sarasvensson

Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Sara - 3 juni 2011 18:49


Jajemen, det stämmer bra! Imorgon kommer jag att befinna mig i härliga Göteborg, och på nordens största nöjesfält, Liseberg. Åh, vad roligt det ska bli! Det ska bli lika varmt och härligt som det var idag, så jag är säker på att det kommer bli en toppen dag! Som sagt, skoj i Göteborg imorgon!:) Puss!

Av Sara - 3 juni 2011 16:47

Sitter på en filt i trädgården, tillsammans med syster. Solen skiner, och det är fortfarande sjukt varmt. Tänk att man kan sitta ute och ha det gött, utan att frysa! Helt underbart.


 

Puss och Kram!

Av Sara - 3 juni 2011 15:34

Jamen, hur varmt kan det egentligen bli!? Här hemma skiner solen för fullt, och det är grymt varmt! Helt underbart! Syrran och jag har legat ute på gräset, på varsinn filt, och bara njutit.



   

 


Bikini från H&M! Syrrans gamla! Perfekt att ärva, ju! :)


Hoppas att ni har varmt och härligt hos er! ♥ Sol, sol, sol har vi här hemma! Helt underbart. Varm kram!   

Av Sara - 3 juni 2011 14:39

 

Solen skiner och det är hur varmt som helst!, så nu åker bikinin på!

Ska lägga mig ute i solen, och bara ha det gött! Puss!

Av Sara - 3 juni 2011 13:51

Hej på er! Hoppas att ni har en fin dag ♥ För en stund sedan, så kom jag och syster hem från Skara. Vi har varit där några timmar och bara haft det gött. Vi passade också på att ha "Bodil-dag", när vi ändå var där:) 10.27 i förmiddags, så gick våran buss till Skara. Vi var framme vid tio i elva, ungefär.

Idag körde jag på jeansshorts från Cubus, randig topp från BikBok (som jag kavlade upp armarna lite på, för att få en somrigare känsla), Converse från skoaffär i Skövde, väska från H&M, klocka från Guldfynd och ring från Åhléns.


I väntan på vår buss.


Väl framme i Skara, så väntas en hel del äventyr! Vi hade som sagt även en "Bodil-dag", eftersom Timoteij-Bodil kommer ifrån Skara, och bor även där.


Vi gick förbi "musicfactory", där Timoteijtjejerna gick på gymnasiet.

Music and Produktion hette gymnasiet som tjejerna gick på.


Resturangen och nattklubben Mangos, gick vi förbi. Inne på Mangos, så spelades Timoteijs musikvideo till låten "Het" in. Grym video! På gatan, precis utanför Mangos, så åkte tjejerna i en utav Timoteijbilarna. Jag kände faktiskt igen mig! Super kul :)


Dessa väldigt fina planscher, satt precis vid Mangos :)


SOHO är Timoteij-Bodils favoritaffär, så där fick det bli ett besök.


Här har jag varit på allsång. Det anordnas varje år en underbar allsång på den här platsen på bilden, precis utanför musicfactory och music and produktion. Det var också här, som jag såg Timoteijtjejerna live för allra första gången, och som dessutom var deras första spelning. Häftigt!


Vi strosade runt en hel del på gatorna och gick in i många mysiga små affärer.


Gamla, mysiga byggnader.


Här fikade vi! På Gustafssons Konditori, som är Bodils favoritfik i Skara.


De fanns så mycket gott! Men detta fick det bli till slut :) Åh, vad gott det var! En sån här chokladboll, tar alltid Bodil när hon och de andra tjejerna är där och fikar, hon tycker den är galet god! Och det kan jag också skriva under på :) För den var verkligen helt ljuvlig!


 

Jag inne på Gustafssons, som numera även är mitt favoritcafé i Skara :)


Den här söta lilla inredningsbutiken, ligger precis intill Olins park, där allsångerna anordnas. Här var vi tvungen att stanna och gå in. Så mycket fint!


 

Det var klarblå himmel, och man kunde inte se ett enda moln. Sommar!


Här står jag på en cykelväg på Vallgatan, där favorit-Bodil bor.


   

Innan det var dags att åka hem igen, så satte vi oss på en bänk i en park, och njöt utav det fina, underbara vädret.


 

Jag utanför busstationen.


Precis innan vi ska gå på bussen.


   

Om du inte har besökt Skara, så gör det! Underbart mysig stad, med sin alldeles egna stil. Gamla hus blandat med nya. Precis som det ska va! Skara bjuder på en massa mysiga fik och härliga affärer.


Vi har haft det helt underbart! Vädret har verkligen varit på topp, och vi har njutit av varenda minut. Det är sommar! Solen skiner och det är jätte varmt. Nu är jag som sagt hemma igen, och har tagit ut mina små prinsessor i hagen. Hörs snart! Puss!

Av Sara - 3 juni 2011 09:31


Hoppas att ni har sovit gott! Idag gick jag upp vid halv åtta, för idag blir det äventyr med syster i en helt annan stad!, fast vi håller oss till kära Skaraborg;) Solen skiner och det är fantastiskt fint väder. Har precis varit ute hos Embla och Troja. Fina tjejerna mina! Om en timma går vår buss mot dagens äventyr. Vi kommer att komma hem i eftermiddag. Jag älskar verkligen sånna här spontana resor! Att bestämma några dagar eller kanske bara dagen innan, vad man ska göra, och sen åker man iväg och bara har det gött! Idag ska vi ha det så :) Mobilen kommer självklart åka med. Ska fota massvis under dagen, så ett ordentligt inlägg får ni, när jag jag kommer hem.


Tänkte lägga upp mina två videobloggar, som jag inte kunde göra igår. Jag mejlade bloggplatsen igår, och fick svar nu på morgonen. Dem skrev att dem hade haft problem med videoklippen hela dagen igår, men att det nu ska fungera som vanligt igen. Här kommer två videoklipp från långpromenad i onsdags.


Min syster är sötast!




Ha en bra dag, så hörs vi när jag kommit hem från dagens äventyr! Förresten, imorgon blir det helt andra äventyr;) Berättar mer om det i eftermiddag! Puss!   

Presentation


Namn: Sara Christina Svensson

Ålder: 15, fyller 16 i augusti

Född: Jönköping

Bor: Gudhem

Familj: Mamma, pappa, storebror och tvillingsyster, två kaniner

Gör: Börjar på floristprogrammet till hösten, JB Jönköping

Fråga mig

48 besvarade frågor

Omröstning

Vem är din favorit i One Direction?
 Louis
 Liam
 Harry
 Niall
 Zayn

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

RSS

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards