sarasvensson

Alla inlägg den 29 december 2010

Av Sara - 29 december 2010 21:11

              

Har myst framför tvn med familjen, filtar, julgodis och tända ljus. Har med andra ord haft en mysig onsdags-kväll. Hoppas att ni också haft det. Idag har jag haft en såndär dag då jag tagit det lungt, men ändå hunnit med otroligt mycket. Sådanna dagar gillar jag verkligen. Sovmorgon, lunch i stan, städ av rummet och prinsessornas bur, ommålning av naglarna. Gillar att hinna med mycket, men ändå ta det lungt, och nu när man har lov, så vill man inte ha så många måsten. Vissa dagar bestämmer jag mig för att inte ha någonting att göra, bara ta det lungt, vila mig, göra sådanna saker som jag annars inte hinner med, göra saker som jag tycker om och pyssla om mig själv, och vissa dagar skriver jag upp en massa saker jag måste hinna med. Hur har eran onsdag varit? Har ni tagit det lungt, hunnit med en massa saker eller vad har ni pysslat med? Imorgon vid lunch-tid kommer nyårs-gästerna och stannar tills på lördag, så imorgon tills på lördag stänger jag bloggen för ett litet nyårs-uppehåll. Hinner med några inlägg imorgon, eftersom gästerna inte kommer förrän klockan två, så glöm inte att kika in :)


Innan jag tackar för idag, så måste jag bara visa er en otroligt fin väska som finns på H&M och som jag bara måste köpa!! :) Dethär är verkligen en riktig "sara-väska". Vad tycker ni, visst är den helt underbar?


                  

                     249 kronor på H&M, finns också i svart modell.

Har faktiskt presenkort på H&M, så det passar ju verkligen bra :) Ska till mormor efter nyår och sova där med syster i några dagar, så då får jag kila in på H&M och kolla på väskan :)

Nu tackar jag för idag och så hörs vi imorgon igen! Hoppas att ni haft en toppen-onsdag! Sov gott och dröm om allt det vackra! Puss!

Av Sara - 29 december 2010 17:09

Hoppas att ni har en riktigt mysig onsdag. Jag har haft jätte mycket att göra idag, så någon tid att blogga har tyvärr inte riktigt funnits, men som jag alltid lovar, här kommer min onsdag i ett riktigt långt sara-inlägg :)

Passade på att ta mig en skön sovmorgon idag, ända till klockan tio. Skönt! Efter att syster och jag vaknat, blev det en lätt frukost och sedan lite fix här hemma. Vid kvart över elva, kom pappa och hämtade upp oss. Vi åkte in till stan och åt en god lunch på Gondolino.


               

                 jeanstights H&M, linne H&M, blus H&M och tubhalsduk Lindex


Efter den goda lunchen, gjorde vi sedan några ärenden i stan, innan det var dags att bli hemsjutsad igen. Syster och jag har tagit oss en riktigt skön slappar-dag, men faktiskt hunnit med riktigt mycket, vilket är härligt. Efter att vi kommit hem igen var vi ute en stund med prinsessorna i snön. Jag fotade syster och prinsessorna och så passade vi också på att städa buren, medans prinsessorna fick busa och leka i snön.


Efter bus och lek ute med prinsessorna, var det dags för städ av mitt rum. Imorgon kommer nyårsgästerna hit, så jag har städat riktigt ordentligt, plockat undan, dammsugit, sorterat och gjort det riktigt riktigt fint :)


             

             

             

              

             

 

Efter städning av rummet, hjälpte jag syster och målade om hennes naglas i en röd fin färg. Efter att det var gjort, målade jag även om mina egna i en ljuslila färg med en nyans av grått. Åh, vad jag gillar denhär färgen! Köpte den i somras på Coop för 25 kronor, och har använt den riktigt mycket. Det är nog så att det är det nagellacket jag använt allra mest. Färgen är så fin, penseln lätt att måla med, det blir en vacker, slät yta och aldrig några klumpar.


  Fint va? Gillar ljusa, fina färger. Detta är mitt absoluta favorit-lack, och efter detta kommer ett rosa från H&M, som jag också köpte i somras. Färgen är så himla fin, lite tuggumi-rosa inspererat, riktigt fint och passar utmärkt på sommaren! 


Innan jag skriver klart dethär inlägget, måste jag bara tipsa om en ansiktskräm som jag just nu använder. Kommer från KICKS och är av märket LUMENE. Återfuktande kräm och tro det eller ej, huden blir faktiskt finare när man använt krämen. En liten extra lyster, rekomenderas starkt!



Hoppas att ni har en riktigt riktigt mysig december-dag. Snart är detta året slut, men vad säger ni, visst är vi nöjda med året? Jag tycker det har hänt en massa roliga saker, som jag tänkt berätta om i ett annat inlägg.


Vi hörs lite senare igen, KÄRLEK / Sara ♥

Av Sara - 29 december 2010 13:06

                 

                                blommig blus H&M, tubhalsduk Lindex


Har precis kommit hem från stan. Pappa kom hem och hämtade upp mig och syster vid kvart över elva och så åkte vi in till stan och åt lunch. Mysigt! Det blev en god pizza på Gondolini. Mycket gott! Tog mig en sovmorgon idag till 10, skönt! Idag ska rummet städas och även prinsessornas bur och så ska naglarna målas om. Och lite senare idag ska jag också ut på en långpromenad med syster. Mycket att göra, önskar er en toppen-onsdag! Puss!!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards