sarasvensson

Alla inlägg den 19 december 2010

Av Sara - 19 december 2010 18:05

     Vilken otroligt mysig dag vi haft! Tog mig en skön sovmorgon till halv tio. Riktigt skönt att sova ut, med tanke på att jag vaknade halv sju igår. Åt en god frukost och tände det fjärde ljuset. Mysigt! Snön har fart omrking här hemma idag och det gör det fortfarande. Tittar man ut genom fönstret så ser man vassa vackert. Ljusslingor som lyser på terraserna, julstjärnor och adventsljustakar i fönstrena och en massa vit fin snö. Vacker syn! Kan knappt tro det, men det är bara 5 dagar kvar till julafton! I år kommer det iallafall att bli en riktigt fin, vitt jul, med tanke på att kylan och snön kommer så tidigt i år. Hur var det, hade vi ens någon centimeter snö förra julen?


Nu till dagen. Denna söndag har rullat på bra och jag har inte haft några måsten, vilket är så oerhört skönt! Kommer ihåg när jag satt varenda helg och pluggade, hann med något blogginlägg då och då, men jag hade ingen direkt "fritid" att göra vad jag ville, utan det var ständigt en massa plugg...skönt att slippa det :) Prinsessorna fick komma ut en stund i snön och så blev det en god middag med familjen. Nu i eftermiddag var mamma i stan och då blev det en mysig och god fjärde advents-fika med pappa och syster. Mysigt!


Ikväll blir det mys framför tvn och massa tända ljus. Då blir det även "Vem kan slå Filip & Fredrik?". Underbart program! Har ni förresten sett att det är en ny fråga i omörstningen? Var med och rösta :)


I inlägget nedan finns massa julklappstips, som ni kan ta del utav :)


PUSS!

Av Sara - 19 december 2010 16:56

                

Jag tror ni redan vet vad som är min favorit-musik :) Jo, timoteijs låtar såklart. Man blir så oerhört glad utav tjejernas musik. Man vill sjunga och dansa med, och det är väl ett bra tecken på att det är bra musik och att det är musik man blir glad av? Timoteijs låtar är otroligt bra och tjejerna både sjunger och spelar dom så bra. Deras röster och stämmor passar perfekt i låtarna och ja, det är riktiga toppen-låtar :) Och vet ni vad? Tjejerna planerar att släppa sin andra platta i vår!!! Gissa om jag är glad? :)


Timoteij spelar en blandning av modern musik blandat med folkmusik och lite etno. Älskar verkligen blandningen! Det passar så bra ihop med gitarren, dragsplet, fiolen och flöjten.


                    

Albumsomslaget till plattan "Längtan", som släpptes efter att tjejerna varit med i melodifestivalen.


                           


Nu till lite annan musik, förutom timoteij-musik som är min absoluta favorit-musik. Nu till lite radiomusik. Mix Megapol och Rix Fm är sådanna kanaler som jag gillar att lyssna på lite då och då. Gillar att lyssna på de senaste hiten med dom senaste artisterna.


Imorgon, dag 8, foton.

Av Sara - 19 december 2010 15:50

 

till lillasyster: sminkväska/neccesär, 39.50 H&M


 

till storasyster: puder och puderborste, 59.50 H&M


 

till mamma: ljuslykta, 99 kr Indiska


 

till mormor/farmor: godisskål, 99 kr Indiska


 

till moster/faster: recept-böcker "läckerheter". 98 kr/st Lagerhaus

massor av olika titlar


 

till lillebror: sparbössa i form av en chokladkaka, 99 kr Lagerhaus


 

till tjejkompisen: armband, 69.50 H&M, finns även i guld.


 

till pappa/morbror/farbror: boken "99 uppfinningar", 96 kr Lagerhaus


 

till lillebror: boken "Pek-Elvis", 99 kr Lagerhaus


Mer julklappstips hittar ni på:


www.hittajulklappar.se

www.roligajulklappstips.se

www.jultips.nu


Lycka till!

Av Sara - 19 december 2010 15:47

Har precis bakat julgodis med syster. Ett enkelt och riktigt mumsigt julgodis. Testa ni med! Receptet lägger syster ut på sin blogg så fort hon kan, http://karinsvensson.bloggplatsen.se/


    Visst set det gott ut? Superenkelt och supergott. Puffat ris med choklat är namnet på godiset :)


Nu ska jag fixa lite julklapps-tips åt er, så det kommer snart!


Hej så länge ♥

Av Sara - 19 december 2010 15:21

Har precis avnjutit en ljuvligt god fjärde advents-fika med pappa och syster. Nybakade bullar, som mamma gjort idag och så pepparkakor. Till detta, massvis med ljus tända. Och det viktigaste av allt, advents-ljusen :)


   

Innan fikat var jag ute och lekte med prinsessorna i snön. Här hemma har det snöat hela dagen och nu vräker nästan snön ner :) Mysigt! Innan det blev det middag med familjen. Schnitzel med potatis och rosépepparsås. Mmmm!


Nu ska jag fortsätta njuta av denna fina, fjärde advent.


Dags för julgodisbak med syster!


P.S senare kommer lite julklappstips D.S


KÄRLEK / S

Av Sara - 19 december 2010 11:09

Nu ska ni få se vad det är jag ska ha på mig på jul och nyår. I år var jag ute i god tid, för att hitta någonting som jag verkligen ville ha på mig. Skönt att inte vara ute nu i julklappsstressen och leta och leta och leta. Är riktigt nöjd med outfiten, både vad det gäller kläder och smycken. Det blir en svart skinnkjol från H&M, spets-topp från Vero Moda, halsband från gina tricot och armband från H&M.


              

Mina fina smycken! halsband från ginatricot, vitt pärlarmband från Ur&Penn och de andra silvriga armbanden från H&M, samt rosettarmband från H&M, som också finns i svart. Gillar att mixa och matcha med armband.


Kommer ni ihåg tightsen jag nyss köpte på H&M? Har lite olika att välja mellan, antingen hela svarta eller dom vita med dom svarta rosetterna.


               

Vad jag kommer att ha för örhängen, har jag ännu inte bestämt, men jag har några favoriter som jag väljer mellan. Har en hel del, så jag ska nog allt kunna ta fram ett par som passar bra :)


Tack Maja för den fina kommentaren och tack till dig, Julia för tipset. Ska försöka fixa fram lite julklapps-tips och även bilder från när jag slår in julklappar och hur dom blev.


Puss!

Av Sara - 19 december 2010 10:38

Eller godförmiddag kanske jag ska säga :) Har haft en riktigt mysig fjärde advents-morgon. Sovmorgon till halv tio och en god frukost. Har precis gjort iordning mig och varit ute hos prinsessorna, som även idag är på ett strålande och glatt humör. Jag har också provat min jul & nyårs-outfit som jag är så extremt nöjd med! Visar er om en stund. Ha en fin söndag och en mysig fjärde advent. Puss!


       

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards