!


Imorgon är det dag 3 på listan och då skriver jag om min favoritsyssla. Missa inte det!


Så fort jag har möjlighet ska jag ge beskedet till er om jag blir timoteij-skibenten eller inte.


Puss & ha en fortsatt härlig lördag! ♥ / Sara

Av Sara - 11 december 2010 13:36

Nu har jag precis varit ute med prinsessorna. Passade också på att städa buren, så nu är den ren och fin. Härligt! Innan det bakade jag pepparkakor med syster, vilket gick kanon bra :)


                Tack syster för den mysig bak-stunden ♥ Glöm inte att kika in hennes blogg, http://karinsvensson.bloggplatsen.se/ är adressen dit. För att komma till bloggen, klicka på länken och sedan på headern.


Nu ska jag svara på lite mejl och efter det ska jag äta lunch med syster.


Jag njuter av denna fina och lediga lördag, gör ni?


♥ / S

Av Sara - 11 december 2010 09:50

Godmorgon fina lördag! Hoppas att allt är bra med er och att eran lördag börjat på bästa sätt. Har precis ätit frukost, gjort iordning mig och varit ute hos Embla och Troja. Igår var jag i skövde tillsammans med mamma och syster. Direkt när jag kom hem kutade jag ner till tvn för att inte missa något av IDOL-finalen :) Det inte mycket bloggning igår, pga. att jag inte var hemma.


Men nu ska jag berätta om gårdag. Direkt när jag och syster kom hem från skolan, vid 14.10 åkte vi till skövde och Commerce.


Det blev en snabb mellis i bilen påväg till Skövde.


När vi väl var framme väntades shopping! Hittade alla mina julklappar, så nu är det klart. Skönt! Gillar inte att "julklapps-shoppa" in i det sista, några dagar före julafton. Vill vara ute i så god tid som möjligt och köpa någonting som jag verkligen vill köpa. I år var jag dock ute senare än vad jag varit tidigare, men, nu är allt är allt klart :)


              


 

Efter att vi kilat runt i massa affärer och hittat det vi letade efter inklusive en massa julklappar, stannade vi in på McDonald´s och åt.


Snabbt och enkelt innan det var dags att fara vidare igen.


Hade en riktigt mysig kväll med mamma och karin i fina skövde igår ♥ Jätte mysigt! Har ni förresten sett hur fint det är med alla lampor på torget? Så fint!


Nu till mina fynd :) Som sagt, alla julklappar blev köpta och dethär.


ljuslila linne, BikBok 29 kr (ord.pris 79 kr)


olivgrön tubhalsduk 149 kr BikBok, 2 betala för 1, så min kära syster fick också en helt gratis ♥


tights till jul/nyår med söta rosetter, H&M 79.50 kr


ram från Gallerix 35 kr, ska göra en super fin grej med ett kort med finaste tjejerna ♥ lovar att visa er när allt är klart!


bokstavs-stickers i silver-glitter, 35 kr, 4 blad med tecken. Också från Gallerix. Finns också i svart glitter och guldigt glitter.


hårnålar BikBok 19 kr, tag 2 betala för 1, så vi fick en likadan gratis :)


hårspännen H&M, 19.50 kr


Det var allt! Nu ska jag snart baka pepparkakor med syster, som fortfarande sover :) haha, min lilla sömtuta ♥ Idag blir det även burstäd, utelek med prinsessorna och så en långpromenad. Ikväll blir det mys!!


Ha en underbar lördag. Puss!



Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards