sarasvensson

Direktlänk till inlägg 29 december 2010

min onsdag, 29/12

Av Sara - 29 december 2010 17:09

Hoppas att ni har en riktigt mysig onsdag. Jag har haft jätte mycket att göra idag, så någon tid att blogga har tyvärr inte riktigt funnits, men som jag alltid lovar, här kommer min onsdag i ett riktigt långt sara-inlägg :)

Passade på att ta mig en skön sovmorgon idag, ända till klockan tio. Skönt! Efter att syster och jag vaknat, blev det en lätt frukost och sedan lite fix här hemma. Vid kvart över elva, kom pappa och hämtade upp oss. Vi åkte in till stan och åt en god lunch på Gondolino.


               

                 jeanstights H&M, linne H&M, blus H&M och tubhalsduk Lindex


Efter den goda lunchen, gjorde vi sedan några ärenden i stan, innan det var dags att bli hemsjutsad igen. Syster och jag har tagit oss en riktigt skön slappar-dag, men faktiskt hunnit med riktigt mycket, vilket är härligt. Efter att vi kommit hem igen var vi ute en stund med prinsessorna i snön. Jag fotade syster och prinsessorna och så passade vi också på att städa buren, medans prinsessorna fick busa och leka i snön.


Efter bus och lek ute med prinsessorna, var det dags för städ av mitt rum. Imorgon kommer nyårsgästerna hit, så jag har städat riktigt ordentligt, plockat undan, dammsugit, sorterat och gjort det riktigt riktigt fint :)


             

             

             

              

             

 

Efter städning av rummet, hjälpte jag syster och målade om hennes naglas i en röd fin färg. Efter att det var gjort, målade jag även om mina egna i en ljuslila färg med en nyans av grått. Åh, vad jag gillar denhär färgen! Köpte den i somras på Coop för 25 kronor, och har använt den riktigt mycket. Det är nog så att det är det nagellacket jag använt allra mest. Färgen är så fin, penseln lätt att måla med, det blir en vacker, slät yta och aldrig några klumpar.


  Fint va? Gillar ljusa, fina färger. Detta är mitt absoluta favorit-lack, och efter detta kommer ett rosa från H&M, som jag också köpte i somras. Färgen är så himla fin, lite tuggumi-rosa inspererat, riktigt fint och passar utmärkt på sommaren! 


Innan jag skriver klart dethär inlägget, måste jag bara tipsa om en ansiktskräm som jag just nu använder. Kommer från KICKS och är av märket LUMENE. Återfuktande kräm och tro det eller ej, huden blir faktiskt finare när man använt krämen. En liten extra lyster, rekomenderas starkt!



Hoppas att ni har en riktigt riktigt mysig december-dag. Snart är detta året slut, men vad säger ni, visst är vi nöjda med året? Jag tycker det har hänt en massa roliga saker, som jag tänkt berätta om i ett annat inlägg.


Vi hörs lite senare igen, KÄRLEK / Sara ♥

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 5 november 2012 17:03


  Vill påminna er om att jag inte bloggar här längre, som ni kanske redan har märkt ;) Devote gällde ett tag men inte längre. Nu hittar ni mig på www.blomstersara.blogg.se Där skriver jag om allt mellan himmel och jord, men framför allt om...

Av Sara - 8 augusti 2012 13:01


  Nu lämnar jag bloggplatsen för att börja blogga på devote!! Känns faktiskt helt rätt. Har ända haft den här bloggen i väldigt många år och det har varit otroligt roligt att blogga här. Men nu vill jag ha en liten förändring vad det gäller blogga...

OS

Av Sara - 7 augusti 2012 15:41

Sitter i soffan framför tvn och tittar på OS. Tycker faktiskt att det börjar bli riktigt kul nu!! Spännande och roligt att se alla duktiga idrottare:) Innan det såg jag på filmen "Fyra år till". Svensk komendi, helt okej faktiskt:) Det är så tråkigt ...

Av Sara - 7 augusti 2012 12:12


Hej allihopa!! Sorry för dålig uppdatering, men jag känner att jag inte har något speciellt kul att blogga om just nu. Är hemma och tar det lungt, så himla skönt att bara vara ibland. Imorgon eller på torsdag åker jag troligtvis till Lidköping och st...

Av Sara - 5 augusti 2012 17:45


Kör en powerwalk på 5 km varje dag nu. Fredag, lördag och även idag söndag!! Känns så himla gött efteråt, och det är alltid skönt att förbränna lite. Jag och syster tar mopparna upp till berget här i Falköping och går en slinga i skogen. Underbart!! ...

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards