sarasvensson

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Sara - 26 oktober 2011 16:31

Hej alla fina!! Hur har ni det?? Jag har det finfint! Idag är det dock väldigt tråkigt väder, vilket är så himla trist...Det har blåst och varit jättekallt hela dagen, och nu i eftermiddags när jag skulle gå hem från skolan, så började det ju såklart att regna. Så nu håller jag tummarna för att vädret blir bättre :) Skulle vara gött om det blev det nu till helgen, så att man kan vara ute mycket!! Idag har det varit ännu en elevens val-dag! Jag hinner med så himla mycket, och gjorde verkligen rätt val när jag valde just kärnämnesfördjupning. Jag jobbar ju som sagt mest med engelska, men jag hinner även med en massa annat, som att plugga till exempel! Har gjort både so och no idag, och pluggat till läxor och prov som vi har eftet höstlovet. Skönt att beta av det nu, så slipper man sitta med det på lovet, då man ska vara ledig.


När jag kom hem från skolan, så gjorde syster yster supergoda smörgåsar!! Och inte vilka smörgåsar som helst, utan toast :) Vi har en smörgåsgrill, som är så jäkla bra, så det använder vi oss utan!! Det blir så gott, riktigt nice :) Och det blir ju mer mättsamt, än om man skulle äta "vanliga" smörgåsar, som toast kan jag verkligen rekommenderar!! Kör själv med smör, skinka och massor av ost :) MUMS!


 

Bild från sommaren på Gotland!! Saknar ♥ Jag och syster på bilden!!


Eftermiddagen har spenderats med en massa teoriplugg till mopedkörkortet, som jag ska skriva i nästa vecka! Känns gött att hinna med lite varje dag nu, när man ändå inte har så mycket annat skolplugg att göra :) Skulle gärna tagit en lång och skön promenad nu, men det lockar inte så vidare mycket när det ser ut som det gör utanför fönstret....:( Suck. Imorgon är det mycket kul som händer!! Först sista elevens val-dagen i skolan, och sen öppet hus på Katedralskolan i Skara efter det!! KUL att det börjar komma igång med sånt nu...!!! Jag har verkligen längtat efter att få besöka Skaraborgs alla gymnasieskolor, så jag är glad över att det äntligen är dags :) Först ut: Katedralskolan, Skara, som vi alltså besöker imorgon :)


Halsen känns mycket bättre idag!! SKÖNT. Jag är bara jättesnuvig, men det är bara bra!! På fredag är det nämligen betygssimning på idrotten, vilket jag såklart inte vill missa. Jag tycker det är så kul att simma!! Älskar det :) Hoppas att ni har en fin onsdag!! Redan torsdag imorgon....!! Helgen närmar sig....!!!! Gött :) KRAM på er ♥


Av Sara - 26 oktober 2011 07:45

Godmorgon, godmorgon :) Har ni sovit gott?? Hoppas det!! Först vill jag bara tacka världens finaste Julia för superfina kommentarer!! De går som vanligt rakt in i hjärtat, där de sitter och värmer :) Du är så SÖT, Julia!! Tack ♥


Jag har precis gjort iordning mig, och innan det var jag ute hos Embla och Troja. Idag är det jättekallt och blåsigt!! Och jag som har lite ont i halsen har fått klä mig ordentligt. Skönt! Det blev en lång och mysig frukost tillsammans med syster idag. Jag älskar när man kan sitta tillsammans såväll på morgonen som på kvällen, och bara mysa och ha det gött :) Älskar det! Igår blev det en lugn kväll, med endast en massa vila. Gick och la mig tidigt, och sov som en stock hela natten, och vaknade bara någon enstaka gång. Nu har det börjat ljusna här i Gudhem, och snart är det dags att kila iväg till skolan!!


Vad duktig jag blivit på att blogga!!!! Haha :) Jag har ju annars inte hunnit med så mycket morgoninlägg och blogginlägg över huvudtaget, men nu har det helt plötsligt blivit jättemycket av sånt, vilket såklart är jätteroligt!! Hoppas ni gillar det ♥ Önskar er en underbar dag! Vi hörs i eftermiddag, Puss!!


 

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards