sarasvensson

Alla inlägg den 25 oktober 2011

Av Sara - 25 oktober 2011 16:06

Hej vänner!! Hoppas att ni har en fin tisdag :) Vad har ni för er?? Idag hade jag min första elevens val-dag. Jag kommer att ha det nu både onsdag och torsdag också, vilket känns kul. Att ägna så mycket tid till något som man verkligen känner att man behöver är verkligen värdefullt, och det känns gott att man får den chansen ♥ Engelska jobbar jag mest med!! Men har även idag pluggat lite grann. Vi har ju inga läxor nu denhär veckan, SKÖNT, men till veckan efter lovet har vi en del, så det är rätt smart att plugga till det nu, så slipper man att göra läxor sen på höstlovet :) Då tycker jag bara att man ska vara ledig, och göra det som man själv vill!! Det är vi alla värda :) Idag är det fint väder här hemma i Gudhem! Ett riktigt härligt höstväder :) Solen skiner, men det är ändå sådär "härligt" kallt, precis som det ska vara på hösten.


Efter att skolan var slut, så tog syster och jag oss en promenad här i Gudhem, och passade också på att svänga förbi och hämta posten. Fick en supersöt tröja hemskickad till mig idag!! Haha, så himla gullig :) Jag ska fota av den lite senare, så ni kan få se :) Annars då? Är allt bra med er? Imorses när jag vaknade så kände jag av lite halsont...hatar verkligen att vara sjuk, och är inte alls det ofta! Men när jag väl är det så brukar jag vara det i flera dagar, vilket inte är roligt :( Så jag hopper innerligt nu att detta lilla halsskav inte ledig till någon förkylning!!!! För på fredag är det betygssimning på idrotten, och det vill jag ju vara med på, och veckan efter, dvs. på postlovet, så är det både teoriprov och Göteborg-resa för min del, och det vill jag ju självklart inte missa!! :)


      

Goaste Cecilia!! Hon är den absolut finaste och underbaraste tjejen som finns i hela världen!! Inte bara på utsidan, utan på insidan också. Det finns inte ord nog att beskriva hur mycket hon ger, och hur mycket hon betyder!!! Jag älskar henne så mycket, och hon har sagt till mig att hon uppskattar mig jättemycket och tycker mycket om mig :) Vi har träffats så många gånger nu, och det känns fint!! Hon är som en storasyster för mig


Jag är så himla trött efter en lång dag i skolan, så nu i eftermiddag tänkte jag bara vila mig!! På torsdag ska jag på öppet hus på Katedralskolan i Skara! Det är ju mycket sånt nu, eftersom vi väljer redan i februari :) Det känns härligt, för jag vet ju vad jag vill, men för vissa kanske det känns mindre bra, och som inte riktigt bestämt sig...och då är ju öppet hus en toppengrej! :) Man får se alla skolor, program, inriktningar och hela verksamheter igång!!


Har ni sett att bloggplatsen gjort mina bilder större?? GLAD Sara! I förra inlägget så var bilden i normalstorlek, men eftersom att bloggen är mycket större nu, så görs även alla mina bilder större :) Det har tagit lite tid, och de håller fortfarande på med det, men det kommer bli så bra sen när det blir klart!! :)


     

Bästa tjejerna i världen!! ♥♥♥♥ Bodil, Johanna, Elina, Cecilia!! Mina vackra änglar!! Och den 17 dec är det dags för Julkalas, och julträff med tjejerna :) Här hemma fixas det med julklappar, och en hel del är redan klart, men lite har jag kvar att fixa med, men det är bara kul, när man vet att de finaste människorna i världen ska få det :)


Ha en fortsatt underbar tisdag!! Varma kramar ♥

Av Sara - 25 oktober 2011 07:49

Hoppas att eran tisdag börjat på bästa sätt!! Här hemma har dagen börjat riktigt bra :) God frukost med bland annat varm choklad nu på morgonen...mums! Jag kände av lite halsont när jag vaknade, så det fick bli någonting varmt för halsen! Idag börjar ju elevens val, då jag enbart kommer jobba med svenska och engelska, mest engelska. Ser mina tre elevens val-dagar som en stor möjlighet att lära mig en massa saker!! Och det är ju alltid härligt :) Ellerhur??


Jag har precis gjort iordning mig, och innan det var jag ute hos Embla och Troja. GOA tjejerna!! När jag gick upp för ungefär en timma sedan, så var det hur mörkt som helst ut. Men det är så himla mysigt att precis ha kommit upp och sitta och äta frukost i det :) Jag älskar ju hösten, och jag älskar att det är mörkt ute på morgonen!


Men nu har det dock börjat ljusna...tur det, för snart kilar jag iväg till skolan!! Jag är ju väldigt mörkrädd av mig, så när jag ska gå någonstans, så får det gärna vara ljust :D Haha!! Ha en bra dag, så hörs vi i eftermiddag! ♥ Puss!


                            

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards