sarasvensson

Alla inlägg den 18 december 2010

Av Sara - 18 december 2010 17:26

    Vilken härlig dag vi haft. En ledig, skön och underbar lördag. Som en dag man önskat sig. Är tacksam för alla fina, lediga dagar jag får lite då och då. Vissa dagar blir det shopping med mamma och syster, andra dagar åker jag till min älskade, kära mormor och hälsar på och andra dagar, som idag, är jag bara hemma, njuter av den fina december-månaden och umgås med familjen och prinsessorna. Veckorna har rullat förbi och jag kan knappt förstå att det bara är 6 dagar kvar till julafton. Det går så fort. Helt plötsligt sitter man där vid julbordet med all läcker julmat, väntar på att öppna julklapparna och umgås med nära och kära. Vi längtar nog allihopa, efter julen. Att umgås med folk vi tycker om och ha det mysigt och trevligt.


Idag har jag haft en typiskt sådan dag. Jag har exempel vis ätit en god middag med min familj, haft det trevligt ute i snön med prinsessorna, njutit av den vackra vintern och tagit mig en skön promenad till skogen. Dagen har varit en lovely lördag! Har precis duschat och gjort iordning mig. Myskläderna är på och kvällen är på ingång. Ikväll blir det en mysig hemma-kväll framför tvn med massa gott, och så blir det den spännande finalen av "Robinson", som jag inte får missa. Gillar finaler :) Tycker det är så extremt spännande! Ska tända massvis med ljus, kura in mig en varm och mjuk filt och bara njuta! Puss och ha en underbar kväll ♥

Av Sara - 18 december 2010 15:57

Har precis kommit in från kyla och granar. Syster och jag tog oss en kort liten promenad till skogen. Jag gillar skogar! Det är en sådan frisk och härlig luft som är underbar och faktiskt väldigt nyttig att andas in. Dessutom så är det ju så fint.


     


Nu ska jag fortsätta njuta av denna fina lördag. Hoppas ni tänker göra detsamma. Ikväll blir det en mysig hemma-kväll framför tvn och massa gott, och så blir det finalen av "Robinson". Ska ni också se det?


♥ / S


Av Sara - 18 december 2010 14:05

 

Har precis varit ute och myst med prinsessorna. Idag blev det mycket lek och bus i snön. Prinsessrna tycker att snön är riktigt rolig, så idag var vi ute en lång stund och bara lekte och busade. Kunde inte låta bli att gosa och mysa med två snöiga prinsessor som ville gosa ner sig i famnen ♥ Vi testade en ny grej för i år, som vi faktiskt gjort förra året. En liten tränings-grej, skulle man kunna kalla det.


På framsidan här hemma, finns massor av stora snödrivor. Prinsessorna springer upp till toppen och sedan ner till marken igen. Det är en nyttig och bra tränings-form för magmusklerna, eftersom det är ganska jobbigt att springa upp och ner på dethär lilla viset, men mina prinsessor klarar det galant ♥


Både Embla och Troja var riktigt duktiga idag och såklart blev det en belöning, goda små äpplebitar. Efter att dom gjort någonting bra, ja, då blir det belöning. Då lär dom sig riktigt bra. I jackfickan har jag alltid med mig små godis-bitar, som jag kan ge till dom när vi är ute och leker och dom gör någonting bra.

Av Sara - 18 december 2010 13:01

Fortsatt glad lördag på er! Här hemma snöar det för fullt och alldeles strax ska vi bege oss ut för lek och stoj med prinsessorna. Älskar verkligen att inte ha några måsten och hinna med det som gillar att göra. För en liten stund sedan blev den en mysig fika med familjen i burspråket.


   

Syster och jag har slått in alla julklappar klart till kusinerna, som vi ska fira jul med på juldagen eller annandagen. Skönt att få allt klart, för nu är det bara 6 dagar kvar till julafton! I veckan kommer granen upp. Ser fram emot att klä den :)


Kommer ni ihåg denhär lilla dekorationen som jag fick med tl-klubbens julspecial för några dagar sedan?


Den har jag nu pysslat och grejat lite med och satt in en bild som jag gillar väldigt mycket. Hade inte så många bilder att välja mellan, eftersom det bara går med en väldigt liten. Ni ska få se :)


Nu ska jag hjälpa syster med att bära upp alla julklappar från källaren, där vi suttit och slått in. Sedan ska vi ut med prinsessorna och om ungefär en timme blir det middag. Puss!


            

             

Av Sara - 18 december 2010 11:09

  Här hemma snöar det för fullt och det ser ut att bli en vacker lördag. Om en liten liten stund ska syster och jag ut med prinsessorna i snön.


I eftermiddag blir det en lång och härlig långpromenad. Det ser jag fram emot :)


Vad ska ni hitta på idag, den fina lördag?


Kärlek / S

Av Sara - 18 december 2010 09:40

Några som alltid gör mig glad är mina älskade prinsessor, som förgyller mitt liv med massa glädje, kärlek och lycka. Jag är så tacksam och glad över att jag har dom! Det är världens bästa prinsessor! Att vara ute i snön och leka och busa med dom, det är riktig lycka för mig. Att få umgås med några som verkligen betyder riktigt mycket ♥ Mina prinsessor är det finaste jag har!


Några andra tjejer som betyder väldigt mycket för mig, är världens bästa Timoteij ♥ Att gilla deras musik är inte särkilt svårt, men när man fårr turen och äran att träffa dom 6 gånger vid olika tillfällen och sett vilka fina personer det är, ja, då kan man inget annat än älska dom! ♥ Dom är så snälla, glada och trevliga att man blir alldeles varm i hela kroppen. Jag blir alldeles lycklig när jag ser dom på scenen. Det är dethär dom vill syssla med och brinner för! Det är så mycket kärlek och glädje på scenen! Det är så otroligt häftigt att deras liv förändras över en natt, så dom slog igenom i melodifestivalen. Dom är så tacksamma för allt dom får uppleva och vara med om, och dom är så värda allt dethär! ♥


En pryl som gör mig riktigt glad är min gitarr. Att sitta och spela, nynna på goa låtar och njuta av spelandet och musiken, är någonting som gör mig riktigt riktigt glad. Det är så roligt att spela!


Det sista jag tänkte berätta om, det är er! Ni gör mig så otroligt glad genom era besök och inte minst era fina kommentarer som jag blir alldels lycklig och varm i hela kroppen av! ♥ Jag trodde verkligen inte att jag skulle få världens bästa läsare, när jag började blogga för ungefär två år sedan, men det har jag fått! ♥ Tack alla ni som hör av er och följer mig här i bloggen! ♥ Ni är underbara!

Av Sara - 18 december 2010 09:00

Godmorgon på er! Hoppas att eran helg har börjat på bästa sätt. Här hemma blåser det och snöar. Det är en behaglig kyla, inte för kallt och inte för varmt heller, för den delen, utan såpass kyligt att man tycker det är skönt att vara ute. Min morgon har börjat riktigt mysig. Vaknade dock rätt tidigt, vid sju-tiden. Åt sedan en god frukost med mamma, tände massa ljus och myste.


     

Efter frukosten kilade jag ut till prinsessorna och gav dom mat och vatten. Möttes av två spralliga små tjejer, som jag blir så otroligt glad av ♥ Mina prinsessor är världens bästa! Det är så svårt att fota dom på morgonen. Då är dom hungriga, spralliga och vill inte sitta still :) Så fort jag kan ska jag dock ta och fota lite nytt. Känns som jag behöver lite nya prinsess-bilder här i bloggen:)


Om några dagar kommer julgranen in och den ska kläs riktigt fin. Passade på att sätta i vit sytråd i dom nya julgrans-kulorna i vitt och silver. Kommer från Åhléns och kostade bara 15 kronor på förra årets jul-rea efter jul. Kommer passa våran gran perfekt i år.


 

Nu ska jag fixa lite här på datorn och kolla mejlen. Så fort Karin vaknat, ska vi ut en stund med prinsessorna i snön.


Önskar er en riktigt fin lördag! ♥ Vi hörs snart, Puss!


P.S Senare kommer dag 6 av listan, vad som gör mig glad D.S

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards