sarasvensson

Alla inlägg den 10 september 2010

Av Sara - 10 september 2010 21:21

Hej, fina ni!! Har precis kommit upp från tvn efter att sett "Idol" med familjen. Det blev en riktigt mysig kväll! Imorgon ska jag vara hemma och ta det lungt, städa rummet, plugga och vara ute i trädgården med mina älskade och njuta av hösten ♥


Hoppas att ni har en fin fredags-kväll.


Hörs imorn!!


Puss ♥

Av Sara - 10 september 2010 16:57

    Shit, vilken dag! Är såå trött. Dagen har gått i ett, men som tur var slutade jag tidigt idag. Skönt! Nu, äntligen är det helg ♥

Av Sara - 10 september 2010 16:52

 

Såhär såg syster och jag ut när vi var med madde och ellinore i stallet för några dagar sedan. Riktigt kul och madde, du var jätte duktig!

Av Sara - 10 september 2010 16:14

 


Ännu en "läsar dagens". Fortsätt skicka in!


Denna bild är inskickad av Sanna.


Jeansshorts-Zara

Tröja-New Look i England.


Tack för bilden, Sanna! ♥

Av Sara - 10 september 2010 16:11

Har precis varit ute med Embla och Troja. Tjejerna fick vara ute i hagen, samtidigt som jag städade buren och fixade med annat. När det var dags att komma in igen, passade jag på att borsta deras pälsar och så fick dom två vindruvor var. Flyttade också deras hage till nytt friskt gräs och fixade med det.


Kramar ♥

Av Sara - 10 september 2010 15:10

Hej på er!! Tänkte bjuda er på ett ljuvlig recept, nu när det är helg och allt ♥ Alldeles nyss bakade jag en super god blåbärspaj som ni bara MÅSTE testa. Jag lovar, ni kommer älska den! Har testat lite olika blåbärspajer, men detta är min absoluta favorit, - den enkla, men ack så goda smulpajen.


Här kommer receptet.


Ingredienser du behöver:


till smuldegen: ½ dl vetemjöl, 2 tsk socker och 50 g margarin

till fyllningen: bär/frukt, 2 msk socker och ½ msk potatismjöl


Gör såhär: Sätt ugnen på 225 grader. Smörj sedan en ugnssäker form. Lägg mjöl, havregryn, socker och margarin i en skål. Fördela margarinet med händerna eller med en gaffel, så att det blir en grynig massa. Lägg bären/frukten i formen och strö sedan över sockret och potatismjölet. Ström över smuldegen över fyllningen och ställ sedan formen mitt i ugnen.


 

Snart kommer "läsar dagens". Missa inte det!


Puss ♥

Av Sara - 10 september 2010 11:16

 

Hann inte blogga imorses, för vi hade skolfoto på morgonen. Nu hinner jag iallafall med ett inlägg innan nästan lektion börjar. Försov mig idag, dock inte så länge, vilket var tur. Syrran kom och väckte mig kvart över sju. Åt en snabb frukost och kilade sedan ut till Embla och Troja. Efter det fixade jag mig inför skolfotot. No-lektion direkt på morgonen och på slutet av lektionen var det dags för foto. Nu har jag precis kommit hem från svenskan och ska snart på lunch med syster.


Bara två lektioner kvar på dagen, slöjd och so. Sen är det helg!!! ♥ I eftermiddag ska jag baka en ljuvlig blåbärspaj och bjuda er på reseptet :) På kommer även "läsar dagens", som jag tyvärr inte hann med igår.


Hörs sen!


Kärlek ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards