sarasvensson

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Sara - 7 oktober 2011 22:14

Godkväll, kära ni!!:) Hoppas att ni har en fin fredag! Idag har jag verkligen haft supermycket att göra, och eftersom att jag jobbade till 17, och sen var bussen hemma vid 18, så har jag inte hunnit med att blogga tidigare idag! Dagen på Interflora har varit helt underbar! Vid 10-tiden när jag kom, så bar jag och Malin ut alla höstnyheter, och gjorde iordning utomhus. Det är SÅÅ himla fint!! På förmiddagen blev det massa fix i butiken. Jag gjorde iordning massor, så att det skulle se fint och fräscht ut! Jag gjorde även en enkel orkidéplantering! Vi har ju ett binderi/planterings-rum och ett dekorationsrum på Interflora:)


VACKRA orkidér som vi fått in!!


Till planteringarna så använde jag orkidéjord, dvs. vanlig jord blandat med bark. Till det, genomskilniga krukor och lila dekorartionspinnar! Strödde över lite vit glassten också:)


Jag fick också vara med och se hur det går till, när Interflora köper in blommor och växter till butiken. Spännande och riktigt roligt att få vara med och se!! Det kommer en stor lastbil med en massa växter och blommor, och sen är det fritt för Interflora-personalen att välja ut vad de vill köpa.


Idag gjorde jag även små söta mosshjärtan! En storlek större än den som jag gjorde igår:) Jag håller dock för mig själv hur de ser ut:) Hemlisar!! Idag vattnade jag också igenom butikens alla blommor och krukväxter, vilket verkligen behövs, och väldigt ofta också!! Jag gjorde ju det i måndags, men idag, fredag, var det alltså dags igen!!! Jag har också fått hjälpa till och ta kunder i te & kaffe-butiken, vilket är superroligt!! Innan lunch fick jag också välja ut "höstiga" blommor från snittskåpet, och band sedan en höstig bukett som var en beställning! KUL!


Dessa blommor valde jag till den lilla höstiga buketten!! Körde på rött och orange:)


Färdigt! 


På eftermiddagen, ungefär en halvtimme innan jag skulle gå till bussen, så säjer Malin helt plötsligt till mig att jag själv ska välja ut valfria snittblommor i vilka färger jag vill, för ungefär 180 kr! Jag trodde ju såklart att det var en beställning, som jag själv fick vara med och beställa hur den skulle se ut. Jag fick sedan binda buketten och fixa iordning den, och sen visar Malin mig dessutom ett litet kuvert som som ligga i buketten. Jag får slå in och greja! Superroligt!!


Och vet ni vad?? Buketten var till mig!! Jag fick den, innan jag skulle gå till bussen vid 17-tiden, av Malin! Jag fick alltså göra en alldeles egen bukett, som sedan blev min!! TACK!! ♥


 

 

 

Jag gjorde en runt bukett i lila, rosa och vitt. Och sen satte jag ormbunkar runt om:) Är supernöjd, tycker den blev jättefin!! Och TÄNK att jag faktiskt fick den, en bukett som jag själv gjort!!!:)


 

Supergulligt kort från Interflora-personalen!!!


TUSEN TACK till Malin och Jannice på Interflora, för en underbar praktikvecka!! Jag har lärt mig massor, och är så GLAD över att jag fått göra praktik hos er!! Jag har fått en massa nya kunskaper inom floristyrket, som känns fint att ta med sig till floristlinjen på gymnasiet. TACK!!!!


Jag köpte lite ärenden också, från Interflora butiken, men vet ni vad?? Det är också hemligt!!!:) Nu ska jag se den spännande utröstningen av idol!! Har redan missat några minuter....Ha det gott, så hörs vi imorgon!! Ska till Skara med syrran, fika och kika i butiker, så jag hinner nog inte blogga så mycket, men minst ett inlägg ska ni iallafall få!! :)


Sen var jag med om någonting alldeles UNDERBART idag också, som jag lovar att berätta mer om!! ♥


KRAMAR!!

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards