sarasvensson

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Sara - 6 oktober 2011 18:23

Hej på er! Hoppas att allt är bra ♥ Jag har det hur bra som helst! Jag är bara så himla glad och lycklig! Att vakna på morgonen, och veta att man ska tillbringa hela dagen med något som man tycker är kul är en underbar tanke! Och den känslan har jag haft nu hela veckan:) Så himla härligt! Som sagt, idag var det en ny och härlig dag på Interflora i Skara! Och många härliga kunder:) Lika kul varje gång! Jag måste bara först berätta om morgonen. Ojojoj! Regnet bara vräkte ner, och det var både blåsigt och kallt. Syster och jag skulle ju gå upp till busstationen, eftersom vi åker buss från Gudhem till Skara varje morgon och eftermiddag. Herregud, vad det regnade! Såklart både jag och syster helt genomblöta, men som tur är så torkade det ganska snabbt!! Skönt, för det är sannerligen inte speciellt roligt att gå runt i våta kläder en hel dag.


Jaja, nog om morgonen:) Jag började ju, precis som de andra dagarna, klockan tio idag. Att kliva in i butiken på morgonen gör mig så himla glad! Jag började med att ställa ut alla höstnyheter tillsammans med Malin, och efter det så var det dags att få uppgifter! Bland höstnyheterna så har vi planteringar med ljung, jätte FINA! Men ljungen har en tendens att torka kanske så snabbt, så idag planterade jag om och byttre ut ljungen till en ny! Det blev kanonbra:)


 

 

De här fina hjärtplanteringarna gjorde jag också! Hur fina som helst!!


På förmiddagen gjorde jag även iordning en beställning! Ett blomsterbud, som sedan skulle leveraras senare under dagen. Det är så himla roligt att göra beställningar!



Titta så fint! En vit orkidé, tillsammans med en grön växt och två små rosa blommor. Sen la jag över natursten, och strödde sedan över vit sten!


Jag måste bara visa er en UNDERBAR sorgbinderi som duktiga Malin gjorde idag!! Hon är såå duktig!!



 

VACKERT!! Och underbara, höstiga färger!!


På eftermiddagen var det dags att åka ut med lite bud! Jag går ju och levererar när det är nära, men när man måste ta sig med bil, så åkte idag jag och Jannice ut och levererade! Det är alltid lika kul att överaska folk med blommor och se hur otroligt glada dem blir:)


När vi var hemma från det, så passade jag på att ställa lite frågor till Jannice, som är butikschef och känner till det mesta. Innan VISA-praktiken så fick vi en SO-uppgift, som har med ekonomi att göra. Att ställa frågor och sen skriva rent! På eftermiddagen så hjälpte jag även till i te & kaffe-boden! Jag tror inte att jag har berättat det, men precis bredvid Interflora så har Jannice en egen te & kaffe-butik, där det säljs te, kaffe, choklad, marmelad mm. Jätte MYSIG butik!! Och hur fint som helst! Jannice jobbar inte så ofta praktiskt, då hon tills mesta del sitter och gör pappersarbete och även jobbar i sina andra butiker och företag, som hon äger, så det är mest jag och Malin! Så idag har jag alltså hjälpt till i kaffe & te-boden!! Verkligen jätteroligt!!



   

 

 


Jätte MYSIG och FIN butik!!!


Jag började med att göra fyra små paket med choklad! Jag gick själv välja ut vilka chokladbitar/praliner/kakor som jag skulle ha med, och sen använde jag kaffemaskinen (det röda på bilden ovan) och valde ut en kaffesort i 2,5 hg!


Två större paket med blandade produkter! Kaffe, marmelad, chokladklubba och chokladbitar.


Ett stort kaffepaket!! Med mugg, chokladbitar, ett svart och ett rött te, kaffe och skorpor.


På eftermiddagen så vattnade jag även igenom alla snittbloms-vaser i snittskåpet! Jag fyllde på ordentligt med vatten, så att det håller sig nu fredag plus helgen. Och som jag skrivit tidigare, så gäller det att sköta om materialet, dvs. blommorna, eftersom man som florist jobbar med levande material som måste skötas. Sen gjorde jag fyra planteringar lite snabbt på 20 minuter, ungefär, innan det var dags att gå till bussen!!


Höstplanteringar!!!



Mysiga Interflora-butiken!!


Det var min dag! Vad har ni haft för er idag?? :) Har ni gjort något roligt? Hoppas iallafall att ni mår bra, och att ni har haft en riktigt fin dag! För det är ni alla värda!! Imorgon är det sista praktikdagen på Interflora, och det känns så himla ledsamt!! Jag har verkligen fått en bra relation till underbara, härliga, duktiga Malin, som är hur BRA som helst! Hon har visat mig och gett mig en massa uppgifter, och lärt mig MASSOR, som känns bra att ta med sig till floristlinjen på gymnasiet. Men som sagt, en dag kvar!!!!:D Och det känns härligt!! Om det har kommit in mosshjärtan imorgon, så ska jag dekorera och göra dem fina!! :) KUL! Ha det fint, så hörs vi imorgon! ♥ KRAMAR!


Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards