sarasvensson

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Sara - 4 oktober 2011 18:24

Hej, finaste ni! Hur har ni det? ♥ Jag har det jättebra!! Livet är så underbart just nu, och jag njuter verkligen av att jobba på Interflora. Det är så himla roligt, och jag känner verkligen att det är just DET jag vill göra i framtiden. Att arbeta som florist! Det är ju liksom stora drömmen, och jag har bestämt mig för, sedan länge, att följa den ♥ Känns fint att kunna göra det! Idag har jag haft en mycket bra dag i butiken! Kunde åka sena bussen idag, vilket är skönt då jag fick sova lite längre imorses. Jag var framme i Skara kvart i tio, och har ju inte alls långt att gå från busstationen till Interflora, så jag var där lite innan tio. När jag kom så blev det mysig fika med duktiga Malin! Sprang över till Pressbyrån och köpte två stora kanelbullar, eftersom det är kanelbullens dag idag:) Mums! På förmiddagen satte jag upp alla Interflora-flaggor längs husväggen, precis utanför, och så ställde jag ut alla höstnyheter, som varit inne under natten.


Vackra rosor i vårt snittbloms-skåp!


Idag blev det lite av en "snitt-dag". Igår kom alla nya snittblommor in till butiken, så idag var det dags att göra iordning dom! Dom står ju i ett kylrum under natten då leveransen kommit in, så sen på förmiddagen är det dags att börja snitta! Malin lärde mig hur man gjorde igår, och jag har redan lärt mig jättebra! Jag har snittat alla snittblommor, förutom rosorna, som Malin tog. De är väldigt svåra att snitta, eftersom stjälkarna är såpass hårda.


Här kommer massa bilder från när jag snittade...



 


 

        


   

 

Här står jag och jobbar!!! :)


   

 


   

 

 

 

 

 

Oj, vad mycket bilder det blev!!:) Som ni ser på bilderna, så gjorde jag snittbuketterna runda, eftersom det då blir mycket lättare att ta en blomma från snittskåpet, när man ska binda en bukett. Ställer man blommorna helt upp och ner, så kommer de att trassla sig, så det bästa är att binda buketten rund! Samtidigt som jag snittade, så passade jag också på att byta vatten i vaserna och sen ställa in i skåpet.


På eftermiddagen fick jag göra ännu fler planteringar! Små, söta planteringar:) Jag använde mig utav krukor i butiken plus lite annat smått och gott. Jag tycker det är så kul att göra små planteringar! Och efter att dem var klara, så var det dags att ställa ut dem i butiken!


6 st planteringar i medelstor kruka.


Och 2 större!


Höstig plantering! Kostar 159 kr.


Har också fått en skylt! Storms Interflora praktikant :) Så nu vet kunderna vem jag är! Förklädet som det står Interflora på + skylten har jag på mig varje arbetsdag!


Imorgon, ännu en dag på Interflora! Känns kul med arbetslivet, och det är så spännande att testa på det! Och dessutom så har jag hur KUL som helst i butiken!! Imorgon ska syster, bror och jag gå ut och luncha i Skara :) Det blir mysigt!! STOR kram ♥ Hörs imorgon!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards