sarasvensson

Alla inlägg under december 2011

Av Sara - 11 december 2011 12:45

Hej! Hoppas att ni mår bra. Har ägnat förmiddagen åt att fixa hos prinsessorna. Eftersom det börjar bli riktigt ruggigt kallt nu, så ställde vi in buren i garaget idag, och gjorde det varmt och mysigt där. Vi har haft så flera år, att när det börjar bli minusgrader, så ställer vi alltid in buren i garaget under den kallaste delen av vintern. Dels så blir det så himla kallt för dom, men det största problemet är att vattnet fryser. Och eftersom både syrran och jag är i skolan hela dagarna, så blir det ju svårt för oss att ta oss hem och fixa det, och det är ju inte så himla bra för dom att vara utan vatten.


Idag skiner solen, och det är sådär vintrigt, isigt kallt som jag gillar. Jag tycker ändå det är synd att det inte är någon stö, så nu hoppas jag innerligt att det är vitt och fint på Julkalaset, som äger rum på torsdag nästa vecka. Det är så mycket kul som händer nu framöver! Imorgon är jag ju i skolan som vanligt, sen på tisdag är jag i Lidköping hela dagen tillsammans med en tjej i min parrallelklass. Vi ska vara med på Hantverksprogrammet inriktning florist på De la Gardie gymnasiet i Lidköping. På onsdag är jag i skolan igen, och sen på torsdag är det äntligen dags för Julkalset! Jag är ledig från de sista två lektionerna, så att jag hinner till backstage-träffen med tjejerna.


 

Mina vackra vita änglar, som jag älskar så mycket!! ♥♥♥♥


Puss!

Av Sara - 10 december 2011 18:36

Hallå! Har suttit ett tag nu och pluggat mopedteori. Det är mycket som ska sitta, men samtidigt är det här någonting jag väljer att göra, så det är bara att kämpa på! Ska snart hoppa in i duschen och sen ta på mig myskläderna, men innan det så ska jag ju visa er lite fler bilder på mina pumps! Har ju fått en del frågor om dom där skorna.


          

Visst är dom fina??? Älskar dom :D Klacken är 13 cm och platån är 2,5 cm. I och med platån så blir skorna väldigt mycket lättare att gå i. Mycket bättre än vassa, tunna silettklackar, om ni frågar mig. Dessa godingar finns att köpa på BikBok för 399 kr. Köpte ju mina i Göteborg när jag var där på höstlovet. Finns i grått, svart och cerise. Kanonfina!


Hoppas att ni har en underbar lördag, och att ni njuter av ledighet ♥


Stora kramar!!

Av Sara - 10 december 2011 15:03

           

Har slagit in massor med julklappar till familjen och kusinerna! Älskar att slå in paket, det är sååå himla roligt!! Vi har massor med papper i olika färger och mönster. Erfärgade och mönstrade. Kolla in pepparkaks-pappret här ovan! Hur snyggt?? :) Papper med små söta troll på och röda hjärtan. Massor med snören har vi också! Flest enfärgade i rött, vitt, svart, grönt, orange och brunt, men också ett svart snöre som det står "God Jul" på i silvrig text :) Superfint! På det stora bordet i vardagsrummet här hemma, har vi samlat allt material, som vi pysslar och dekorerar med. Julklappsettiketer, klisterstjärnor gjorda av presentsnöre, tejp, saxar, glittrigt och blankt rött snöre, röda klisterhjärtan, guldiga stjärnor och massa annat kul! Har ni kommit igång med julklappsinslagningen än??


Puss!

Av Sara - 10 december 2011 11:30

Godförmiddag, lördag, och GRATTIS till Amanda Fondell, som tog hem allt igår!! Tyckte finalen var helt magiskt....det är galet hur duktiga dom var!! Robin har ju världens största röst, men Amanda gör sin egen grej, och det tycker jag att hon ska få tillbaka för, så helt klart en värdig vinnare enligt mig. Men, vinnarlåten tyckte jag at Robin gjorde en aning bättre :) Vad tyckte ni?? Idag passade jag på att ta en lång och härlig sovmorgon. Känns gött att vara ledig och bara få vara hemma! Det är mycket kul som händer i den kommande veckan, men det berättar jag om imorgon tänkte jag :) Nu på förmiddagen har jag suttit och slått in julklappar till min familj! Älskar verkligen att slå in paket, det är sååå kul :D Så det har jag fixat och donat med!


 


Har fått flera frågor angående mina gråa pumps, som jag hade på min brors 20 års-kalas! Har tagit lite fler bilder på dom, så det visar jag om en stund.


LYCKA TILL bästa 9b, som har ett lag med i Lussenatta idag! Håller tummarna!


Ha en underbar dag ♥ KRAMAR!

Av Sara - 9 december 2011 21:37

Godkväll, raringar. Hoppas ni har det bra. Har tittat klart på IDOL, och väntar med spänning på resultatet som presenteras om drygt en timma. Och medans man väntar, så är det ju perfekt att sitta och blogga! Vem vinner tror ni?? Jag tror faktiskt att Amanda tar hem det, men jag hoppas på Robin:)Tyckte vinnarlåten var såååå himla bra!! GRYM....!!!


 

                                        Finalister!!

Av Sara - 9 december 2011 15:08

 

Såg ni dom här finingarna på tv igår?? Dom var ju med i "Jullotta på Liseberg", och jag dog ju nästan när dom klev in på scenen. För det första så är dom alltid så himla fina! Jamen, kolla bara bara bilden, HUR i hela friden kan man vara sådär vacker?! Sen är dom sååå himla goa mot varandra! Både på och bakom scenen. Och sen är dom huuur UNDERBARA som helst! Och så innerligt begåvade, så det är inte klokt! Man blir ju helt knäck när dom här änglarna kliver in på scenen, det blir bara FÖR mycket! För mig iallafall ♥ Jag kan inte med ord beskriva vilken stort plats dom här tjejerna har i mitt hjärta, hur mycket dom betyder för mig och himla mycket jag älskar dom.


Timoteij ♥♥♥♥

Av Sara - 9 december 2011 15:01

Hej på er! Hoppas att allt är bra. Sorry för dålig uppdatering, men jag har verkligen haft fullt upp i veckan....!! Det är så mycket i skolan just nu, eftersom det snart är jul och ledighet, så jag lägger i stort sett ner all min tid på det nu, och det ger det tyvärr resultat här i bloggen. Jag har inte varit inne på på bloggen på några dagar nu, så det är därför jag inte hunnit svara på era kommentarer. Tack för allt fina ni skriver, ni är underbara ♥ Idag har det varit en vanlig dag i skolan. Skrev ett nationellt i matte på sista lektionen! Kändes faktiskt riktigt bra. Har gjort flera nationella prov i matte, men det är några kvar. Har ni snö hos er?? Vi har haft det i några dagar, men helt plötsligt så börjar det att regna bort....what?? Blir ju galen på sånt där, nu är det vinter och det ska vara snö då också!!! Haha :) Hoppas innerligt att vårt fina vinterland som vi hade för några dagar sedan, snart snart kommer tillbaka :)


TÄNK, i nästa vecka får jag träffa finaste Timoteij igen!!! ♥ Ska bli såååå underbart, och jag längtar som en tok efter favoriterna nu!! Allt är i stort sett klart inför träffen och julkalaset. Har lite kvar att fixa med innan det är dags, men jag hinner förhoppningsvis det i helgen, så är det klart inför den kommande veckan. Har idag också slagit in julklapp till syster! :) Hoppas att ni mår bra, allihopa!! IDOL-final ikväll, vem vinner tror ni?? Puss ♥

Av Sara - 6 december 2011 07:54

Hallå! Och godmorgon på er :) Hoppas allt är bra! Igår fick vi äntligen den första stön, som stannade hos oss :) Hur underbart som helst! Så idag, den 6 december, är det vinterland utanför fönstret, lovely ♥ I eftermiddag tänkte jag att prinsessorna skulle få komma ut i koppel i trädgården, dom älskar snö! Och tyckte det var så himla kul förra vintern, då dom hoppade runt och skuttade i allt vitt :) Jag har precis gjort iordning mig för att snart gå iväg till skolan. En rolig dag är det idag :) Jag är väldigt hes, så jag tuggar lite halstabletter nu på morgonen, så ska det nog gå bra :) Ha en fin dag! Puss ♥

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards