sarasvensson

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Sara - 1 juni 2011 20:23

Syster och jag har varit ute på en lång och solig långpromenad. Det är så skönt nu när sommaren har kommit, och man kan vara ute och gå promenader sent på kvällarna, utan att frysa. Det är härligt, tycker jag! Solen skiner fortfarande och det är ett fantastiskt fint sommarväder. Jag bara njuter :) Här kommer ett gäng bilder från promenaden:


 

 

 

 

Passade på att fota ett par riktigt fina vita sirener. Här hemma har vi ju bara lila.


Söta hästar! Åh, vad jag tycker det är mysigt att bara gå till en sån här fin hästhage och titta på hästarna :)


 

Vi videobloggade en hel del också, så jag ska försöka hinna med att lägga upp en lite senare. Måste bara titta igenom alla först :) Nu har mamma och mormor precis kommit hem från semestern. Mamma har också fått min present nu, och hon blev jätte glad! :) Kul, va!? Hoppas att ni alla har det jätte bra ♥ Puss!

Av Sara - 1 juni 2011 16:47

Hej på er! Hoppas att ni mår bra Tänk att det redan är den första juni idag (!). Det är ju sommar! :) Och utöver sommarmånaden, så jag faktiskt flera bevis på att det är sommar, för idag har det varit helt underbart väder! Det är varit varmt och soligt, och man har sannerligen inte frysit, när man varit utomhus. Så himla härligt! Idag hade jag idrott direkt på morgonen inne i stan. Vi körde både fotboll och handboll, kul! Det gick faktiskt riktigt bra, dessutom :) Härligt! Resten av dagen var i Gudhem och hade vanliga lektioner. Matte, NO och Engelska. På matten gjorde vi bl.a ett test på en massa saker, som vi har jobbat med under terminen. På NO:n, så fick vi reda på hur det gick på vårat prov, som vi skrev för någon vecka sedan. Provet handlade om ljus. Jag fick VG (!). Helt sjukt! NO är sannerligen inte mitt ämne, så jag är ju såklart jätte glad över att det gick så himla bra! På svenskan var det diskutionsdags! Vi har nyligen läst ut boken "Sandor slash Ida", skriven av Sara Kadefors, så idag satt vi i smågrupper, och diskuterade boken.


Idag är det onsdag!, vilket innebär ledighet för min del. Jag är ledig fem dagar nu, och det jag verkligen att jag behöver. Det är mycket i skolan nu innan betygen ska sättas. Man vill presetera så bra som möjligt i alla ämnen och gör sitt yttersta. Nästa tisdag, om ungefär en vecka, så sättas betygen. Spännande! När syster och jag kom hem från skolan i eftermiddags, så gjorde vi iordning mellis, bestående av bl.a en smarrig smootihe, idag blev den gjord av hallon och mango :) Gott!


Mina amigurumi, som jag fick ta med mig hem idag. Visst blev den fin!? :) Jätte söt, tycker jag. Den har både varit lätt och svår att göra. Virkningen kämpade jag länge med!, innan det blev rätt;) Haha! Nejdå, när man väl hade kommit igång och gjort det allra första rätt, så lärde man sig ganska snabbt, själva tekniken och hur man skulle göra.

Den här presenten ska min mamma få idag. Hon har nämligen varit bortrest med mormor på semester i några dagar, och idag kommer dem hem. Min söta lilla amigurumi ska min mamma få i mors dags-present :) Eftersom vi inte hunnit fira henne så mycket, så blir det sånt idag istället :)

Idag är det verkligen hur underbart som helst här hemma!, och jag njuter av varje sekund ♥ Vädret är på topp och mina små prinsessor är fulla av energi...♥ Lycka!


Vackra sirener, som luktar så himmelskt gott!


Embla och Troja har precis fått komma ut i hagen. Så skönt för dem, nu när det är så himla fint och härligt väder! Fina prinsessorna mina:) Här syns Emblis.

Troja.


Idag har jag haft på mig min fina nyinköpta tröja från Cubus. Gillar den jätte mycket! Med fina ränder och trekvartärm. Jätte somrig och fin! Snyggt att ha ett vitt linne under. Kommer bli snyggt med jeansshorts, när det blir lite varmare.

Dagens armband! Jag har faktiskt fått det här armbandet från en tidning, som jag köpt för flera år sedan. Så fint tycker jag! Verkligen snyggt med lite brända armar i sommar. Fint med knalliga färger på sommaren :)

Klocka från Guldfynd. Som ni vet, så är jag ute efter en större, vit klocka. Jag har ingen aning om vart jag kommer att hitta min drömklocka. Vit, ganska så stor....Någon som vet vart man kan få tag i en!? Butik, på nätet?


Om ungefär en timma, så kommer mamma och mormor hem. Då ska vi också äta middag ute på altanen. Idag är verkligen en sån där riktigt bra dag! Vackert väder och nu är jag ledig :) Vad ska ni hitta på nu när ni är lediga? Jag ska på utflykt till en annan stad på fredag, någon som jag gissa var?;)


Vi hörs snart! Då kommer också en liten videosnutt, när jag slår in mitt mors dags-paket till mamma. Ska försöka fixa med någon bra låt till klippet också! Må gott, så hörs vi om en stund! ♥ Love!


Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards